Gå til innhold

Da er bilen min kræsjet!!

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

Hmm, da er bilen min kræsjet!

ps. ikke min skyld! hehe..

ble rygget på i dag, så bilen min ble litt kortere i fronten, samt diverse kosmetiske ting, ikke ser så pene ut lengre.

legger opp bilde® i morgen, ca. 08:15.

regner med det er skader for 5-6.000kr:

* usa lykterammer

* reflektor

* usa blinklysglass

* frontplate (under grill)

* usa grill

* fanger m. spoiler (bøyd)

det var vel stort sett det jeg så i farten.

samt kanskje skjermen er litt bøyd, har ikke sett etter enda.

men, men.. shit happends :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja ja, folkens.

Her er bilder av vraket!

hehe, det er ikke så ille egentlig, men det koster peng!

eneste karrosseri som er ødelagt, er frontplaten og kanskje skjermene er bøyd, der fangeren henger fast.

Resten som er knekt, er bare plast, da utenom ene lykten.

lykterammer, grill, etc. er bare plast, men det er vanskelig å finne slikt i strøken stand. USA grillen er jo ulik euro-grillen, både i utseende og dimmensjoner.

Som jeg har gjort i det siste, er det mulig å også her trykke på bilder, for å se større utgaver.

Det som var kjipt her, var at Toyota Avensis'en er såpass mye høyere enn bilen min, at han rygget over støtfangeren min og kræsjet rett i grillen/lyktene.

Jeg ser ingen skade på øvrig karrosseri/ramme, fra motor-rom.

har ikke prøvd å rive av grill, lykterammer, etc. pga. jeg er rimelig sikker på de må være knekt i festene, pluss jeg fant ene festet under bilen, hehe..

river jeg dem av, går de nok ikke på igjen, som vil da si at da kan jeg ikke kjøre rundt.

jeg har full funksjonalitet på lys, etc. og bilen har ingen skarpe kanter, den bare ser ut som.. hmm.. stakkar bilen min...

men, folkens: slikt skjer!

Alle har en dårlig dag, og før dere vet ordet av det, har dere gjort det samme selv! Man må nesten være litt forståelsesfull og prøve å ta det med litt humor, som alt annet i livet.

Volvo: B

Toyota Avensis: A

tn_ulykken.jpg

tn_front_skraa.jpg

tn_grill_vs_lys.jpg

tn_spoiler_boy.jpg

tn_sprekk_lykt.jpg

tn_sprekker_og_bulk.jpg

tn_front_grill_frontplate_l.jpg

tn_front_grill_frontplate_2.jpg

tn_front_fanger_trykket_inn.jpg

tn_front_fanger_skjev.jpg

tn_blinklys_sprekker.jpg

Edit:

jeg glemte å si hva som skjedde.

Jeg kom inn der, stoppet bilen, hev den i Park og hev på håndbremsen.

Skulle plukke opp en venninne av meg der.

Så rygger bilen mot meg, først rolig, så plutselig gasser han som faen.

Han kjører rett i meg, eneste jeg får tid å tenke, er "ser han meg!?", så "kræsj".

Jeg slår av motoren og lysene, går ut av bilen og ser på vraket.

Tror jeg faktisk lo, hehe..

Han virker heldigvis som en allright fyr, han som rygget i meg.

Først tenkte han vel "jippi, en gammel volvo..", før jeg sa jeg hadde burkt 60-70.000kr på bilen de siste måneden.

han bare "eeh.. du kunne heller fått min bil".

han var vel mest stresset (forståelig, siden det var hans skyld), så han husket ikke hvilket forsikrings-selskap han hadde, biltype, etc.

samt han var rimelig fra seg egentlig, prøvde å forklare hva som skjedde..

han bare "Jeg så deg ikke".. "skjønner ikke hvorfor jeg rygget", "bussen irriterte meg", sa han..

han nevnte også at han skulle hjem å se fotballkamp.

han var der for å plukke opp sønnen, som stod mellom bil a og bil b (på bildet), på fortauet.

sønnen bare "hvorfor rygget du??!".

gnidde det skikkelig inn, han.. hehe..

jeg sa egentlig bare ting som "alle har en dårlig dag, slikt skjer"

men, anyhow, det jeg tror var grunnen til at han kræsjet, var sikkert:

han var sikkert hjemme og skulle se fotballkamp, så plutselig må han hente sønnen sin. Han er sikekrt stresset, for at han vil hjem igjen og se videre, så plutselig begynner bussen å pushe han til å rygge.

så blir han sikkert jævlig irritert, pga. stress, tidsklemma, etc. og rygger som faen, uten å tenke seg om.

men, men.. håper jeg får fikset fronten før ål-treffet 27. August.

tviler egentlig på det, da forsikrings-selskapene er rimelig trege av seg.

skal prøve å få takstet den hos volvo, i og med at fronten der er rimelig vanskelig å få tak i, i strøken stand.

volvo vet jo best av alle, tilgjengelighet, pris, o.l., så det må være bra argument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy fader å redd jeg blei når jeg så den overskrifta! å huff..

Men jeg er glad det ikke ble store strukturelle skader.. Bra den er kjørbar og sånn liksom.. :P

-litt letta- Lykke til med å få alt i stand igjen, veit hvor dritt det er..

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble du LITT grinete eller? :fire:

hadde jeg blitt hvis noen hadde rygga på gullet mitt når det er ferdig...

Hehe, jeg ble litt lei meg ja..

"vonbroten".

kjedelig at sånt som dette skal skje, men håper i alle tilfeller at du får fiksa dette før ål treffet, skal krysse fingre for deg jeg ;)

Ja, jeg håper jeg får det fikset.

Får forhåpentligvis takstet bilen neste uke.

Ellers, jeg skulle jo til biltilsynet 16. august..

sendte mail til kontrolløren og sa jeg håpte og tror det går bra, i og med at bilen er i forsvarlig stand og ikke har noen skarpe kanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy fader å redd jeg blei når jeg så den overskrifta! å huff..

Men jeg er glad det ikke ble store strukturelle skader.. Bra den er kjørbar og sånn liksom.. :P

-litt letta- Lykke til med å få alt i stand igjen, veit hvor dritt det er..

hehe, jeg lagde overskriften slik, i og med at det nettop har vært to andre som har kræsjet sine biler.

I dette tilfellet, er jeg 100% uskyldig :) de skal være jævlig flink om de klarer å lage skyld-deling her.

han rygget jo tross alt mot kjøre-retning og kræsjet i min bil, som stod i ro.

ryggeregelen er jo at man har vikeplikt for alle, om man rygger.

videre, bør man jo få skylden om man kjører i noen som står i ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helvete no trodde eg du hadde dratt av veien!

tror eg skal begynne å tute når folk e nærmere enn 3 meter fra bilen min.. har sett en fyr på ca 50 i merce, som snudde hodet, så rett bak og rygget full gass mot en golf. golfen rygget litt og mercefyren bare holdt gassen helt til han tutet, ca 1 meter unna eller noe.. galskap! fyren så han ikkje litt en gang. for å gjøre det komplett holdt en kjerring i caravelle på å rygge ned han i merce 2 sek etter.. haha.. :D

sorry ot, du må uansett sørge for at bilen blir satt i den stand den var, så du ikkje ender opp med kvadratlykter og ingen leppe under fangeren!

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helvete no trodde eg du hadde dratt av veien!

tror eg skal begynne å tute når folk e nærmere enn 3 meter fra bilen min.. har sett en fyr på ca 50 i merce, som snudde hodet, så rett bak og rygget full gass mot en golf. golfen rygget litt og mercefyren bare holdt gassen helt til han tutet, ca 1 meter unna eller noe.. galskap! fyren så han ikkje litt en gang. for å gjøre det komplett holdt en kjerring i caravelle på å rygge ned han i merce 2 sek etter.. haha.. :D

sorry ot, du må uansett sørge for at bilen blir satt i den stand den var, så du ikkje ender opp med kvadratlykter og ingen leppe under fangeren!

hehe..

ja, vet..

jeg skal prøve å få den takstet hos volvo, i og med tilgjengelighet på usa-deler. regner med takst på minimum 5-6.000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft at du er så forståelsesfull. :) Fin bil, får håpe du får fiksa den snart

Det er ikke noe vits å gå rundt å være sur for ting.

Folk som går rundt å blir sur for ingenting, har jo mye værre livskvalitet.

Jeg tar heller sorgen når den tid kommer :p

dvs. jeg er selvsagt ikke glad for at det skjedde, men.. det var jo noe som hvem som helst av oss kan gjøre, samt det er jo ingen personskader.

Han andre sjåføren fleipet med "jeg har hodeskade", så sa jeg "nei, jeg tror du var sånn fra før", hehe..

Greit når en episode har såpass bra utfall, hittil.

Hadde en episode for noen år siden, hvor en taxisjåfør prøvde å lure meg til at passasjerene i bilen min hadde vrengt opp døren og knust lykten hans.

Så ser jeg at døren kom i helt annen høyde, samt det var ingen lakkskader på døren. Så prøver han å dra den ut av hånden min, og smelle den inn i bilen sin, for å lage lakkskade.

Da eksploderte jeg og sa at om han ikke ga faen i å lyge, skulle jeg faen meg ta å kappe han opp i deler og legge han i bagasjerommet.

jævla dust taxisjåfør..

bilen hans var tydelig også kollidert fra før, han så vel bare at jeg kom kjørende i en mercedes 320E og tenkte "aha, han kjører pappa's bil, han er ung og naiv".

han sa han skulle ta bilnummeret, jeg sa "værsågod".

hørte aldri noe mer fra han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider