Gå til innhold

PerryZaphire: Opel Calibra 8v. Prosjekt Mjøstreff Edition

Ranger emnet

PerryZaphire

Anbefalte innlegg

fitt tilslaget på en 1991 mod. Nova svart Opel Calibra 8v. Den er skadet i fronten (panser, fanger og lykter) så vidt jeg vet er den ikke skeiv og heller ikke ukjørbar. . Bilen står i Asker

Får "sponsa" plastikk fra Dette firmaet Må bare finne ut hva jeg vil ha :)

Motor skal også få litt arb. Planen er kvassere kam, DBilas spjeldkit, 2.5" eksos, grenrør og porting. men dette kommer i siste rekke.

Slenger ut noe bilder så fort jeg har kjørt og henta bilen og fått den inn i varmen :d

Det som må ordnes er blant annet:

-Panser (har fått tak i)

-frontfanger (har fått tak i)

-venstre speil (har fått tak i Takk Tempel!)

-Bremseskiver og klosser rundt om (green stuff ventilerte+ greenstuff klosser)

-Massiv rust. Skal gjøres hos min gode venn Crazywheel så fort han får tid

-Lakkering av helsidene (skal gjøres hos Slinkey)

Ellers så er frontruta sprekt så det må taes også før EU kontroll.

Etterhvert som bilen begynner å bli i fin form igjen så skal jeg prøve å få senket den ...weitec 60/60.

Det blir 17" Momo Fighter med gateslicks.

Anlegg er i farta. Morel Pål og jeg håper på å få til noe illøpet av relativt lang tid :P

Regner uansett ikke med å ha bilen på veien igjen før tidligst utpå høsten... blir vel overasket om jeg får til noe tidligere men.. Jeg er uansett happy Bedre med en dårlig calibra enn ingen calibra i mine øyne.. har vært hjerteskjærende å måtte selge min gamle så dette er en liten drøm for meg Får bare håpe dama har like stor tålmodighet som meg når det gjelder å ha en bil på veien... nå som golfen blir solgt har jeg ingen bil og må derfor enten kjøre rundt i jobbens slitne hiace eller låne bil av folka mine... for min del er det heeeelt greit

Slenger ut noe bilder så fort jeg har kjørt og henta bilen og fått den inn i varmen

Takk for denne gang.

Yours truly

Perry

STOR takk rettes til:

Crazywheel (my man!)

Protech (du vet hva jeg mener )

Integrale 16v (kjempekar!)

Slinkey (for støtte all the way)

Tempel!

og selvfølgelig alle brukerne på calibra.no som har støttet meg!

UPDATE:

Etter ett innskudd i økonomien har jeg fått endel tusen som jeg har venta på lenge. Så da starter morroa

Søndag 25 sept. henter jeg både bil og deler og kjører dem hjem til dombås. !

Har fått tak i frontrute også nå

Nå skjer det ting folkens!

Her er ett par bilder av bilen slik den er nå:

DSC01033.JPG

DSC01034.JPG

DSC01031.JPG

DSC01037.JPG

UPDATE: slik er bilen NÅ pr 22 november.

genscrap.aspx?id=2856

genscrap.aspx?id=2855

Wish me luck :)

Nå er det forsåvidt montert DTM front og skilter.... fronten ser ikke bra ut pga dritt passform men den funker inntil videre.

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hva må du gi for bilen?

får den vel nesten gratis, med tanke på hvor mye det koster å få skilter på den?

edit:

du vet vel du får

riegerstylet calibra 93' for 40.000kr

ukræsjet calibra med feil/mangler, 91' for 12.000kr

ser ut som de ligger på ca. 35-40.000 i snittpris, i mer eller mindre original og "god" stand.

kanskje du bør regne ut hvor mye det koster å fikse opp den bilen der, med tanke på all rusten og nye deler.

selv om det er litt gøy å bygge opp bilen selv, er det kanskje litt lurt å regne på om det er et forsvarlig prosjekt, med mindre du får bilen for ca. vrakpant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=83362

For å få en litt bedre oversikt over prosjekt forumet har vi utarbeidet noen nye regler og standarer. Vi har nå skrudd på muligheten for å bruke HTML koder i prosjektforumet.

Bruk rating, øverst til høyere ser du det står 'Ranger tråd'. Her kan du rangere tråden etter som du liker prosjektet. Når man da senere leser i prosjekt forumet kan du se et samlet resultat av rangeringen i form av antall stjerner.

REGLER

§1 Alle prosjekt tråder skal ha lik type tittel.

Kallenavn: Biltype - Prosjektnavn

Eksempel:

Marius: Nissan 200sx S14 - S14,5 prosjekt

Alle plikter selv og forandre sin tittel til det nye systemet.

§2 Det første innlegget i tråden skal ha bilder av bilen og forklaring på hva som skal gjøres.

§3 Det er ikke lov å missbruke muligheten for å bruke HTML kode i prosjektet sitt. Dette vil føre til 3 mnd utestengelse fra forumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. hva jeg ga for bilen så var det under 7500kr. årsavgift er betalt og det følger med ny cd/mp3 spiller.. jvc sådan men den er sikkert verdt en lapp :) og nye vinterdekk.

Ang. hva det vil koste meg å få den på veien igjen + styling? hehe 15k ca. litt pluss og minus.

jeg kan jo legge ut over 28000kr på denne og samtidig få igjen det jeg har lagt ut ved seinere salg. Så ser ikke på det som noe problem.

Uansett... jeg har ikke 30-40000kr å bruke på bil... derfor begynner jeg denne gangen i det små med en bil som ikke banken f.eks har interesse i.

Dessuten så ville jeg vel ikke ha brukt 40000kr på en 8v for å si det slik.

CrZy_T:

Topicen du kicker på eller`? Aner ikke hvordan jeg endrer den :(

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, får vel gjøre det sjøl da. Fatter ikke at det skal være så vanskelig å lese en sticky om reglene.

Sorry men regnet ikke med at topic skulle være omtalt i reglene. Min alminnelige fornuft og mitt ordinære nettvett sa meg at topicen var bra nok i og med at den omtalte bil typen og prosjektnavnet.

Trodde biltype og ordet prosjekt var nok ikke at det var en mal for hvordan skrive prosjekt topic..... og navnet på trådstarter står jo der uansett... og samtidig så er det jo ett prosjekt topic i prosjekt forumet anyway... er det ikke det som er poenget?

Men takk for hjelpa anyways.. skulle forresten ha vært mulig å endre topic i trådene..for det er ikke det nå?

Er moderator selv og burde vel ha visst bedre men synes dette med å ha en regel for hvordan topic ser ut er litt ute i marka.. altså i "mitt" forum holder det med f.eks. Joar's BMW M prosjekt osv. Men dette er deres jaktmarker så jeg får bare klamre meg fast til håpet om å ikke bli missforstått i dette innlegget :)

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry men regnet ikke med at topic skulle være omtalt i reglene. Min alminnelige fornuft og mitt ordinære nettvett sa meg at topicen var bra nok i og med at den omtalte bil typen og prosjektnavnet.

Trodde biltype og ordet prosjekt var nok ikke at det var en mal for hvordan skrive prosjekt topic..... og navnet på trådstarter står jo der uansett... og samtidig så er det jo ett prosjekt topic i prosjekt forumet anyway... er det ikke det som er poenget?

Men takk for hjelpa anyways.. skulle forresten ha vært mulig å endre topic i trådene..for det er ikke det nå?

Er moderator selv og burde vel ha visst bedre men synes dette med å ha en regel for hvordan topic ser ut er litt ute i marka.. altså i "mitt" forum holder det med f.eks. Joar's BMW M prosjekt osv. Men dette er deres jaktmarker så jeg får bare klamre meg fast til håpet om å ikke bli missforstått i dette innlegget :)

Problemet var at det begynte å bli så sinnsykt rotete og veldig mange dårlige tråder. Jeg trodde faktisk at trådstarter kunne endre topic sjøl, men vBulletin slutter aldri å overraske meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 5 weeks later...