Gå til innhold

vw Golf 2 GTI 16v prosjekt!

Ranger emnet

amoniakk

Anbefalte innlegg

Nå har jeg parkert Golfen for å ribbe den så og si fullstendig. Har tatt ut motoren, og begynt å vasket og pusset motorrommet, så det er klart for lakkering.

Slenger ut noen bilder.

Før demontering.

IMG_0808.jpg

IMG_0810.jpg

Den har vell sett sine bedre dager den motoren :)

Så begynte demonteringa.

IMG_0811.jpg

Og det tok ikke så veldig lenge før motoren var ute!

IMG_0812.jpg

Slenger også ut et bilde av motor rommet slik det ca. er nå! Skal prøve å få lakkert i morgen.

IMG_0814.jpg

- 1986 Golf 2 GTI 16v

- 1988 Golf 2 G60

- 1988 Golf 2 1.6 cl

- 1983 Golf 1 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Morsomt..

Fikk den jævlig billig den 16V`n du. Hvor mye har den gådt? tilstand motor,kasse?

Hehe... ja, var en grei pris det ja :)

Husker ikke hva det sto på speedometeret akkuratt nå (er på job), men det kan jeg sjekke når jeg kommer hjem i dag!

Motor og kasse er i overaskende bra form!!!

Hehe... Er veldig fornøyd med det kjøpet der ja!

- 1986 Golf 2 GTI 16v

- 1988 Golf 2 G60

- 1988 Golf 2 1.6 cl

- 1983 Golf 1 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering...

Fikk ikke gjort så mye i dag! Det som ble gjort var å lakkere ferdig motorrommet, skiftet bensintank, montert bensin pumpa og slanger fremover!

Bilde av motorrommet slik det er nå. (fargen stemmer ikke, ble litt for lyst for kameraet)

IMG_0816.jpg

Kommer med en ny oppdatering i morgen tenker jeg :)

- 1986 Golf 2 GTI 16v

- 1988 Golf 2 G60

- 1988 Golf 2 1.6 cl

- 1983 Golf 1 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble jo meget bra dette:D Vurderer selv å sette inn Golfen for vinter, for så å ta ut motor, og renover den og vaske/lakkere motorrom:) Blir så mye finere der nede. Samt lakkere motoren, og kassa..

:thanks Hehe... Jepp, har mye å si det ja! Akuratt det jeg har gjort! Mye arbeid, men det er vert det! :thumb

- 1986 Golf 2 GTI 16v

- 1988 Golf 2 G60

- 1988 Golf 2 1.6 cl

- 1983 Golf 1 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mye jobb å ta ut motoren? Bare pussa du ned rommet, og lakkerte? Eller hadde du på grunning og alt først? Gjorde du det selv? Golfen er nylakkert for litt over 1 mnd siden, så jeg vurderer å ut med motor, og lakkere motor rom og lakkere motoren, iallefall deler av den.

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mye jobb å ta ut motoren? Bare pussa du ned rommet, og lakkerte? Eller hadde du på grunning og alt først? Gjorde du det selv? Golfen er nylakkert for litt over 1 mnd siden, så jeg vurderer å ut med motor, og lakkere motor rom og lakkere motoren, iallefall deler av den.

Hmm... Ja, det er en del jobb og ta ut motoren. Pussa rommet, grunnet og lakkerte. Ja, jeg gjorde det selv. Har også pusset og lakkert hele motoren. :rolleyes:

- 1986 Golf 2 GTI 16v

- 1988 Golf 2 G60

- 1988 Golf 2 1.6 cl

- 1983 Golf 1 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amoniakk: Jeg bare lurer på en ting...kossen gikk du frem med lakkeringen av innsuget ditt??Tenker på det du lakket rødt??

Liker prosjektet ditt!!!;)

Ser ut som du gjør ting grundig og fint!!!Eksempel lakkering av motor og motorrom...

Dette tok jeg meg aldri tid til når jeg hadde samme type prosjekt!!

Lykke til videre!!;)

90mod:Golf Syncro TD (bruksbil)

83mod:Einser Golf 1,1 (prosjekt)

x85mod:Golf 1,6 ombygd til GTI 8V-deretter 16V

x 84mod:Golf GTI 8V (solgt)

x 84mod:Golf GTI 8V (ribbet og blitt spiker)

x 86mod:Golf 1,6 (ribbet og blitt spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider