Gå til innhold

Powerfilter på 2.2i

Ranger emnet

708 Racing

Anbefalte innlegg

Noen som har et bilde eller en forklaring på hvordan de har monter powerfilter på en opel 2.2i motor?

Føler det blir litt kluss, ettersom luftmengdemåleren ligger oppå filteret...

Ikke noe sak egentlig. Er bare å ta å løsne toppen av luftfilterboksen, Snu lokket, og løsne 4 skruer eller noe sånt, så er luftmengdemåleren løs fra resten av boksen. Da er det bare å måle opp avstand mellom skruehullene og lage seg en adapterplate, 5mm stål er fint. så finner du en rørstom som er samme dim som powerfilteret ditt er, så sveiser du den på plata og skrur fast filteret med slagekleppe.. vips.. Støvsuger.. hehe.. neida. Men lykketil..

(går også å kappe i filler boksen. og så bruke pvc rør, litt enkelere for den som ikke har sveiseapparat.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vil dette gi noe effekt?

Kanskje, men du må ikke for alldel forvente deg 10hk mere altså..

Kan på noen motoren gi litt effekt. Det spørs på hvor kald luft en får. Hvordan innspruten din er justert ol.

Kammeraten min monterte Green filter på en Accord 2,0 134hk eller noe sånt. Gikk bedre, men ble fortsatt frakjørt av Kims Vectra A (115hk)

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har et bilde eller en forklaring på hvordan de har monter powerfilter på en opel 2.2i motor?

Føler det blir litt kluss, ettersom luftmengdemåleren ligger oppå filteret...

Off topic

men bor du på hølonda å har Rekord??? bor i itj så lankt unna å har rekord vere arti å tatt en kikk på din å si ifra vess du træng dela!!

bilde av min vet itj om du kjenne t dein!

DSCF0045.jpg

Rekord 3.0 24V

4stk.senator 3.0E selges i deler

tlf 41643425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off topic

men bor du på hølonda å har Rekord??? bor i itj så lankt unna å har rekord vere arti å tatt en kikk på din å si ifra vess du træng dela!!

bilde av min vet itj om du kjenne t dein!

DSCF0045.jpg

ja, bor på hølonda å har rekord. e itj så my å sjå da, men kanj jo lægg ut nå bilda av denj i dag... kårr du bor hænn da? tru itj æ har sjett biln dær før nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider