Gå til innhold

bensin priser

Ranger emnet

MercFreak

Anbefalte innlegg

Da jeg fyllte i går betalte jeg 11,28 for literen. (95 blyfri)

Hårreisende!

jeg fyllte to steder i går, først med mercen jeg kjørte til/fra jobb (i bergen), så med volvoen som jeg kjørte til/fra sotra.

på danmarksplass, statoil, betalte jeg vel 11.74

på danmarksplass, shell, betalte jeg vel 11.30 elns.

ellers, ser jeg at håret ditt har reiset seg ja.. :p

*klappe håret ned*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg benytter selv for det meste JET for da får jeg rabatten når jeg betaler samt at prisene alltid skal være lavere enn de andre stasjonene i nærområdet. Hvis jeg oppdager at prisen mot formodning ikke er lavere ringer eller sender jeg de en klage. Du får også gratis kreditt og det er ikke noe førstegangs purregebyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg benytter selv for det meste JET for da får jeg rabatten når jeg betaler samt at prisene alltid skal være lavere enn de andre stasjonene i nærområdet. Hvis jeg oppdager at prisen mot formodning ikke er lavere ringer eller sender jeg de en klage. Du får også gratis kreditt og det er ikke noe førstegangs purregebyr.

åja..

må du sende klage i posten, eller SMS klage til xxxx?

det er jo en JET på danmarksplass også, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rabatt på JET? hvordan?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja..

må du sende klage i posten, eller SMS klage til xxxx?

det er jo en JET på danmarksplass også, tror jeg.

Jeg har i alle fall bare ringt inn til kundeservice og da ble jeg fortalt at de skulle gi beskjed videre. Selvsagt ikke sikkert at det hjelper, men greit å vise at man brys seg. Det er vel en person pr stasjon som er ansvarlig for å oppdatere prisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rabatt på JET? hvordan?

I motsetning til andre stasjoner med rabatt program er konseptet til JET at de skal ha billigere bensin enn stasjonene i nærområdet. Prisen er nok som regel ca 50 øre billigere. På de såkalte vanlige stasjonene må du jo benytte medlemskort og tjene opp poeng o.l for så å få tilbakebetalt rabatten. I mine øyne finnes det andre og bedre måter å spare penger på. Dette vil jo si at du kundene låner penger til bensinselskapene slik at de kan benytte pengene i noe som gir bedre avkastning. Slike ordninger har en kostnad og til syvende og sist blir jo kundene belastet i form av dyrere bensin osv cheers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men det du må tenke på her, er at det var oljetilgang/terrorfrykt som fikk den til å stige.

den var feks på 9kr, så steg verdien av olje/bensin og derfor økte den.

jeg tror ingen av oss har lyst å betale mye, når vi fyller på tanken, men, det er nå bare sånn det er.

Hei, hør etter a du... Staten tar nå inn rundt syv kroner i avgifter og moms for hver liter bensin som selges for rundt 11 kroner literen til bilistene, (ref Egil Otter I NAF) Da har vi 4-5 kr igjen som kan styres av oljeprisen. Og som sagt over, for hver dollar prisen på et oljefat øker, går ikke bensinprisen opp med mer enn 5 øre. Altså har oljeprisen noe å si på bensinprisen, men den er ikke avgjørende, det er faktisk slik at tilgangen på bensin også kan styre oljeprisen slik den gjorde i fjor. Da var usa's bensinlagre "tomme" eller ihvertfall på et lavt nivå, noe som førte til at oljeprisen økte dramatisk.

Ergo, det finnes selvsagt rom for redusert bensinpris om oljeprisen går ned, og det er jo slik at om oljeprisen øker, så øker bensinprisen men det som gjør at prisen her er så høy er avgiftene. (i usa koster det vel 13-14 kr for 4 liter bensin og de forholder seg til de samme oljeprisene som oss)

vi kan ikke gjøre noe med det uansett.

Det har du rett i..., eller har du? :I Frankrike truer bilister med blokade om ikke bensinprisen settes ned, mens italienerne forlanger lik bensinavgift i hele Europa. Britene er heller ikke begeistret for dyr bensin. I Storbritannia har kravet fra forbrukerne gjort at finansminister Gordon Brown ikke har gjennomført en planlagt prisøkning, ifølge Financial Times.

Desverre har vi i norge liten gjennomslagskraft for slike ting.NAF mener at de skal "Kreve" lavere pris dersom literprisen stiger over 12 kr, men det har jeg liten tro på at de gjør... langt mindre får gjennomslag for...

denne pris-stigningen, skylder jeg på usa og usa sin utenlandspolitikk.
Det er ikke helt korrekt, riktignok har USA's handlinger i Irak og deres utenrikspolitikk hatt en innvirkning på oljeprisen, men en annen faktor som faktisk har gjort at bensinprisen har økt i sommer er det faktum at Amerikanerene har hatt ferie. Amerikanere på ferie bruker bil, amerikanske biler bruker mye bensin, mange amerikanske biler på ferie bruker enda mer bensin. Dette har drevet bensinprisen opp på disse bensinprisbørsene fordi man "har vært redde for å gå tomme" (her skullel jeg selvfølgelig hatt en artikkel å henvise til, men jeg har ikke funnet den igjen)

Uansett, Vi er vel alle på samme side her. Bensinen er for dyr! Vi vil ha den ned :)

Da gjenstår det bare å stemme FRP i høstens stortingsvalg (selv om det gjør litt vondt i hjertet) da de er de eneste som går inn for en reduksjon av bensinavgiftene...

Nei, filler'n dette ble et påståelig og tildels politisk innlegg, noe jeg normalt ikke er glad i, men jeg lar det står, så får folk heller rette på meg om jeg tar alvorlig feil i noe her..

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...en annen faktor...amerikanske biler bruker mye bensin, mange amerikanske biler på ferie bruker enda mer bensin. Dette har drevet bensinprisen opp...

Her snakker du mot deg selv, da jeg valgte å skylde på USA.

Folk i USA, faller under "USA", i mine øyne.

Jeg tror ikke det at amerikanere på ferie påvirker så mye, pga. det er jo ting som skjer hvert år.

Det som dog ikke kan forutsees så mye, er terrorfrykt, o.l., som påvirker eventuell formidling av olje - dette fossile brenselet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her snakker du mot deg selv, da jeg valgte å skylde på USA.

Folk i USA, faller under "USA", i mine øyne.

Jeg tror ikke det at amerikanere på ferie påvirker så mye, pga. det er jo ting som skjer hvert år.

Det som dog ikke kan forutsees så mye, er terrorfrykt, o.l., som påvirker eventuell formidling av olje - dette fossile brenselet.

I utgangspunktet er jo dette en fånyttes diskusjon da vi i utgangspunktet er enige i at bensinen er for dyr.

På det første punktet ditt her ville jeg bare skille mellom det amerikanske folket og regjeringens utenrikspolitikk, om du mener jeg snakker imot meg selv er det greit.

På det andre punktet ditt så henviser jeg bare til følgende sitater

Bensinlagrene er derimot ventet 1 til 2 millioner fat i det den amerikanske kjøresesongen fortsetter å spise av lagrene. De fleste venter på den annen side økning i destillatlagrene i det raffineriene produserer for høsten og vitnerens fyringssesong. imarkedet 10/8-05

En pris på 65 dollar er en oppgang på rundt to dollar og skyldes blant annet en amerikansk rapport om at stor etterspørsel og manglende raffineringskapasitet har gått ut over bensinlagrene.

Bensinsalget i USA har økt med 1,4 prosent de siste fire ukene sammenliknet med samme periode i fjor, til tross for at prisene også i USA er rekordhøye. nrk.no 10/8-05

Bekymring for driftsstans på raffineriene i USA og trussel om nok en tropisk storm i Mexicogulfen bidrar til oppgangen.

Bensinetterspørselen i de fire ukene som sluttet 29. juli var 1,1 prosent høyere enn samme periode året før, og lagrene var to prosent lavere enn gjennomsnittet seneste fem år, ifølge en rapport fra det amerikanske energidepartementet. Samtidig har flere raffinører i USA annonsert ikke planlagte vedlikeholdsprogrammer de seneste ukene.

-Trekket i bensinlagrene var mye sterkere enn markedet ventet tross det faktum at raffineriutnyttelsen har steget. Vi venter at trenden med fallende bensinlagre vil fortsette de kommende ukene, sier råvarestrateg Tobias Merath i Credit Suisse. dn.no 5/8.05

Bensin er en spesielt ettertraktet vare på sommeren. I disse dager kjører store deler av den vestlige verden på sommerferie, i det amerikanerne kaller «Driving season». Det er én av årsakene til at bensinprisen går til værs. Andre årsaker er blant annet at etterspørselen fra folkerike land som Kina og India øker i takt med den økonomiske veksten, samt en del usikkerhetsmomenter i markedet. adressa.no 11/7 05

But, Hey, I could be wrong.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

But, Hey, I could be wrong.

ja, men..

om du siterer andre og bruker de som ditt argument, er det da du som har feil, eller de du siterer?

Jeg kan jo sitte her å sitere mine egne utsagn også, er det da jge som har feil, om jeg har feil på det jeg siterer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men..

om du siterer andre og bruker de som ditt argument, er det da du som har feil, eller de du siterer?

Jeg pleier å trekke mine egne konlusjoner etter å ha lest eller lært ting, her dro jeg frem noen sitater fra diverse media for å backe opp hva jeg mente, men du har rett, de finner det sikkert bare på de også.

Jeg kan jo sitte her å sitere mine egne utsagn også, er det da jge som har feil, om jeg har feil på det jeg siterer?HÆ

Jeg må innrømme at nå tar du diskusjonen til et nivå jeg ikke har anledning til å følge. Jeg kunne spurt hva du mener, men orker ikke.

Jeg har feil, du har rett... eller.no

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
I nesten hele denne uka, har det på morran ut til ettermiddag vært 9.49 - 9-59,- for 95.. Ved riksvei 4 på gjennom Gran til Roa.. :) Gledelige priser..

Dette på Shell og statoil. Esso på Jaren var det 12.49 for 95 :P

nå bor jeg i nittedal da langs rv4, så ble litt sjokka når det sto 12:31 på esso på kommunesletta ja, glemte også og fylle i går da selvsagt :( rett bortafor på shell bvar det forøvrig 9 et eller annet da, så kompisen jeg satt på med fylte full tank han i hvertfall..

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gjenstår det bare å stemme FRP i høstens stortingsvalg (selv om det gjør litt vondt i hjertet) da de er de eneste som går inn for en reduksjon av bensinavgiftene...

Øøø, jeg håper den uttalelsen var ironisk ment!?

Jeg håper ingen her på forumet har så snevert politisk syn at de velger parti pga. bensinprisen?? jerkoff

Men hvis det er annet på Frp sitt program som fenger, f.eks. rasisme eller nedbygging av velferdsstaten så er du tilgitt.

Hade hellothere

Lenke til kommentar
Del på andre sider