Gå til innhold

Effektanlegg til audi 80

Ranger emnet

soundlord

Anbefalte innlegg

S står for forgasser..lett og tenke "suger" :p

E står for electronic..altså elektronisk innsprøytning

Blank..altså at det ikke står annet enn feks "80" bak på rumpa betyr at du har en mekanisk innsprøytning. En mellomting mellom S og E.

Lurte selv på dette og tok kontakt med det lokale audi-verkstedet..

Live fast, die young!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S står for forgasser..lett og tenke "suger" :p

E står for electronic..altså elektronisk innsprøytning

Dette har vi vel fått bekreftet nå?

Blank..altså at det ikke står annet enn feks "80" bak på rumpa betyr at du har en mekanisk innsprøytning. En mellomting mellom S og E.

Lurte selv på dette og tok kontakt med det lokale audi-verkstedet..

[/quOTE]

Det du snakker om her er K-jetronic, og dette har ikke noen egen betegnelse, det går under E det også. Rekkefemmeren på 2.3L og 10v har feks denne typen innsprøytning, og den går under 2.3E.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke helt mekanisk, er noe elektronisk inne i bildet og. Går iallefall under E-betegnelsen.

Den elektronikken styres igjen av noe vacum..som feks kaldstart ventilen...den styres av vacum...dvs vacumet gir signal til en bryter som gir strøm til ventilen...er ikke noen sensosrer som styrer varmeog slikt elektrisk..så jeg vil si det er mekanisk...Og selve greia som får den til å gå er mekanisk...den suger luft...og jo mer luft den suger jo mer åpner den luftspjellet...og det sitter på et stag som gir mer bensin jo mer luft...helt dumt system...men funker :P :usuck:

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E betyr at bilen har innsprøytning, elektronisk eller mekanisk. E står for innsprøytning på tysk.

Hva bokstaven S står for har vi vel ikke klart å finne ut, men det betyr iallefall at bilen har en forgassermotor. Det står iallefall ikke for sport. Om den ikke har forgassermotor betyr det at motoren har blitt byttet en eller annen gang, hadde den hattinnsprøytningmotor da den forlot fabrikken hadde den fått E-betegnelse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 months later...
eg har ein Audi 80, 89 modell. 1.8 S. 90 hest og innsprøytningsmotor, ikke no forgasser som flere her sier...

en kamerat av meg hadde nesten lik bil med forgasser.. 1.6 S

Da hadde bilen enten bytta motor, eller så er mekanisk innsprøyt til forveksling lik innsprøyt utseendemessig.. S er forgasser, åkkesom. 90 HK er gasser, innsprøyt gir 112\115.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

S står for forgasser og E står for innsprut. Har selv en audi 80 1.8s Den er det da forgasser på. Hadde det derimot stått E, så hade det vært innsprutmotor (innjection) Jeg var selv usikker for en stund tilbake, så jeg kikket litt rundt på forskjellige forum, og tok en tur på VW-audi på Gjøvik, og fikk svaret som jeg å gir deg og dere andre som er usikkre

S står for Sport jo.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider