Gå til innhold

Effektanlegg til audi 80

Ranger emnet

soundlord

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe Simons effektanlegg fra katalysator og bakover på Mekonomen til neste uke for 2100,-(med forhandler rabatt, koster 2900,- til vanlig).

Og hvis det er 1,8S utgaven du har, som jeg antar, så vet jeg ikke hva S står for, men hvertfall ikke sport.

Ok,antok at det sto for sport?noen som vet hva det står for da?fant meg effektanlegg hele veien med 2 stk ende rør for 3610.Det er også simons.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke andre små inngrep kan jeg gjøre for å få litt mere fres.Det er 1.8 i sport.

Det enkleste er å skifte kamaksel. Kam som passer rett oppi din motor og gir 10 - 12 hk (dokumentert) uten noen andre modifikasjoner koster 2290 hos et firma som heter VeloxMotor i Haugesund. Har samme kam selv med justerbart kamdrev, modifisert innsug og større forgasser. Data på kammen : Durasjon 268 grader, løft 11,2 mm, lobeseparasjon 110 grader. Denne kammen kan brukes på motorer med originale ventilløftere og fjører frem til ca. 1995.

Kammen er produsert av VW /Audi og har derfor samme stålkvalitet som originale kammer.

For forespørsel : info@veloxmotor.com

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Det vil si at en 1.8 S med innsprøytning har egentlig forgasser?

Det er innsprøyning i min 1.8S

Men det er en god mulighet at den er skiftet alså.. Har ingen anelse. :p

S kan NEPPE stå for sport.. 90hk.. Jaaa.. Sportswagen..

4 gir på min.. Jaaa.. Sportswagen..

-rolfi

xbox gamertag: rolfii

-BMW E28 528i

-BMW E21 320/6

-BMW E32 750i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil si at en 1.8 S med innsprøytning har egentlig forgasser?

Det er innsprøyning i min 1.8S

Men det er en god mulighet at den er skiftet alså.. Har ingen anelse. :p

S kan NEPPE stå for sport.. 90hk.. Jaaa.. Sportswagen..

4 gir på min.. Jaaa.. Sportswagen..

1,8S er med monopoint (mono-motronic) eller vanlig forgasser (Keihin). 1,8E har innsprut, en dyse til hver sylinder.

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 90hk, motorkode JN og KE-jetronic innsprøytning på min. Ikke at jeg vet hva det betyr, men det er hvertfall innsprøytning(Tror jeg da):)

Stemmer det, samme motor som i tråden under. Du har en 1,8E.

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=85364

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider