Gå til innhold

Hvilke biler har sperre slik at de egner seg til drifting??

Ranger emnet


Olav Vangsnes

Anbefalte innlegg

Som topic-en sier.. Jeg setter opp noen biler jeg vurderer, og vil gjerne ha hjelp av dere til å fortelle meg hvilke biler som har sperre eller ikke.. Kom gjerne med andre argumenter for/imot å velge de forskjellige bilene..

 

Nissan 300ZX (91mod og oppover)

Nissan 200SX S13/S14

Mazda RX7 (92 og oppover)

Nissan Skyline R32

BMW M3 (e30)

 

Kom evt med andre gode eksempler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

samma åssen bil det er, bare dra frem sveiseapparatet så har du sperre

Sierra-> FuckedOnRaceDay

MR 2 '86-> Solgt

Celica 87-> Ribba -> Spiker

Charade-> Solgt tilbake

Citröen ZX -> borte

Corrolla EE 80 --> Døde og gjennoppstod som en flyende filmstjerne--> Skikkelig død denna gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av E28 528 og 535 har sperre originalt. Spes 535. De er meget fine å kjøre bredt med og tåler mye juling. Se bare på HerskerHans sin 535 som har overlevd 2 år med grisejuling uten å gå for mye istykker.

 

100 % sperre originalt? HerskerHans har vel sveisa diff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 % sperre originalt? HerskerHans har vel sveisa diff?

Kommer jo heelt ann på åssen type diff du har det da ;) Det kan sikkert noen forklare bedre enn meg.. er et par forskjellige, E28 har vel lammelsperre?

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje ikke jeg ville valgt driftebil på grunnlag av om det er orginal LSD eller ikke. Du må uansett ha noe annet enn det som sitter der orginalt om det skal bli noe greie på. Dessuten er det en haug med andre ting som er mye viktigere å tenke på. F.eks. tilgang på ettermarkedsdeler, pris på disse, trimmingspotensiale, vekt etc...

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av E28 528 og 535 har sperre originalt. Spes 535. De er meget fine å kjøre bredt med og tåler mye juling. Se bare på HerskerHans sin 535 som har overlevd 2 år med grisejuling uten å gå for mye istykker.

 

Uhm, har du snakket med hersker hans i det siste? :D

Han bytter jo flere differ og stikkaksler enn han bytter dekk...

 

Ellers vil jeg si meg enig i det FSR sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje ikke jeg ville valgt driftebil på grunnlag av om det er orginal LSD eller ikke. Du må uansett ha noe annet enn det som sitter der orginalt om det skal bli noe greie på. Dessuten er det en haug med andre ting som er mye viktigere å tenke på. F.eks. tilgang på ettermarkedsdeler, pris på disse, trimmingspotensiale, vekt etc...

 

Okei. Jeg skal ikke satse sånn veldig, men jeg skal ha en bil med bakhjulstrekk, som er bra å drifte med.. Så da lurer jeg på om jeg må styre unna noen av disse bilene jeg har listet opp. Om noen av de må modifiseres veldig før at de skal egne seg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår