Gå til innhold

Noen som har chip til ps2 eller har noen og anbefale??

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

De som trur at chippa ps2'er dør raskere barefordi de er chippet et teite og vet ikke hva de snakker om, så lenge jobben er utført skikkelig så skjer ikke dette.

Supraguy

Crystal chipen er vel den modchipen som tilbyr mest for penga akuratt nå.

Ellers så har du også D.M.S serien, men folka som står bak D.M.S brikkene er svindlere i stor stil, så man burde egentlig ikke kjøpe produkter fra dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som trur at chippa ps2'er dør raskere barefordi de er chippet et teite og vet ikke hva de snakker om, så lenge jobben er utført skikkelig så skjer ikke dette.

Supraguy

Ellers så har du også D.M.S serien, men folka som står bak D.M.S brikkene er svindlere i stor stil, så man burde egentlig ikke kjøpe produkter fra dem.

Ok, hvor finner jeg crystal chippen?? Hvis en chip ryker. ryker hele ps2'en da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hvor finner jeg crystal chippen?? Hvis en chip ryker. ryker hele ps2'en da?

Chipen ryker ikke, men laseren på ps2'en din vil ryke før eller siden.

Dette gjør den både med og uten modchip, men ofte ryker den fortere med modchip.

Pågrunn av at folk har en tendens til å spille litt mer etter at en modchip er montert.

Men husk å få fagfolk til å montere dette, da noen av de nye ps2'ene har feil med laseren som bør rettes opp, med tanke på garantien din forsvinner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supraguy

Som sagt, fikk chippa det i utlandet, begge maskinene, og visste ikke hva slags dritt de satte i maskinene mine. Det er min erfaring, og aldri skal jeg chippe igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjør den både med og uten modchip, men ofte ryker den fortere med modchip.

Pågrunn av at folk har en tendens til å spille litt mer etter at en modchip er montert.

Men husk å få fagfolk til å montere dette, da noen av de nye ps2'ene har feil med laseren som bør rettes opp, med tanke på garantien din forsvinner

Ok, takker. Men hvor får jeg kjøpt chip?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg unna folkene som "Golf T&Nos så klart!" anbefalte i allefall.

Da de kun selger clone brikker.

Eneste som jeg vet om som selger crystal i norge er hammar.no (http://www.hammar.no/v.asp?s=e&v=b&i=136&id=78)

Men de er jo utsolgt nå, så hvis du har hastverk kan du alltids vurdere den nyeste D.M.S chipen.

Modchiper av ekte varer finner du på

digiworks.no | hammar.no | modnet.no | digistore.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nye slim ps2 her for noen måneder siden. Leverte den rett på chipping. 1000kr med montering, og GARANTI!. Visst laseren ryker eller noe, så kunne jeg levere den inn igjen til han, og han fjerner chippen igjen, gratis. Visst sony merket at den var tuklet med, så får jeg det ikke på garantien, men da tok han det på seg sa han. Ingenting er bedre. Og dette vet jeg han praktiserer og. Han bor i bergen. Litt usikker på hva chippen min heter faktisk, kommer ikke på det. Men funker hvertfall fint. Eneste som er at avog til når starter opp ps2 med brent spill i , så må jeg restarte den igjen for å få den til å lese det. På originale spill og dvd er den akkurat som vanlig. Og det der dvd programmet (slik at du kan benytte fjernkontrollen på vanlig måte, ligger i chippen, så da slipper du å ha det på minne kortet.

93' RX7 FD

88' 323 4wd Turbo (BF Turbo)

86' Daihatsu Charade Turbo

Let's go CRAZY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med at lasereren går fort i stykker på ps2 er ikke pga chippen, men fordi en hel gen. (husker ikke hvilken, men en av de nyere før pstwo kom) ble produsert med en annen laser som hadde kortere holdbarhet. Egentlig en garantisak, men ikke om du da allerede hadde chippet den. Så hvis du har planer om å chippe din, finn ut at den ikke er av denne gen.

-endorfun- www.smartforum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider