Gå til innhold

320`en min fjusker.. Hjelp (E36)

Ranger emnet

paslode

Anbefalte innlegg

Jeg har en E36 94 mod som det er noe hakkande galt med.. For ca ett halvt år siden når jeg ga gass på kald motor begynte den å fjuske, tenkte det var fordi det var kaldt den dagen. Men siden det ble bare problemet større og større. så for 1,5 mnd siden var det så jævli at eg måtte levere den ifra meg. Men om jeg tar meg tid til å varme bilen opp er det ikke noe problem, da går den helt fint. Men kjørte jeg på kald motor virket det som om den hadde 21hk.. (kødder ik) måtte ned i 1.gir på motorveien osv. Han som har bilen har byttet hovedcomputeren, luftmengdemåler, har sett over alle elektriske koblinger/følere, byttet plugger, den derre eksossaken med det rare navnet. Men fortsatt samme problemet. Noen som har verdt borti noe liknende?? Setter pris på alle innspill..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh.. Har akkurat samme problemet... bare motsatt...

Har hatt den inne på bmw i harstad... dem fant ikke ut noe som helst...

Har skiftet plugger, bensinfilter og coil..

lambdasonen er det heller ikke.. har jeg fått beskjed om...

Så let me know visst du finner ut av det....

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig.. Jeg regner med at du har kjørt diagnose på den...?

Jeg holder en knapp på noe elektriske ting til/fra hjernen som jeg ikke har peilig på, da hjelper det ikke å bytte hjerne.

Det er en som heter Stig som holdt til i Fyllingen og deretter Kokstad som var BMW-ekspert. Han hadde nok konkludert riktig umiddelbart.

Du kan også forsøke Bil & Tele i Loddefjord, de har normalt litt peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 months later...
  • 3 weeks later...
Sjekk om slangen til vakumpumpa har falt av! En kamerat av meg hadde samme problemet, verkstedet fant ikke ut hva det var. Men han så tilfeldigvis at den hadde falt av, og da funka den som normalt igjen.

vakumpumpa??

trodde d bare var dieselbiler som hadde dette jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider