H22Lude Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 Er det mulig og få godkjent en 82 taunus med 2,0i Dohc motor???(fra scorpio) Hva må i så tilfelle byttes??? Har ca.0 peil på Ford men funderer litt på et prosjekt...... Alle svar mottas med takk :hammer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FunkyHunk Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Er det mulig og få godkjent en 82 taunus med 2,0i Dohc motor???(fra scorpio)Hva må i så tilfelle byttes??? Har ca.0 peil på Ford men funderer litt på et prosjekt...... Alle svar mottas med takk :hammer Hvorfor skal du sette i en DOHC motor i en taunus? Sett heller i en OHC 2.0is fra en sierra, de går godt, trimmes lettere, de passer rett nedi, også tåler de mer juling. Er ikke mye forskjell i hestene heller, hvis det er noe forskjell i det hele tatt. Åssen motor står det i bilen ifra før av? Uansett, setter du i en DOHCmotor med innsprøytning må du sikkert flytte over hele ledningsnettet oxo. (myye arbeid) Hilsen nilsen pilsen Siter '66 Mustang, '75 Taunus, '75 mk2 RS2000, '77 Transit, '86 XR3I, '95 Scorpio. "Gamle ford lekker ikke olje, de bare markerer territoriet!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H22Lude Skrevet August 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Vi påregner oss en del arbeid,men er det mulig å få det godkjent?? Hvorfor valget av bil/motor er at man tar det man har. Med andre ord dette er noe vi har liggendes,og som vi kanskje kunne fått en bil ut av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet August 30, 2005 Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 FunkyHunk har veldig rett her, ville ha skaffet en sohc motor i stede, gjør alt mye lettere... Selg DOCH motoren å skaff deg en sohc! Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet August 30, 2005 Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 En is motor trenger også ledningsnett.. SKjønner ikke hvorfor han ikke like greit kan ta dochen... De går bedre, mer økonomisk, og tåler minst like mye juling. Men det er sant at det er letter (billigere) å trimme en Is motor.. Men det er folk som kjører med 240+ hk i en doch.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet August 30, 2005 Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 doch er å blir en drit motor....alle jeg kjenner som har hatt en sierra med doch har rast den etter non dager. de tåler IKKE deng. Sats heller på en 2 l med enkel kam, 1600 topp å is kam. en dobbel gasser å hvips, så har du en artig taunus. en kar jeg kjenner, benka 141 hest i en escort mk2 med det oppsettet. en dobbel 48 weber på en is motor, men 1600 topp. den gikk å går bra den dag i dag. eller gjør som kompis min har gjort, 2.9i oppi taunus, men den blir nå bytta ut med en 2.9 cosworth;) Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Granada Skrevet August 30, 2005 Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 2.0i DOHC'en er nok ingen dum ide med tanke på å kjøre økonomisk.. Å få godkjent bilen skulle ikke være noe problem i det hele tatt skulle jeg tro.. Send en søknad til biltilsynet hvor du skriver at du vil gå over til en mer økonomisk motor og derfor valgte DOHC motoren.. Og er arbeidet skikkelig gjort burde det være 0 problem å få godkjent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet August 30, 2005 Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 Grunnen til at folk tror dohcen er så ræva er at de har lett for å koke, og slå toppen skeiv.. Dette skjer bare fordi de har røtent kjølevann, og dårlig smørte vifter.. Har herjet en del med dohc`n min jeg, uten at den har fått trøbbel av noe slag.. Og alle jeg kjenner som har hatt doch selv har pint de så det holder uten at noe har ryki på flere år... Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet August 30, 2005 Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 sohc med dobble webre og kvasskam sier jeg bare :P ikke billig i drift, men rått og enkelt! Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H22Lude Skrevet August 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 Da dette er et budget bygg,så blir det dohc i taunus. Har både motor og bil ståendes.Vet selvfølgelig at det er mye annet som kan brukes og trimmes,men har ingen andre alternativ på gården .Ledningsnettet er 0 problem,det eneste jeg egentlig lurer på er hva som må til for godkjenning?Hvilke bremser jeg må/kan bruke etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet August 30, 2005 Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 mange gamp i doch`en da? åssen kasse skal du bruke? Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H22Lude Skrevet August 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 Motoren har i følge håndbok 88kw.Skal bruke 5 trinns kasse fra scorpio Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ROLF Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 Jeg har hatt "Øtten" Sierraer med både Ohc , doch og V6 , Kjører Trimma Ohc i MK1`n MIN nå , skal uten tvil ha samme i mitt NYE PROSJEKT også ! Fortsett gjerne med å sette i Dochen , men klag ikke her når den ryker ! :mad: Jeg garanterer deg problemer med den motoren !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TAUNUS COUPE Skrevet April 2, 2010 Rapporter Share Skrevet April 2, 2010 I tilfelle overgang til DOHC, er det MT75 kassen du vil bruke da? Den er et bra alternativ til type9 kassen. Den tåler mer bank, og er helaluminium og dermed lettere, Men: du BØR høyne gearkassetunnelen. Ellers blir det feil vinkel på utgående aksen, og den vil ``spise`` hardykoplinger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 2, 2010 Rapporter Share Skrevet April 2, 2010 Hvis han ikke har fått i motoren på de fem årene som har gått, så spørs de vel om det blir noe av... Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.