Gå til innhold

Det er min dag i dag! HERREGUD for en hærlig dag!

Ranger emnet

Chosen

Anbefalte innlegg

veit ikkje ka nye reglane er men når eg tok lappen på bil i 2004 kunne eg kjøre ubegrensa traktor med ubegrensa tilhengerlast grunnet reglane ikkje var klare på det punktet der da, så nå har det komt nye regler på det? har det tilbakevirkende kraft? visst ikkje kjører eg ulovlig hehe

edit : grattis med lappen Jeb, får prøve å holde på den og da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk lappen sommeren 2003, da fikk jeg ikke med verken m,s eller T, men så fornyet jeg lappen min nå for et par uker siden, og da fikk jeg alle tre, så nå har jeg lappen på B,M,S,T... dette får man automatisk... vet om flere som har fått lappen i år som har fått det på førerkortet sitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at de endret reglene for traktor er at før så kunne 16-åringer kjøre traktor med henger uten spørsmål, men etterhvert som traktor og henger kunne veie opp mot 25tonn, så ble de litt skeptiske til det, samt at traktorer som for eks type fastrack (sett på autofil) komme opp i 70km/t.

jeg tok utvidet førerkort nå i våres. når jeg var 18 så tok jeg mc lappen FØR billappen :thumb

når jeg titta bakpå, så var moped påført også. tung mc gyldig fra 9/98 og moped fra 1/1/03.. gliste godt da..

så nå er oppsummeringa A,B,BE,C,CE,M,S,T :drive2

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...