Hot Rod Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 Jeg jobber i en mekanisk bedrift og der har vi en såkalt delevasker. Om det er samme type som proffe motorverksteder har, vet jeg ikke, men den ligner mest på en kjempediger oppvaskmaskin og brukes på skitne metalldeler. Den vasker med glovarmt vann og avfetter. Tror også den bruker en slags sterk såpe i denne prosessen. Delene som kommer ut igjen er gullende rene, men den fjerner ikke rust ol og det er ikke noe sandblåsing det er snakk om her. Som tidligere fortalt har jeg kjøpt en brukt motor. Denne skal ha gått bare 130000km i en vanlig personbil, så jeg har ingen planer om demontering/overhaling sånn umiddelbart. Men hadde det vært en ide å ta av toppene og kjøre de gjennom delevaskeren? De tåler vel det? Er det vanlig å demontere ventiler, fjærer osv før man kjører toppen gjennom en slik vaskemaskin? Tenkte kanskje en topp helt uten avleiringer og dritt funker bedre enn en skitten topp...? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 Hvis man skal være veldig nøye å lage en high performance motor er det vanlig å ta ut alle frostpluggene og vaske inni alle kanala med børster. Til en vanlig motor ville jeg bare plukka den fra hverandre helt og kjørt den i vasken. Men om det er vært og demontere toppen, planslipe og bytte toppakning for den delen veit jeg ikke helt. Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet August 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 Ok. Takker for innspill. Da lar jeg det heller være som det er. Utifra svaret ditt virker det som om toppene uansett må planslipes dersom de har vært tatt av blokka. Er det korrekt? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 Ok. Takker for innspill. Da lar jeg det heller være som det er. Utifra svaret ditt virker det som om toppene uansett må planslipes dersom de har vært tatt av blokka. Er det korrekt? Hvis toppene er "rett" må du vel ikke planslipe de. Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 Bruk motoren, gjør minst mulig (du skal jo ha en større senere.......). Er du heldig vil alt fungere fra dag enn, det KAN skje. Hvis ikke så må du fikse de feil som oppstår, når de kommer, ikke før. If its not broken, don`t mend it! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 Ok. Takker for innspill. Da lar jeg det heller være som det er. Utifra svaret ditt virker det som om toppene uansett må planslipes dersom de har vært tatt av blokka. Er det korrekt? På de fleste andre biler, alså ikke amcars må man planslipe ja, men ikke på støpejernstopper til amcars. Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.