Gå til innhold

Viking_Mo: Ford Escort mk2 - BaneBil

Ranger emnet


Viking_Mo

Anbefalte innlegg

feil... 115 hk i 2.0 IS pintomotor..

 

Og escort RS2000 hadde ikke 108hk. .men 100-105.. Akkurat samme motoren som sto i taunus 2.0, granada etc...

 

jaja.... gir meg på den,nesten (Gidder ikke å spamme ned denne tråden med en tåpelig diskusjon)...jeg har sjekket nå... og det er riktig at escort mk2 RS2000 hadde 105HK... escort mk1 RS2000 hadde 100Hk pga. det er et bedre grenrør på mk2 `ern..... og med 40mm gassere som "custom" hadde hadde den 115Hk.... :peace:

Ford vant alt.... (I likhet med alle andre merker)

:D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 323
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jaja.... gir meg på den,nesten (Gidder ikke å spamme ned denne tråden med en tåpelig diskusjon)...jeg har sjekket nå... og det er riktig at escort mk2 RS2000 hadde 105HK... escort mk1 RS2000 hadde 100Hk pga. det er et bedre grenrør på mk2 `ern..... og med 40mm gassere som "custom" hadde hadde den 115Hk.... :peace:

er vel ikke snakk om å spamme noe som helst, men så mange som ikke vet ting her, så er det jo greit at når de leser all spammen, så bør den jo være riktig også...

VW Passat 130 high 4mo variant `04 (Konebil)

Galloper Innovation `00 (Trekkbil)

Ford Escort RS2000 Kl.12 `76 (Guttebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da tolker jeg det som at det ikke er samme blokk på 2.0 fra rs2000/taunus/granada som 2.0 fra sierra?

 

slik at det ikke finnes noen orginale bunnpanner som passer sierra blokk i escort rwd?

blokka fra taunus, grandada og tidlige sierraer heter 20, mens sierra Is har ei blokk som heter 205.. (samme som cossie, utenom innmat)

 

Du må enten ha en omsveiset bunnpanne til escort, eller orginal alu bunnpanne til RS2000...

VW Passat 130 high 4mo variant `04 (Konebil)

Galloper Innovation `00 (Trekkbil)

Ford Escort RS2000 Kl.12 `76 (Guttebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hadde vært fint om dere holder dere til tråden..:)

Greit nok , men vil du vite hvilken motor du kan ha i den Escorten?

Mitt råd:

Vanlig 2 liter fra Sierra ,

bunnpanne : Modifiseres/tilpasses med slegge.

Motorfester sveiser du selv ,

Ny/modifisert exos da 2 literen har denne på høyre side.

Sett på en gammel Granada forgasser (Weber 32/36 -finnes hos Høgger`n)

den har litt mere "fjutt" enn nyere Sierragassere.

Vifte/radiator kan bli noe trangt , el-vifte erstatter den på motoren.

Beholder du gearkassa er nok det greit, med Sierrakasse må du flytte hullet til gearstanga 3 tommer bakover og bytte til kortere mellomaxel.

 

Som de sier på Rema; "Det enkle er ofte det beste " !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok , men vil du vite hvilken motor du kan ha i den Escorten?

Mitt råd:

Vanlig 2 liter fra Sierra ,

bunnpanne : Modifiseres/tilpasses med slegge.

Motorfester sveiser du selv ,

Ny/modifisert exos da 2 literen har denne på høyre side.

Sett på en gammel Granada forgasser (Weber 32/36 -finnes hos Høgger`n)

den har litt mere "fjutt" enn nyere Sierragassere.

Vifte/radiator kan bli noe trangt , el-vifte erstatter den på motoren.

Beholder du gearkassa er nok det greit, med Sierrakasse må du flytte hullet til gearstanga 3 tommer bakover og bytte til kortere mellomaxel.

 

Som de sier på Rema; "Det enkle er ofte det beste " !!

 

HAHA! Det artie e at mestparten av det her gjenge stamm ifra Rema! :hammer

91' 300TE

87' 190E 2.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok , men vil du vite hvilken motor du kan ha i den Escorten?

Mitt råd:

Vanlig 2 liter fra Sierra ,

bunnpanne : Modifiseres/tilpasses med slegge.

Motorfester sveiser du selv ,

Ny/modifisert exos da 2 literen har denne på høyre side.

Sett på en gammel Granada forgasser (Weber 32/36 -finnes hos Høgger`n)

den har litt mere "fjutt" enn nyere Sierragassere.

Vifte/radiator kan bli noe trangt , el-vifte erstatter den på motoren.

Beholder du gearkassa er nok det greit, med Sierrakasse må du flytte hullet til gearstanga 3 tommer bakover og bytte til kortere mellomaxel.

 

Som de sier på Rema; "Det enkle er ofte det beste " !!

mener å huske at du kan bruke 1600 kasse uten å flytte hullet? stemmer ikke det? Men skal du over på 2.0 kasse, så ma mellomaksel kortes og hullet i tunnelen flyttes..

VW Passat 130 high 4mo variant `04 (Konebil)

Galloper Innovation `00 (Trekkbil)

Ford Escort RS2000 Kl.12 `76 (Guttebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

 

husk at å spare vekt er gjerne billigere enn å øke effekt!

mao. sjekk om det går ann å få tak i glassfiber panser, glassfiber bagasjeluke, glassfiber skjermer..

 

glassfiber dører, ville jeg holdt meg unna.

 

regner med dere kan spare sikkert 20-30kg på glassfiber.

ved å bytte til en mer moderne radiator, i alu, vil dere spare en del der også.

lyddempingsplater (asfaltplater), samt øvrig lyddemping veier også en del.

 

ang hjul, er det rotasjonsmasse, så ikke alltid er større og bredere bedre.

Mao. kan være det er lurt å holde seg til stålfelger og kjøre på streetslicks elns.

 

vet ikke hvor mye setene i gammel opel veier, men i en volvo 240, kan man spare 25kg bare på å bytte til "performance seter" fremme.

 

mao. fjern alt unødvendig, ikke fyll full tank med spyleveske, bytt, lett og flytt på ting, for vektfordeling.

 

på en såpass lett bil, vil få kg gjøre stor utmerkelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok , men vil du vite hvilken motor du kan ha i den Escorten?

Mitt råd:

Vanlig 2 liter fra Sierra ,

bunnpanne : Modifiseres/tilpasses med slegge.

Motorfester sveiser du selv ,

Ny/modifisert exos da 2 literen har denne på høyre side.

Sett på en gammel Granada forgasser (Weber 32/36 -finnes hos Høgger`n)

den har litt mere "fjutt" enn nyere Sierragassere.

Vifte/radiator kan bli noe trangt , el-vifte erstatter den på motoren.

Beholder du gearkassa er nok det greit, med Sierrakasse må du flytte hullet til gearstanga 3 tommer bakover og bytte til kortere mellomaxel.

 

Som de sier på Rema; "Det enkle er ofte det beste " !!

 

 

Takker for ekspert hjelp, men vi har dessverre ikke tid til å gjøre alt dette til den 26 augusti, men har fått tak i en 1600 mk2 motor, og er ikke den bare å smelle rett nedpå motorfestene og skru fast å starte? eller er det noe mere vi må huske på der?

Viking_Mo for http://www.latskap.net & Støytn Drifters.

 

Privat : 96 Volvo 850 T5

Jobb : 08 Volvo XC 70 Taxi ver.

Garasjen: 91 Volvo 245 230FT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for ekspert hjelp, men vi har dessverre ikke tid til å gjøre alt dette til den 26 augusti, men har fått tak i en 1600 mk2 motor, og er ikke den bare å smelle rett nedpå motorfestene og skru fast å starte? eller er det noe mere vi må huske på der?

 

"Plug & Play" !

Se om den 32/36 Weberen er på motoren ,hvis ikke , få tak i en !

Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår