Gå til innhold

Volvo 928: Volvo 240 - Prosjekt Volvo 928

Ranger emnet

Volvo 928

Anbefalte innlegg

Hei hei!

En stund siden sist her nå. Skremmende mye annet å finne på for tiden, men det har da skjedd noe:

Klutsjhuset, som nå består av en del Opel og en del Porsche er nå ferdig sveiset. Videre er klutsj-platene overhalt med nye belegg og konvertert til Opel-splines ved å bytte ut senter på begge to. Det er nå minimalt som hindrer meg i å spleise motor og girkasse. En liten oppussing av svinghjul og tilpassing av klutsj-utløsermekanismen mangler fortsatt.

Håper det kan bli litt fortgang ut over høsten.

Det er mulig det havner noen bilder på bruttern sin hjemmeside, http://www.leopardmotor.com, siden min side fortsatt er nede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken bruttern eller jeg har kommet langt nok på bilprosjektene til å ta de med til Vallåkra dessverre, men vi skal dit begge to. Vi kjører imidlertid min Chevrolet Van nedover...

Da jeg var på besøk hos bruttern her forleden sto motoren under en vanvittig mengde rot nede i kjelleren. Sånn går'e når man er i husoppussingsmodus.

For å hjelpe min bror litt på vei i å strukturere sitt spennende prosjekt vil jeg nevne følgende utfordringer som må løses før bilen blir kjørbar:

-Fikse clutchmekanisme

-Lage motorfester og girkassefester

-Modifisere bunnpanna og sugerøret til oljepumpa

-Lage eksosanlegg

-Modifisere mellomaksel (Opel/Volvo)

-Kople det elektriske

-Forvisse seg om radiatorens kapasitet

-Husk å fylle kjølevæske og motorolje før oppstart...

Listen kan sikkert kompletteres i det uendelige, men det overlates til selveste Volvo 928 himself...

Reodor F

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...