Gå til innhold

Prosjekt girkasse

Ranger emnet


Volvo240R

Anbefalte innlegg

Jepp. Eneste forskjellen er inngåede og utgående aksel. Volvo har 15mm og BMW splines på inngående aksel, så du trenger ikke adapter/foring i svinghjulslageret.

 

Utgående aksel på Volvo Getrag har, eh, hva er det det kalles, yoke som går rett på Volvo mellomaksel. På BMW er det hardy-plate.

 

Du kan bruke speedometerhylse/drev fra Volvo Getrag på BMW kassa såvidt jeg har forstått.

 

Gruppe A kassa har samme hus, men heeeelt andre utvekslinger, stål synkroniseringsringer, bronse skiftegafler, spesielle (Nitril?) herdede drev og eventuell oljekjøling.

 

Tror forresten det bare er Manta/Ascona 400 som har Getrag 265, Monza GSE'en til han far med 5 gir har Getrag med fast clutchhus ihvertfall.

 

se der ja,gruppe a kassa er skikkelige varer! Har den ikke langt 1.gir og da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hihihihihihihihi......

 

DSCF0595.JPG

 

jeg også :thumb og det er en ekte Volvo grp.a kasse også...

 

Haloo, en ekte gr. A kasse har oljekjøling samt hydraulisk utløser direkte på akselen (ikke clutchgaffel), så dette er nok ingen gr. A nei.

 

Behøver ikke lage noen ny tråd på Getrag-konvertering; komplett oppskrift har jeg hatt lenge på min hjemmeside.

 

Si fra om noen finner et speedo-drev som passer på Getrag-kassa; jeg vil bruke 220 km/t turbometeret mitt, og ikke det elektriske som kun går til 200! (kjører jo så ofte over 200) :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurt rundt på forskjellige steder ... Er det alså ingen som har overhalt ei slik kassa?? I så fall er det rart.

Lageret skal ut i dag, og jeg trenger hjelp fort!

 

Kan det være noe info her:

 

http://www.cscoupe.org/tech/5speed/prep.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår