Gå til innhold

Effektmåling

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hm var å målte effekten i bilen min i sted. Det jeg lurer på er det flere som har vært hos auto consult? Synes måleresuletet var rart.

Greit at jeg ikke hadde så mye effekt som jeg trodde jeg skulle ha. Men synes det var veldig mye mindre en det oppsettet mitt skal gi. Er det noen som har opplevd det samme?

Evt hvor kan jeg gå som er bra?

Some people see the glass as half empty, some peole see the glass as half full, I just wonder who the hell is drinking my beer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den rula er veldig streng. Streng i mot alle biler!

Er også mulig å bruke rulla til TS i kongsvinger, men denne er også streng!

 

Syns det er bedre å vise til 250hk på en streng rulle, enn 300hk på en som over hode ikke er til å stole 110% på!

 

Tror du skal være fornøyd med å få papirer i fra Autoconsult.

 

Hvor mye ble det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den rula er veldig streng. Streng i mot alle biler!

Er også mulig å bruke rulla til TS i kongsvinger, men denne er også streng!

 

Syns det er bedre å vise til 250hk på en streng rulle, enn 300hk på en som over hode ikke er til å stole 110% på!

 

Tror du skal være fornøyd med å få papirer i fra Autoconsult.

 

Hvor mye ble det?

Den viste 180 på hjula å da var var det 39 grader i lufta inne der hvor rulla stod. Den sa også at det var 237 i motoren men hvordan kan den regne ut hvor mye tap det er i driv verket? Den rgna ut at etter din bla bla så var det 248 i motoren og 197 på hjula. Så når jeg kjører på gata er det jo kaldere en 39 grader, har jeg da mere effekt når jeg kjører ut? Synes det er litt rart i ogmed at det er en vr6 med kompressor. Motoren yter jo 192 hk orginalt (2.9L) og det er ikke noe kat på bilen det er greenrør og 2.5 tommer eksos, så kommer pressa som yter 0.5 bar. Greit nok at det ikke er noe intercooler på bilen, men han sa at ved ett overtrykk på 0.5 bar så burde jeg fått 50 % ekstra med presse. Dvs 285? Så jeg lurer på hvor mye det har og si at det var 39 grader der hvor rulla stod, det var når vi drev å testa?

Er det noen som har peiling på nar man tester om man skal gjøre det i høyest gir? For på min brukte han bare fjerde giret.

Some people see the glass as half empty, some peole see the glass as half full, I just wonder who the hell is drinking my beer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er motoren? Når var den sist overhalt? Etc etc... ;)

Er jo en 93 mod motor, topp pakning er skifta for ikke lenge siden ca 10000-20000 er ikke overhalt noe som jeg vet. Bør man det? Den går jo som den skal er ikke noe som feiler den

Some people see the glass as half empty, some peole see the glass as half full, I just wonder who the hell is drinking my beer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den måler drivverkstap når den ruller ut etterpå....høres ut som en MAHA rullende landevei...veeeeeldig streng. Hvor lang tid brukte han på f.eks hvert pull?

 

Jeg var og benket bilen hos Tom Larsen i Tvedestrand, og hvert pull varte i ihvertfall ett minutt....syyykt tregt, og jeg syntest synd på bilen.

 

Er noe som kalles dynamisk måling, og statisk. Med så tregt pull så får du nesten statisk måling, og mindre hester enn på ett kjapt pull.

 

Og han brukte sikkert 4de gir for å redusere hastigheten på rullene, alt blir riktig for det om....maskinen regner om til riktig RPM og HK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den måler drivverkstap når den ruller ut etterpå....høres ut som en MAHA rullende landevei...veeeeeldig streng. Hvor lang tid brukte han på f.eks hvert pull?

 

Jeg var og benket bilen hos Tom Larsen i Tvedestrand, og hvert pull varte i ihvertfall ett minutt....syyykt tregt, og jeg syntest synd på bilen.

 

Er noe som kalles dynamisk måling, og statisk. Med så tregt pull så får du nesten statisk måling, og mindre hester enn på ett kjapt pull.

 

Og han brukte sikkert 4de gir for å redusere hastigheten på rullene, alt blir riktig for det om....maskinen regner om til riktig RPM og HK.

Hm tror han brukte no sånt som 2-3 min på ett pull

Synes det var veldig litt effekt i bilen i forhold til hva jeg hadde regna med, men det opplever vel alle. Men det går jo ikke noe dårligere for det, er jo bare at nå vet jeg hvor mye effekt jeg har. Det er vel, vel veldig mange som skryter på seg veeeeeeeeeldig mye hk rundt omkring :drive2

Some people see the glass as half empty, some peole see the glass as half full, I just wonder who the hell is drinking my beer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm tror han brukte no sånt som 2-3 min på ett pull

Synes det var veldig litt effekt i bilen i forhold til hva jeg hadde regna med, men det opplever vel alle. Men det går jo ikke noe dårligere for det, er jo bare at nå vet jeg hvor mye effekt jeg har. Det er vel, vel veldig mange som skryter på seg veeeeeeeeeldig mye hk rundt omkring :drive2

Er dert noen som vet hvordan man kan redusere effekt tap i driv verket?

Some people see the glass as half empty, some peole see the glass as half full, I just wonder who the hell is drinking my beer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dert noen som vet hvordan man kan redusere effekt tap i driv verket?

 

Nytt, nytt, nytt, nytt + ... nytt! Her må det byttes mye skal du tjene noe på det. Bytte oljer, nye lagere, alt som ser gammelt ut...

 

Man kan holde på i evigheter, men det blir dyr trimming i hvertfal, hvis du skal prøve å redusere mye av tapet i drivverk...

 

Syns du kan være fornøyd med effekten, jeg. Men vær så snill å ikke regn om til motor hk, blir liksom så tullete. Det er ikke det du har fått papirer på. Erlige, og mest skrytbare hk, de på hjula! :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vr6 og kompressor og ikke over 200 hjulhester ? rart.. skulle tro det ville bli rimelig over 200 iallefall men men... skulle vært artigt å bremsa en original vr6.. under 150 hk på hjula sikkert?

Ja ikke sant trodde faktisk ikke det var så mye tap i driv verket, tror nok ikke en orginal vr6 har mere ikke en ca 120-125 på hjula ut i fra det måle resultatet jeg fikk.

Men men jeg synes jo det går bra fordet da.

Får vel bygge inter cooler i vinter etter som det ligger 30-50 hk i det ut i fra hva per sa.

Er bare så synd jeg sliter med plass mangel mne vi skal nok få det til :magic

Some people see the glass as half empty, some peole see the glass as half full, I just wonder who the hell is drinking my beer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste og kanskje mest effektive er å få på så (mye åååå'er) lette felger/hjul som mulig.

Hm ja kansje det var en tanke men det skal jo se kult ut også da.

Har 9x16 i dag, synes det er det kuleste på en jetta. Men skal man ha stor motor nytter det vel ikke å tenke på utseende.

Some people see the glass as half empty, some peole see the glass as half full, I just wonder who the hell is drinking my beer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår