Gå til innhold

Volvo 928: Volvo 240 - Prosjekt Volvo 928

Ranger emnet


Volvo 928

Anbefalte innlegg

Min første tråd, så dette blir forsiktig...

 

På våren 2003 bestemte jeg meg for å la to store deler av min bilinteresse møtes:

Jeg har lenge hatt en forkjærlighet for Volvo 240 og i senere år har jeg også snudd meg litt etter en og annen Porsche 928 langs veien. Ikke alle liker denne modellen, selv ikke blant Porsche-mennesker. Noe av det fine med denne modellen er motoren. En V8 i aluminium fra 4,5 - 5,4 liter. Et deilig monster på rundt 300hk.

Jeg har skaffet meg en motor fra en 928 S2 fra 1986 som er litt justert av Strosek.. Bare et nytt chip. Dette gir en effekt på ca 355 hk.

Jeg jobber nå med å tilpasse clutch og en stor Getrag girkasse.

Tror min 240 kan bli underholdende på flere måter.

Dette har jo tatt endel tid og er fortsatt en god stubb unna kjørbart.

Jeg skriver om mitt prosjekt på siden min: http://www.forbrenningsmotor.com

 

Denne

Verdens%20raskeste%20Europall.jpg

 

Skal inn i denne

Telebla-med-RS2-felger.jpg

 

Bilen vil bestå av:

et 240-karosseri fra 1988

Motor fra Porsche 928 S2 1986 355 hk

Stor, fem-trinns Getrag girkasse

Toplate-clutch fra Porsche

Fjæring fra Volvo R-Sport. Som i Volvo originalcup

En meget spartansk innredning

 

Her har jeg heist motoren ned i motorrommet.

Jammen var det plass gitt. Men klart det blir et par justeringer.

Provem9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å se at du har bestemt deg for motor i prosjektet, DaButcher!

Fin motor det der! Har kjørt litt 960, det er som å kjøre en symaskin med 200hk. Meget bra!

 

For tiden ser jeg litt på mulighetene for å bygge egne grenrør til min motor. Det bør jo gå bra, bare man passer på å få riktige lengder og dimensjoner på alt. Tar gjerne imot tips der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

artig prosjekt....hold oss oppdatert med MYE bilder:)

 

 

Godkjenning...blir vel det samme som med en chevy V8..., å pårsje motorn er jo i alu.

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å se at du har bestemt deg for motor i prosjektet, DaButcher!

Fin motor det der! Har kjørt litt 960, det er som å kjøre en symaskin med 200hk. Meget bra!

 

For tiden ser jeg litt på mulighetene for å bygge egne grenrør til min motor. Det bør jo gå bra, bare man passer på å få riktige lengder og dimensjoner på alt. Tar gjerne imot tips der!

Jeg fikk svendsen eksos i åsane (bergen) til å lage kollektor for meg.

1700kr fra manifoilene (2 x 2.25" tror jeg), til 1 x 3" under girkassen..

ikke så gale dyrt!

 

kan jo være de vil sponse deg, om du viser til dine og broren din sine prosjekter, da de er vikelig unike og vil nok vekke stor oppsikt i fremtiden.

 

bilen min er ellers "ferdig", men jeg ble rygget i fronten forrige uke :(

håper jeg får mye cash, så kjøper jeg delebil og hellakkerer bilen.

om de vil gi meg "ok" eller lite cash, får heller volvo fikse opp bilen med flett nye deler.

 

det er jo en del, som fanger, lys, lysrammer, blinklysglass, frontplate og grill som jeg har krav på nye deler. så har du jo alle arbeidstimene, sveising av frontplate, lakkering av frontplate, demontering og montering av alle delene.

 

nærmer seg vle fort 10.000kr i takst?

 

jeg kjører uten kat og med jt superflow 3" laget for 240 n/a motorer.

kjøpte eksosen hos http://www.pedersens-racing.no, for 3079kr inkl frakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Godtfolk!

 

Siden bruttern har vært på julebord i natt, og slett ikke frekventerer dette forumet så ofte som han burde, så tillater jeg meg å svare:

 

Det har nemlig ikke skjedd noe som helst i det siste. Bruttern er en habil hobbysnekker og har nettopp gjort ferdig det nye badet, og holder nå på med et A/V-rom i kjelleren. Sånt tar tid, men vi har planer om å ta med oss både Volvo 928 og Volvo 850 S2++ på Vallåkra i august 2006.

I tillegg noterer jeg meg at hjemmesia hans er midlertidig nede. Sånn gåre når man ikke sørger for å fornye domenet sitt... Skamme seg!

 

Reodor F

(autorisert bror av han andre gærningen)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår