VeilSide Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 Alt snakk om bil, mc, kjøretøy, motor og rekvisita som ikke passer inn under de andre forumene kan postes her.. Og det betyr? vi har hatt båt faktisk som det var en BMW bilmotor i... konvertert til å gå i båt... så båtmotor er ikke nødvendigvis en båtmotor hellothere Men akk... MC forumet er fortsatt tilstedeværende i BILFORUMET så det må jo plage deg litt i det minste? Den BMW-saken ville jeg sett på som relevant. En har benyttet en betydelig viktig komponent fra bilverdenen til noe helt annet en det som var beregnet. Er vel ikke noe problem å skille en båtmotor fra en BMW-motor? isåfall burde en satt seg ned med en liten ABC-bilbok for nybegynnere. Akkuratt hvorfor MC-forumet er her har jeg ingne formening om og det plager meg heller ikke. Jeg ser gjerne på MC-forumet om jeg ser en topic som ser fristende ut. Har selv fundert på MC så jeg synes at det er ett greit tilskudd til helheten av forumet. Godt det snart er helg ;) "Camry Turbo" Why try to fit in when you where born to stand out? Sandnes & Stavanger Gatebilklubb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 Jeg ser heller ikke vitsen i et MC forum her inne, men det har da faktisk vært her nå i flere år uten at noen klager på det. Akkurat det med at en båt har klart å kjøre på land, ser jeg liten relativitet i til Bilforumet.net. Er det så vanskelig å skjønne? =) Og en båt med BMW motor er vel å anse som en kuriositet, så slikt slettes vel ikke fra f.eks BMW forumet. Hva hvis båten ikke hadde hatt motor da? Var det greit å slette tråden da? Er vel rett før folk begynner poste ting om gressklippere, det har jo også en motor.. :hammer Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeilSide Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 Jeg ville gjerne sagt om BWM som bilmerke er involvert i noe så vil det ha relevans for bilforumet. Det med MC-delen fatter egentligt ikke jeg heller men det plager ei heller ikke ... Båt uten relevans til bilverdenene hører ikke hjemme her synes jeg. Du sier plenklipper så sier jeg olabil med motor .. hva sier du da? "Camry Turbo" Why try to fit in when you where born to stand out? Sandnes & Stavanger Gatebilklubb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeilSide Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 Jeg svarer før deg og sier hobbyforumet .. går bare litt sent å tenke noenganger ;) "Camry Turbo" Why try to fit in when you where born to stand out? Sandnes & Stavanger Gatebilklubb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 Slik dette forumet har endret seg i løpet av den siste tiden er nok grunnen til at flere og flere søker seg til andre forum. Personlig mener jeg at off topic delen må få være off topic -andre forum har ingen problemer med dette, bl.a VACN og Hardware forumene. Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 Da får dere endre forklaringen på Offtopic... står fortsatt fast ved det faktum at beskrivelsen "Alt snakk om bil, mc, kjøretøy, motor og rekvisita som ikke passer inn under de andre forumene kan postes her.." er missvisende da isåfall. Da får dere heller fjerne kjøretøy og motor... Og heller kanskje forklare offtopic med "Her kan du poste alt offtopic om bil, mc og ting direkte relatert til disse" Opplysningen er også ett sted hvor det er mange "opplysninger" som ikke har med bil å gjøre.... go figure.. Dere er vel klar over at tilogmed en tråsykkel er betegnet som kjøretøy? Slik dette forumet har endret seg i løpet av den siste tiden er nok grunnen til at flere og flere søker seg til andre forum. Personlig mener jeg at off topic delen må få være off topic -andre forum har ingen problemer med dette, bl.a VACN og Hardware forumene. ikke Calibra forumet heller... skjønner ikke poenget med offtopic om det på død å liv MÅ være ontopic alikevel liksom? :magic Men som jeg har sett tidligere i alle disse "klagepostene" så er det jo ingen som får medhold fra Bilforumets sin side... Ris mottaes med henvisninger til ditt og datt og klageren har ALDRI rett liksom.. og de få gangene klageren får gjennomslag så er det på en måte negativt også... Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeilSide Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 Slik dette forumet har endret seg i løpet av den siste tiden er nok grunnen til at flere og flere søker seg til andre forum. Personlig mener jeg at off topic delen må få være off topic -andre forum har ingen problemer med dette, bl.a VACN og Hardware forumene. Det som er "problemet" med dette forumet har vært graden av seriøsitet på poster/svar og hva som har vært tillatt postet. Dette er vel ett av de største forumene som ikke er merkespesifisert og kan vel ikke helt sammenlignes med andre merkeforum der antallet nye poster i løpet av en dag er relativt mindre en dette forumet her. "Camry Turbo" Why try to fit in when you where born to stand out? Sandnes & Stavanger Gatebilklubb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 Det som er "problemet" med dette forumet har vært graden av seriøsitet på poster/svar og hva som har vært tillatt postet. Dette er vel ett av de største forumene som ikke er merkespesifisert og kan vel ikke helt sammenlignes med andre merkeforum der antallet nye poster i løpet av en dag er relativt mindre en dette forumet her. Calibra forumet jeg moderere i har faktisk over 800 aktive medlemmer... så det skjer da litt der og... Det jeg tror han (og jeg) ville frem til var at OFFTOPIC burde ikke finnes i ett forum hvis det skal stilles krav til hva offtopic er... såklart det skal jo være "seriøse" offtopic's og ikke topics som "se hvor langt jeg spytta igår" osv men altså ett offtopic forum skulle vel egentlig ikke handle om annet enn... tja offtopic... og så kommer dere og legger ned veto om at offtopic skal handle om bil... da kan man jo ligeså bare skippe offtopic forumet og heller poste sin bilrelaterte offtopic tråd i det forumet tråden gjelder ellernoe... :popcorn Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeilSide Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 Da får dere endre forklaringen på Offtopic... står fortsatt fast ved det faktum at beskrivelsen "Alt snakk om bil, mc, kjøretøy, motor og rekvisita som ikke passer inn under de andre forumene kan postes her.." er missvisende da isåfall. Da får dere heller fjerne kjøretøy og motor... Og heller kanskje forklare offtopic med "Her kan du poste alt offtopic om bil, mc og ting direkte relatert til disse" Opplysningen er også ett sted hvor det er mange "opplysninger" som ikke har med bil å gjøre.... go figure.. Dere er vel klar over at tilogmed en tråsykkel er betegnet som kjøretøy? ikke Calibra forumet heller... skjønner ikke poenget med offtopic om det på død å liv MÅ være ontopic alikevel liksom? :magic Men som jeg har sett tidligere i alle disse "klagepostene" så er det jo ingen som får medhold fra Bilforumets sin side... Ris mottaes med henvisninger til ditt og datt og klageren har ALDRI rett liksom.. og de få gangene klageren får gjennomslag så er det på en måte negativt også... Vist du ser i domenenavnet så ser du vel hva dette forumet er basert på? Jeg skal være enig i at flere poster er feilplassert utifra inndelingen av forumet. Vist du er usikker på hva ett kjøretøy er så ta deg en titt inn på ww.lovdata.no så blir du sikkert klokere ... Som jeg skrev tidligere. Dere som er regga her har godtatt reglementet. Ved å bli fullverdige brukere så har dere nok lest dette og godtatt dem ... så saken er rimelig enkel og grei. Dette er ett bilforum med regler deretter. Lag gjerne en ny post med forslag til nytt reglement om en er uenig i disse. Er ingen grunn til å ta en moderator for å følge sine retningslinjer ... "Camry Turbo" Why try to fit in when you where born to stand out? Sandnes & Stavanger Gatebilklubb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 Vist du ser i domenenavnet så ser du vel hva dette forumet er basert på? Jeg skal være enig i at flere poster er feilplassert utifra inndelingen av forumet. Vist du er usikker på hva ett kjøretøy er så ta deg en titt inn på ww.lovdata.no så blir du sikkert klokere ... Som jeg skrev tidligere. Dere som er regga her har godtatt reglementet. Ved å bli fullverdige brukere så har dere nok lest dette og godtatt dem ... så saken er rimelig enkel og grei. Dette er ett bilforum med regler deretter. Lag gjerne en ny post med forslag til nytt reglement om en er uenig i disse. Er ingen grunn til å ta en moderator for å følge sine retningslinjer ... Ble klokere på det punktet at eneste forskjellen er kjøretøy vs motorvogn vs motorkjøretøy som er de ordene de bruker der. Ta å sykle utenfor en politistasjon dritings så finner du fort ut at det er sett på som kjøretøy via boten du får. Tilogmed en gressklipper (slik du kjører) er ett kjøretøy :) Men men... Vi to kommer nok ingen vei... og bilforumet er og blir det samme selv om både du og jeg dør av å diskutere dette :) Så bare bruk report knappen flittig du... det bryr egentlig ikke meg hehe setter egentlig pris på at du gjøre det for moderatorerne får litt mindre jobb slik sett... Min kritikk går vel ut på forskjellen ved å benytte Offtopic til noe som er Ontopic for selve bilforumet... eller benytte Offtopic for det det nettopp er og som er beskrevet av bilforumet selv nemlig: "Off Topic (10 Som leser) Alt snakk om bil, mc, kjøretøy, motor og rekvisita som ikke passer inn under de andre forumene kan postes her.." Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeilSide Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 En syklist er en trafikant ja. En myk trafikant og ikke en fører at en motorvogn. Litt forskjell der. En kan bli børelagt for å sykle dritings men en blir da ikke bøtelagt på samme måte som en fører av ett motorisert kjøretøy. "Camry Turbo" Why try to fit in when you where born to stand out? Sandnes & Stavanger Gatebilklubb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 En syklist er en trafikant ja. En myk trafikant og ikke en fører at en motorvogn. Litt forskjell der. En kan bli børelagt for å sykle dritings men en blir da ikke bøtelagt på samme måte som en fører av ett motorisert kjøretøy. Nei men en sykkel er fortsatt ett kjøretøy selv om det ikke er ett motorisert kjøretøy. Get it? snakker ikke om syklisten som sykler eller noe... men sykkelen... Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Bra dere holder tråden saklig og følger topic. egentlig skulle ingen andre svart i denne tråden og alt av klager/ros skulle gått via mail.. trådstarter sitt innlegg er et fenomen vi er godt kjent med og vi har behandlet mange slike innlegg.....likt. noe vi fortsetter med. selv om man tilbringer store deler av tiden sin inne på forumet, så betyr ike det at man kan poste hva man vil om alt mulig. det må hver enkelt klare å skille... trådstarter har fått svar på spørsmål og jeg ser problemet som ferdig diskutert....nok en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg