Gå til innhold

hvilken ny bil vil du ha laget?

Ranger emnet


Kebab gud

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Beklager, har lest igjennom tråden, og nei du trenger ikke drepe alle menneske for å beholde pornoen din.

 

Men... Normale biler er det nok av. Jeg er mer intresert i motorsport. Tror jeg hadde bygd en Porsche RS Spyder Road Car. Fiksa litt på motoren slik at den blir mer holdbar og mer human. Hevet den litt, myknet opp demperene. Fikset girkasse slik at du må clutche for holdbarhetens skyld. Tror det kan bli en konge bil *drømme*

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og en OMEGA CAB

Omega cab, faktisk :p

 

Hmm.. Perfekt bil? Utgangspunkt i S8. Skape RS8. Bedre styrefølelse, 30/70 front/bak kraftfordeling, 600HK fra en Turbomatet V10, utført i chrome (ble bitt av fullchrome-basillen når jeg så bildene av konsept-XJ'en til Jaguar), grill på linje med 2003 A4 - disse liker jeg bedre enn dagens Audi-grill, selv om også den ser ok ut.

 

Videre skulle den være sportslig oppsatt.

 

Interiørmessig? Jeg er en interiørfreak. Sååå. Plassmessig enorm. Seter i en blanding av Volvo S80 og E50 M5, helskinn, interiøret utført i børsta aluminium, alt av teknisk shit. Vil ha det på en slik måte at en føler seg som hjemme i stua og ikke føler noe til stress.

 

<3

 

Sååå. Jeg kunne også tenke meg en sportsbil med lav vekt (<1000kg) og en ganske opphora diesel, for eksempel Toyotas 2.2liter. Nå er jeg ingen ekspert på trim, men det burde vel gå ann å få kanskje 200-220hk ut av en slik?

 

Hvorfor diesel? Fordi jeg ikke tror jeg har sett slikt før. Ikke for det åpne markedet anyway.

 

RWD. Plass nok til to store voksne (selv er jeg over 180 og finner meg faktisk ikke helt tilpass i de fleste kjøretøy, selv om magen får plass, føler at benplassen blir for kjip Oo). Trenger ikke cab :) Air con er jo en fordel. CD/Radio. Øker ikke intollerabelt antall kilo på slikt, og jeg vil ikke kjøre i noe som egentlig er mer som en track day car (Les: Elise) på vanlig vei. Må jo være LITT komfort.

 

DET hadde vært milsluker det. Tror jeg.

 

Ps:

 

Syns forresten VW burde sette en viss 1.4-liter i Polo. Det er vel ikke FOR mye å be om? :D

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Ville valgt noe alla Lotus Elise karoseri. Men med hard topp så den kan brukes hele året. Fortsatt brukt 1,6 motoren eller kansje gått ned til 1,1 eller 1,4. Men montert både turbo og kompressor på motoren så den hadde ytet nærmere 300 hk. Ville brukt en gear kasse alla sånn som sitter på Tahoen med knapper inni så jeg kunne valgt RWD eller AWD. Skulle også hatt sperre på bakakselen som kan aktiveres ved behov/lyst. Bilen skulle stått på luft fjering alla allrouden til Audi der kjøre høyde reguleres etter farten på bilen i tilleg til at den kan overstyres og settes i den posisjonen du selv ønsker. Så bilen også kan kjøres på snø fylte veier. Selv om karoseriet skulle vært alla Elise skulle det vært en 4 seter. 4 enkle stoler av typen nye RS4 stoler. Motoren skulle også hatt en BY modus der den kan kjøres på strøm eller gass eller lignende. Skulle vært en skjerm i dasjen der alt styres. Navi, kjørehøyde, RWD/AWD, drivstoff type, stereo, klima, etc etc. Innvendig skulle det være ratt, pedaler, gear spak og skjerm og det er alt. Total vekt på bilen skal ikke overskride 1200kg våt vekt med fører og vektfordeling skulle vært 50/50 over akslinger.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en noe modernisert utgave av bilen min, samme linjene, men med noen nyere detaljer, noe mere moderne look, uten aa 0dlegge det gamle looket, mere moderne understell fra et annet merke, helst ikke amerikansk understell :p

noe stiv men ikke for stiv, saa den fortsatt er litt komfortabel, noen fine felger med gode dekk, gode bremser, helst noen store fine ventilerte skiver i keramisk utf0relse paa alle 4 hjul, en god V8 motor med masser av krefter, men ikke for tung, slik at bilen er noget balangsert for morro kj0ring i svinger, bakhjulstrekk selvf0lgelig, noen komfortable seter med sidest0tte, ikke den normale sofaen foran, greie bakseter som kan leggest ned hvis en trenger bagasjeplass, og noe moderne luksus, GPS, CD/MP3 Spiller med noen greie h0ttalere i alle 4 d0rer, display med bra lys i m0rket, et fint lite ratt med litt tykkelse, elektriske vinduer, sentrallaas, alarm og det som er vel saa og si standard paa nye biler, airbags, moderne sikkerhets ting, antispinn og slikt skal kunne slaas av ved f.eks banemorro.

 

en bil som hadde passet meg ypperlig :p

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg snakka med sjefen i Peugeot så ville jeg lufta ideen om en skikkelig sportslig bil. Peugeot har nesten bare biler i småbil og stor-familiebil klassen. De trenger en modell der de kun satser på sport :P

 

Tenkte på et nokså langt karosseri, med lang avstand mellom frontrude og tuppen på panseret. "Mercedes SLR McLaren"-aktig. 4 seters coupe. Burde helst dra på bakhjula, men Peugeot er jo opprinnelig forhjulsfiksert så kanskje 4 hjulstrekker som kicker inn etter hvert? Skyline aktig?

 

Karbondeler på frontlippe, sideskjørt og hekklippe. Karbonspoiler.

Motor: 2.5l V6(ca 200hk?) som minste motor, 3.0 V6(240) som største. Mulig turbo på 3.0 v6-t(290) modellen.

 

Bilen burde være originalsenket med performance-dempere(gjerne fra KW) og kraftige performance-bremser(gjerne fra Black Diamond). Godt balansert så den ligger fint i veien.

 

Targa-tak hadde vært stilig men ingen nødvendighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RWD, Lavt karrosseri, brede dekk og STIVE fjæringer. Vekt 1400-1500 kg.

 

 

Driverk:

LS1 - 5.7 liter og LS2 6.0 liter, i vanlige utgaver alt etter ønske.(ligger mellom 300 og 400 hk)

 

En mer "limited edition" vil bli levert med LS7 7.0L (500 hk+)

 

Girkasse altarnativer skal være 6 trinns manuell eller 4 trinns automat (4L65-E4)

 

 

Et killer design som både skremmer vettet av folk, men også er nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår