Ford Skrevet August 10, 2005 Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 Er det noen som veit ossen motor fester som må brukes når man har sattinn en 2,2i motor fra rekord inn i en manta b har girkasse fra ascona b men den er litt for lang, noen som veit hva slags motorfester/girkasse som skal brukes for at dette skal passe?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drturbo Skrevet August 10, 2005 Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 får at de skal pase så kan du bruke di motorfestasom er derfra før men du må nåk byte bånpana å girkassa er lengre fårdiden har sikkeert har 5gir å da må du byte mellomakslingen di jeg tror du kan bruke årginale fester ihvertfall bådde på motor å girkase. hvis du lurer på no så er detbare å spøre deter mannge som har my greie på opler her du kan åssa bare korte lage girkassa kortere menn det er littt my jåbb hilsn tåmy :fire: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avz Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 Heisann. Sikkert ikke noe bedre svar enn han over. Men bare lurte på hvilken motor du har i din Manta fra før? Er ikke sikker på hvilke motorer det vanligvis er i de heller jeg. Men hvis det er den gamle 2-liter-travern, cih, eller hva den kalles, så er jo byttet null problem bare du har alt av ledningsnett, hvis du har tenkt å beholde innsprutninga. Så behold 2liter/Manta-fester og bunnpanne, trur ikke det skal være så mye annerledes enn det. Er det 1.8 du har så blir det mer morro. Har du kjøpt inn 2.2 eller? Jeg har en som trenger lett overhaling. Den tar bare plass hos meg. Siter -Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;) Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ford Skrevet August 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 det som satt i den var en 1,8? Den motorn jeg driver og setter inn har fester fra rekord2,2i så det kan være der feilen ligger for jeg tror at motorn skal litt lengre nedover og fremmover og da vil og så gir kassa passe, det som er problemet er at gir spaken ikke treffer der den skal. Er det noen her som veit om det er sperre på 86mod manta gt?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 For og sette i en 2.2i trenger du bunnpanne og motorfester i fra en 1.6, 1.9 eller 2.0 1.8 er helt annen type motor. om det er 5-trinns kasse, trenger du i tillegg mellomaksel i fra en manta med 5-trinns. På Manta GT er det normalt ikke diffbrems nei. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 da kunne du jo satt i en 16v eller en 2.0i ohc istedenfor jøtul da :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avz Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 Enig, men hva koster vel den fyrkjelen (2.2) i forhold til en 16v da? Men folk gjør ting andre ikke skjønner, jeg feks. Satte i 1.8S i Rekorden som hadde 2.2i, så.. Siter -Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;) Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 1000 kr for en 2.2i og 8000 for en XE. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel Rekord 24V Skrevet August 16, 2005 Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 XE har 150hk det er jo morro i manta! Siter Rekord 3.0 24V 4stk.senator 3.0E selges i deler tlf 41643425 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.