Gå til innhold

Prosjekt girkasse

Ranger emnet


Volvo240R

Anbefalte innlegg

Jeg har mekka short shift på min.... Forlenga bare girstanga under bilen, der overføringene er montert. Funker det..

 

Selvfølgelig funker det :hammer

 

Offtopic:

Bilen din ble grym med ny farge cheers

 

Hvor mye koster Alu-ICen fra KRB? Mål? Bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

gjetter at du ikke gjør detta bare på egenhånd men får litt hjelp.. og vil da si.. har han karen peil så har han sett en girkasse innvendig så har han sett "alle" det meste er ganske likt :)

Jeg gjør oppgavene sammen med fattern. Han har vært inne i mange M51 kasser, men denne var helt spesiell sa han. Var kuler som løp frem og tilbake og låste sammen med fjærer. Avansert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende å gå løs på en girkasse på egenhånd :) Jeg har en Getrag 260 som kanskje skulle hatt en overhaling, har kjørt ihjel noen lager tror jeg. Kanskje synkringer også..Har du noen kontakter på Getrag deler?

Kjenner en som har fire bra synkroringer og noen smålokk, men ikke mere enn det. Var ganske heldig med mi at det er så bra som den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best det... Rakst og billig.

 

I morgen skal jeg demontere kassa mi - håper den er like hel.

Ellers så skal jeg muligens kjøpe to stk. 265 Getrag til :D

 

2 stk til??

 

Offor det?

 

Denne 265 kassa, har den første gir ned?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har håndbok om M51, men finnes nesten ingen likheter. 265'n er tre ganger så grov og solid.

nei, det tviler jeg på?

265'en skal duge til 400nm, iflg. siden jeg refererte til ovenfor.

m51 er vel sterkere enn m45?

m45 skal duge til 3-400nm og ca. 225hk

 

Getrag M51 or 262/265 found in BMW's are expensive to buy and very expensive to repair, are heavy with desirable high torque loading capacity around 400 Nm (Getrag/Volvo bellhousing from SAM in Sweden)

 

M46:

The gearbox is reportably good for near 225 hp levels with a torque load of 220-295 ft.lb (300-400 Nm). Around 1986, 740/760 turbo models came fitted with a slighty updated M46 'D' box mated to a tougher 'Type P' Overdrive. The 'Type P' could handle more torque than the 'J', the main change being an increase in the M46's output shaft diameter

 

supra:

The Supra is readily available with suitable ratios and can handle 300+hp (and loads of torque even from V8's if sensibly applied)

 

ref.: http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/supra_in_volvo.htm

 

blabla fra haynes:

In 1976 models, the M50 and M51 continued to be used in the fuel injected versions, while the carburettor defined versions were fitted with the M45 or M46 gearbox which had first been introduced and was being fitted to the 240 series as well.

 

mao. i injection 260'er i 76', er det m50 og m51.

forgasserutgaven fikk m46.. (mindre effekt)

 

mao. bør jo m51 tåle mer enn m46.

riktignok tåler nok 265 mer enn m46 også, men hvem som tåler mest av 265 og m51,skal jeg ikke gi meg ut på.

det er uansett ikke så veldig mye differanse på m51 og 265 i effekthåndtering, ville jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår