Einar Skrevet April 2, 2010 Rapporter Share Skrevet April 2, 2010 Nice one mondy... Dessuten, maulinga av hardyplater fikses med korrekt shimsing foran og bak. Men det "største" problemet blir vel å finne tank. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet April 3, 2010 Rapporter Share Skrevet April 3, 2010 I all nysgjerrighet. Er det store vesensforskjeller på denne DOHC toppen og det som er laget av Cosworth? Og hva slags forhåndsregler er det man kan og skal, må og bør gjøre for å holde DOHCen i god stand? :) PS! 88kw bare? Burde det ikke ha vært litt mere eller er det en ren økonomimotor? Er det levert noen "gti" utgave av motoren? Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 3, 2010 Rapporter Share Skrevet April 3, 2010 DOHC motoren har ingenting felles med Cosworth "toppen". Cosworth baserer seg på OHC motoren (feilaktig kalt Pinto)som har sittet i både Granada, Consul, Capri, Escort (RS2k mk1 og 2), Taunus, Cortina, Scorpio og Transit. DOHC er en helt annen motor, med bla registerkjede, og ble fra starten 1990 levert i Sierra og Scorpio. Fortsatt 8 ventiler, men altså to kammer. En 16V versjon med 150 hk dukket etterhvert opp i Escort RS2k fra 1992, og så igjen i Scorpio 95-, da med 136 HK. I Scorpio kom den så i 98 som 2,3 liter med balanseaksler og 147 HK. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 3, 2010 Rapporter Share Skrevet April 3, 2010 Men DOHC skal ha ett par ting da, den går fint, har ett godt og jevnt drag, og en fin djup lyd, men det solideste Ford har laga er det ikke. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 3, 2010 Rapporter Share Skrevet April 3, 2010 Også bruker den veldig lite bensin og er sterk på lave turtall Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2011 Føles ærlig talt kvikkere enn 120 hk Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2011 Har en 2dørs taunus fra 80 som org er 1.6.. Har slengt inn en OHC fra sierra nedi, med litt frisert topp og en 36/36 weber.. Går som FAEN med 4.11 ellernoe i utveksling.. Ingen som holder følge i aks ihvertfall.. Eneste minuset er at jeg spinner på tørr asfalt på alle 4.gir.. Dog bare på ene hjulet da.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2011 Hørte en som hadde putta IS i en cortina, var visst ingenting han traff på veiene som holdt følge med den i aks, og 1 gir kunne han nærmest glemme, toppfart var ikke så impoerende Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2011 Nei, bruker bare 2. og 3. til å ta løs med jeg.. Og toppfarta begrenser seg til snaue 130.. :( Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjellcorp Skrevet Februar 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2011 Tror Doch kunne ha vært litt artig egentlig. må jo uansett rote i ledningene om det blir en is eller ikke. og dochen har jo mere hk, bedre drag og går jo billigere. Trikset for å ha den motoren er jo bare å kjøre den god å varm før man leker seg. etter det andre doch eiere sier. Men at ohc motoren tåler juling er iallfal sant. vet ikke om noen motorer som er så skudd sikre som den. og store plusset er at de går vesentlig bedre bare med en trim kam. så skal du gjøre det billigst mulig tar jo bare den motoren du har, for det blir jo arbeid av å sette inn en is motor også. eller så setter du inn en 2.0 liter gasser og slenger på en kam elns som vil spare deg for mye arbeid Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.