Gå til innhold

Cossie motor i E 30

Ranger emnet

PsYcHo

Anbefalte innlegg

Har lekt litt med tanken på å sette en Cosworth motor i E 30. Har hørt noen rykter om at dette går. Er det noen som har noe mer info om dette eventuelt noen hjemmesider eller andre sider med info?

Hadde tenkt til å gjøre det ordentlig og kanskje også få det godkjent..happyhappy

Audi Coupe 2.3 Quattro

x:Ford Sierra Cosworth 4*4 92mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lekt litt med tanken på å sette en Cosworth motor i E 30. Har hørt noen rykter om at dette går. Er det noen som har noe mer info om dette eventuelt noen hjemmesider eller andre sider med info?

Hadde tenkt til å gjøre det ordentlig og kanskje også få det godkjent..happyhappy

Ruud Racing hadde Cosworth motor i E30'n sin... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da anbefaler jeg å se gatebilfilmen 2004! Der gikk den ikke med dyttehjelp for å si det sånn, heller ikke på henger... Nå husker jeg ikke den spesifikke grunnen til at han ikke fikk motoren til å fungere, men det hadde i hvert fall ikke noe å gjøre med hvem bil den satt i...

Han dro fram Ruud, og det gikk ikke sa jeg, 2 runder så sa det stopp, og det var så mye jobb at han la opp prosjektet og solgte istedet. skal trådstarter velge og gå på et sånt prosjekt har han en stor utfordring forran seg tror jeg.

Ikke noe negativt personlig om Ruud, men det gikk rett og slett ikke.

Cossi motor i bmw er fy fy anyway!

BMW M3 Turbo

X - Nissan 200sx s14a Racing Edition
X - BMW E30 325i
X - Nissan 200sx s14 - 276bwhp/352nm
X - VW Golf II GTI 16v - Theo
X - Aprilia Rs 125ccm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVA FAEN? Ford? Cosworth? I BMW?

BANNE I KIRKA!

Ford er og blir det største drittmerket i verden, og Cosworth er dritt som stinker bitte litt mindre enn den vanlige.

Dette temaet gjør vondt i sjela....

"You simply must drive this car before you die" Richard Hammond (Top Gear) etter test av M3 E30.

-M3 E30 Sport Evo '90

-E30 316i Sedan '91

-242L '76 B23 ([X] Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt går!! Men er nok veldig mye jobb som tar mange timer. Om du kun onsker mer effekt er nok ikke dette den letteste og rimligste måten og gjøre det på.

Kom akkurat hjem etter å ha sittet på med E30 som det er en S50 3 liter (e36 m3) motor i. cheers Går godt nok det! Så slepper du denne turboen å da :dj

Er en på forumet her som kjører den forresten....

-Strøken BMW 320i (bruksbil) Ser etter s50 motor (e36 m3 3 liter) noen som har??

-Volvo 240 89mod (solgt)

-BMW E30 323 rieger GTS (solgt)

-Golf 2 90mod (solgt)

-Honda NSR 125 (180ccm) (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter så en liten mulighet til å kombinere noe av det vakreste han vet om inne det autofile,nemlig en meget trimmingvenlig cossie motor med en deilig BMW E 30. yodude

Håpet det var litt mer spesifikk info angående dette noe det ikke ser ut til,gidder ikke begynne på dette helt uten noe bakgrunnsinfo da dette mer eller mindre kommer til å ende med en katastrofe av den store sorten!

Og dette med at Cosworth er no dritt kan jo lett motbevises med at det går rimelige mange slike biler rundt omkring.

Men tilbake til topic er det noen som vet noe mer spytt ut!

Eller kanskje Rudd himself kan gi oss en liten pekepinn angående dette temaet? Tror han lusker rundt her...?

Audi Coupe 2.3 Quattro

x:Ford Sierra Cosworth 4*4 92mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg har prøvd vil jeg ikke tro at det er så veldig vanskelig å sette i en cossi motor. Du slipper nok å lage ny tunell osv. Jeg vil også tro at det ville være enklest å bruke en bmw kasse med adapterplate. Dette bør gå greit hvis det finnes løse clutchhus til cossi. For å få dette bra bør du ha muligheten til å maskinere og kunne sveise litt (fester osv). Bruker du datasprut på motoren vil det nok vere en grei sak å koble bilen instrumenter til motoren. Selv om jeg ikke tror det blir veldig vanskelig om du er god til å skru, så kommer det til å ta mange timer da alt må lages spesielt til din bil.

Men hvorfor kaste bort tid å penger på sånt? Skal du ha mye hk må alt overhales og byttes alikevel og da kan du like godt sette inn en bmw motor. Like dyrt blir det uansett, men en bmw motor passer vanligvis rett in og er i tillegg er bedre motorer ;)

Uansett lykke til!! , selv om jeg aldri ville tenkt tanken på fård motor i min BMW (bortsett fra Ford V8 da)

"fuck the respect - I want the bitches!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider