Gå til innhold

Fin 240... Er den vært penga?

Ranger emnet


Morten_A

Anbefalte innlegg

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

B6304 kan man vel få for 10.000 ja..

Jeg gav 10 for min, med automatkasse, ledningsnett, ECU og TCM, servopumpe (men ingen tank), manglet bunnpanne.

 

tok meg år og dag å finne bunnpanne til grei pris.

de fleste ville ha 2500 + mva for bunnpanne..

 

fikk til slutt en for 700kr!! jævlig billig!

jeg har brukt 60-70.000kr på bilen i det siste og det inkluderer ikke forbruksvare som dekk (kjøpte nye dekk nå nettop også).

 

Man trenger:

* masse deler

* motor, gir og tilhørende systemer

* 48 tenner tonehjul på bakaksel (fra feks volvo 960)

* 3.73 utveksling

* Ø 50.8mm mellomaksel, 52cm fremre del (tok en fra 740 eller 940, husker ikke) og koblet sammen med 240 sin bakre del.

* 86'-> 240 girtravers, som må senkes litt ned

* custom motorfester m. dieselputer (rister en del på tomgang, men henger fast)

* anti vridningsstag på motoren

* ventilerte skiver fremme

* senking m. gode dempere

* ZRW dekk (270km/t)

* volvo 260 stabilisatorstag (pga. klarering til bunnpanne)

etc. etc.

 

Det er *mye* billigere å hive i en b230ft, men det er ikke like spesiellt.

videre, må man spesialtilpasse girstagene og bruke girhåndtak fra aw71 (BW virker ikke!).

 

masse, masse småting som må gjøres.

elektronikken må også kobles, selvsagt.

 

om man tenker på å gjøre noe slikt, ville jeg vurdert å importert en volvo 960 93'->, med stiv bakaksel..

da kan man bruke diffbremsen fra den også!!

 

ps. man kan gjøre hele jobben ned i kanskje 20-30.000kr, om man er heldig.

men om man skal gjøre det skikkelig, med gode dempere, gode fjærer, alt av stag, superflex foringer, en del nye deler, etc. skal jeg love at pengene renner!

 

brukte deler til volvo 960 er vanskelig å få tak i på vestlandet også..

 

ps. man må også lage custom kollektor, fra manifoilene til under girkassen.

 

http://www.volvoadventures.com/242R6spec.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det nyeste bilsport, står det om T-gul 240.

Der står det at total kostnad på den er ca. 161.000 og den er original motor i...218hk...

Så det det går en del penger!!!!

 

Den var akkurat lik i 95' også.. Har det bladet hjemme...

Det var vel en dyr bil i 95'

- 87' Toyota MR2 MK1

- 82' Toyota Starlet KP60 (rwd)

- 85' Suzuki SJ413 Jordebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det nyeste bilsport, står det om T-gul 240.

Der står det at total kostnad på den er ca. 161.000 og den er original motor i...218hk...

Så det det går en del penger!!!!

ah, da har jeg ikke brukt så mye penger allikevel :p

eller, min totale kostnad er nok over 100.000kr..

60-70 er bare ting som er *direkte* relatert med motoren min og relatert komponenter, som ble gjort *samtidig* som motorbytte.

 

hadde ting som ble betalt for før motorbytte, som er påkrevd.

mao. jeg ligger nok på 100.000kr hittil, så kommer det lakk i fremtiden, nye seter, etc. og da er jeg fort nært t-gul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår