Gå til innhold

Variabel intervallviskerhastighet på Golf 3 (?)

Ranger emnet

Espenhh

Anbefalte innlegg

Har vært på langtur i fire dager nå, og har da kjørt stort sett i regn hele tida. Oppdaget da en merkelig ting, som jeg ikke har sett tidligere (har hatt bilen i et år): tiden mellom hvert visk når man bruker intervallviskeren varierer. Om du for eksempel dytter viskerhendelen litt opp og ned et par ganger og så ned på intervallvisk, så blir avstanden kortere mellom hvert visk i intervallmodus, mens hvis du "rører litt" rundt med hendelen blir tiden lengre. Satt en time og knotet med det mens jeg kjørte, og fikk til mange forskjellige hastigheter... Spørsmålet blir da: Er det variabel hastighet på intervallviskeren på Golf 3, eller er det viskerene mine som begynner å bli "syke" bare? Om det er det, hva gjør man da for å velge ulike hastigheter? Når jeg prøvde ble det bare tilfeldig "røring og røsking" med vindusvisker-"hendelen", men klarte ikke å finne noe system på det. Ville vært kult om noen visste dette - tror ikke det er så veldig allment kjent i hvert fall. Golf 3 har jo et merkelig bakvisker-system som krever litt øving for å forstå, så det skulle ikke forundre meg om det er mer magi man kan gjøre med den hendelen :D Ville vært kult om noen visste eller kunne finne ut :D Takker på forhånd...

Dessuten; dere som har Golf 3, prøv litt med deres bil en dag også, og se om dere får samme resultat. Prøv å dra den rett ned i intervallvisk, og se tidsavstand mellom viskene og viskerfarten, og prøv så f.eks å dytte den ett hakk opp for så å dytte den rett ned ett sekund senere. Var sånn jeg fikk til de ulike hastighetene... Mystisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven :D Det sto faktisk i boka... Men det var en stjerne bak, så det er kanskje tilleggsutstyr da.... Uansett ganske artig. Slå på intervallviskeren og slå den av igjen. Så slår du den på igjen etter at du har latt det gå så mange sekunder du vil det skal være mellom hvert visk. Ganske fansy egentlig :D Kan stilles inn mellom 0 (husker ikke om det var 0, 1 eller 2 :P) og 28 (eller var det 22?) sekunder... For de som måtte lure; ja, jeg har dårlig korttidshukommelse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Dette visste jeg ikke.

Har lagt merke til det riktignok, men har trodd at det var relèet mitt som hadde begynt å kødde seg.

Kult!!

Men en ting til...dere nevner at bakviskersystemet er vanskelig å skjønne? Hva som er komplisert/avansert med det da? Bortsett fra å slå av og på? Noe jeg ikke har fått med meg?

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du trykker forsiktig skal det gå, mener jeg..

Men har dog ikke brukt den annet enn når jeg hadde kjøpt bilen og skulle teste om den funka.. :P

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider