Gå til innhold

Prosjekt girkasse

Ranger emnet


Volvo240R

Anbefalte innlegg

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kassene er uansett nesten helt like.... I hvertfall BMW og Volvo sin.

 

Jepp. Eneste forskjellen er inngåede og utgående aksel. Volvo har 15mm og BMW splines på inngående aksel, så du trenger ikke adapter/foring i svinghjulslageret.

 

Utgående aksel på Volvo Getrag har, eh, hva er det det kalles, yoke som går rett på Volvo mellomaksel. På BMW er det hardy-plate.

 

Du kan bruke speedometerhylse/drev fra Volvo Getrag på BMW kassa såvidt jeg har forstått.

 

Gruppe A kassa har samme hus, men heeeelt andre utvekslinger, stål synkroniseringsringer, bronse skiftegafler, spesielle (Nitril?) herdede drev og eventuell oljekjøling.

 

Tror forresten det bare er Manta/Ascona 400 som har Getrag 265, Monza GSE'en til han far med 5 gir har Getrag med fast clutchhus ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår