Gå til innhold

hvilken ny bil vil du ha laget?

Ranger emnet


Kebab gud

Anbefalte innlegg

Ok se for dere dette..

 

du snakker med en stor kis i et av de største bilmerkene i verden..

og han ber deg å fortelle en bil du synes de mangler i modell programmet..

hva ville du sagt da?

altså se for deg at DU kan pitche en ide om en ny bil til en bigboss..

hva ville bilen ha vert? og ikke bare kom med en model med en motor.. jeg snakker om motorvalg og girkasserr osv osv

du kan få lov selv å velge merke..

og husk.. snakker ikke om drømme bilen.. men en bil du synes mangler i modell programment.. ikke en 2000hk W18 hyperbil...

 

jeg har tenkt en del på det selv.. og her er mitt valg!

 

Vekt: 900-1200kg men ikke over 1200kg med full tank

en 2dør coupe med 4 seter (blir regga med 5 i norge uansett)

bilen skal sitte lavt mot bakken men ikke så lavt at den slår nedi på dumper.

den skal også ha et fresht design som trekker bilen lavere mot bakken..

den skal bare ha RWD ikke 4wd..

må ha all ny elektronisk sikkerhet.. men når man slår det av så skal det AV!

bilen skal komme med Navi osv som standard og interiøret skal ha et fresht design med det meste rettet mot føreren

Den skal ha 4 motorvalg.. alle skal være av sporty natur,

den skal ha en 1,6liter NA med 170-180hk, en 1,8liter NA med 200-215hk en 2liter NA med 240-260 hk og en 2liter turbo med 300-350hk

 

1,6literen og 1,8literen skal bygges med litt carbon for å redusere vekten så de blir lettere for å minke ytelses gapet.. men bruken av carbon skal være så lavt at prisen ikke blir spesielt påviket av det..

bilen skal være orginalt satt opp til å kjøre fort rundt ringen og skal ha et understell som kan juseres med 4 settings..

Race, sport, normal og pyse.. (comfort)

 

hvem som hadde passet perfekt for å lage den er faktisk.. Toyota..

hadde vert lett.. 1,6litere hadde passet med en ny 4a-ge siste gen 4a-ge hadde jo 170hk så den er jo nesten klar..

og toyotas 1,8liter 2zz-ge yter allerede 192hk.. ville vert lett å refreshet den til å yte over 200 istedenfor..

for 2litern er det nok mange som tenker ... honda.. men neida her vil vi ha dreimoment.. toyotas nå døde 3s-ge hadde 210hk i siste gen.. men man kunne få orginalt levert fra fabrikk motoren med TRD sitt GN+ street tuning pakke som presset 275hk ut av den 2litern så få 240-260 er lett..

mens 3s-gte får man oppi 300hk uten å gjøre en dritt i dag..

 

annet enn motor.. hvorfor toyota og ikke nissan? vel.. Toyota har nå nettop drept celica og MR2.. dette hadde funket som en arvtager til begge..

desuten er det vert mye snakk innen toyota om en arvtager til AE86... hva bedre enn en RWD med en 4a-ge? :P

og selv om nissan ikke lengre har silvia.. så.... vel er for mange av de !

 

nå .. hva ville du hatt?

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

begyner å bli ganske tydlig at ingen faktisk leser posten min .. så da kan jeg vel si dette å da siden ingen kommer til å lese denne ...

 

jeg ønsker at alle mennesker skulle dø NÅ! .. for da kunne jeg hat all pornoen i verden for meg selv! MOHa... :/

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thja, En ny å bedre utgave av Ac cobra..

 

alu bb v8 kompressormata med manuell kasse, rwd, lakkert carbonkarosseri, rørramme, kansje 2utgaver, en racing med værst understell å karosseri, vekt osv, og en Road car som er litt mer komfertabel å kjøre..

 

eller en ny 66modell fastback mustang som har rått utseende, men motorene er ganske kjedelige og skal vel være vanskelig å ombygge, v8 fra f-150 lightning..

[-] `93 Mondeo Si Sport

 

 

her kan du grille loffen din tralalalalaaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny utgave av 190...

Gjerne litt lettere(rundt tonnet) og 3,0l E motor enten med fullt turbo oppsett med intercooler å alt sånn dill :D eller en 'vanlig' motor med bra med dreimoment og noenlunde billig i drift.

 

Helskinn i interiøret og orginal montert navigasjon som ekstrautstyr...

Keyless entry og shaved doors hadde jo også vært morsomt, da.

 

 

Kommer ikke på mer nå... klokka er jo 10 på 1...

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

nå .. hva ville du hatt?

 

Ville satsa på ford-syken jeg. de lager jo nostalgiversjoner av alle de gromme bilene om dagen.. gt, mustang, thunderbird osv. Så da vil jeg at saab skulle laga en remake av gamle saab 900. med en motor som var like overlegen i dag som den var den gang den kom (16-ventilers turboteknikk, vannkjølt turbo og veldig holdbar). Girkassa skulle ikke vært noe nostalgipreget, tvert imot. den skulle holdt! drivverk.. tja... hvis jeg først kunne velge hadde det vel blitt 4wd. og understellet skulle vært såpass bra at det ikke spilte noen rolle om det var rwd eller fwd som alternativ:) Nøkkelen skulle SELVSAGT vært plassert i midtkonsollen. den skulle selvsagt vært praktisk, med all bagasjeplass i hele verden, 2, 3, 4, eller 5 dører, samt en cab. setene skulle naturligvis vært i skinn, med alle de gøye tingene man får til seter i dag, ink. varme og kulde, massasje osv:) Bilen skulle vært bedre rustbeskytta enn originalen, faktisk vært i hel aluminium eller karbonfiber ellerno. ca 300 hk hadde holdt greit. men den skulle vært lett å trimme, og bremsene skulle vært overdimensjonerte fra fabrikk:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår