Gå til innhold

Leon performance

Ranger emnet

robin4

Anbefalte innlegg

Hei

Har møtt noen utfordrere langs veien iløpet av den tiden jeg har eid min Leon.

Her er resultatene - rett strekning vel å merke

BMW 320i Cab (ca 150hp+) - Jeg var litt kjappere

Golf 3 Vr6 (ca 185hp+) - Likt

VW Corrado g60 - Likt

Audi A4 1.8T (ca 210hp) - Liktl

mine mods

Superchip

Ramair conefilter

Plumpback DV

Milltek 3" dp w/100cell cat

Supersprint catback

N75J

Kan ikke si at jeg er særlig glad for disse resultatene. Skulle ha trodd at jeg ville dratt fra de fleste her, spesiellt audi a4en.

Maf er okay. 1 mnd gammel.

kommentarer?

Robin

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en G60 tidligere, modda til ca 180-190 hk (originalt er det 160 hk), den burde du absolutt ha dratt ifra (min LCR originalt, 210hk, hadde null problem med å slå G60'n). Er ikke mer enn ca 100 kg vektforskjell på bilene selv om Corrado'n ser mye mindre ut enn Leon.

Av bilene du nevner, er det kun 1 som har turbo, øvrige er NA (BMW & Golfen) og kompressormatet (G60), og får umiddelbar gassrespons uten å vente på at turboen spinner opp. Det jeg tenker da er turbolag og/eller giring på feil turtall, men i hovedsak førstnevnte. Når "trigger" turboen din (ca 2000 o/min?), og når er det "fullt skyv" (4500?) ? Merker du mellom giring at turboen bruker lang tid på å spinne opp, kan det ihvertfall være delvis årsak til resultatene du nevner.

Aldri hørt om Plumpback DV - den er vel ikke atmosfærisk? De færreste velger noe annet enn resirkulerende DV til 1,8T-børsa da de færreste får til å utnytte en atmosfærisk sådan (heller motsatt, dårligere effekt).

Bare noen tanker - men det aller beste er om du kobler en VAG-COM-kabel på bilen og får noen konkrete tall og indikasjoner.. ;)

.Whz

- 2008 BMW 325d Coupe

x 2003 Seat Leon Cupra R

x 1993 VW Corrado G60

x 1990 Mitsubishi Galant GLi

Lenke til kommentar
Del på andre sider