Gå til innhold

Viking_Mo: Ford Escort mk2 - BaneBil

Ranger emnet


Viking_Mo

Anbefalte innlegg

  • Svar 323
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

brutalt verktøy dere brukte for å få ut motor'n da... :D den lille 1300 motoren tar man jo nesten ut med en hånd... :P

 

Hehe..vi prøvde å bare løfte den, men vi tok oss Thailand over hodet, så vi trengte litt hjelp fra Viking :p

Viking_Mo for http://www.latskap.net & Støytn Drifters.

 

Privat : 96 Volvo 850 T5

Jobb : 08 Volvo XC 70 Taxi ver.

Garasjen: 91 Volvo 245 230FT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå starter det å gå framover, vi har fått lånt oss elefant og motoren er i lufta.

Jeg og Viking var i går kveld og startet.

Vi startet med å ta av girkassa fra motoren, tappet olja av motorene siden vi skal av med bunnpanna. Tok bort batterifestet og startet med å fjerne bremsekraft forsterkeren men der ble vi sittende litt fast. Hvordan får man av slangen som går fra pedalen å framovere?

 

Bilder kommer senere i dag..

2001 BMW 316I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer bildene fra jobben.. Har fått ut bremskraftforsterkeren også nå.

 

Bilder:

Batterifestet av(litt rust)

escort%20(43).JPG

escort%20(44).JPG

Demontering av bremskraftforsterkeren

escort%20(45).JPG

escort%20(50).JPG

Motoren i lufta av med girkassa:

escort%20(47).JPG

escort%20(48).JPG

escort%20(46).JPG

Motoren ned i Escorten^^

escort%20(49).JPG

escort%20(51).JPG

escort%20(52).JPG

 

Skal tilbake i morgen så kommer mer da=)

 

Tar gjerne i mot tips om hvordan vi skal gjøre det med bremskraftforsterkeren og radiator osv..=)

2001 BMW 316I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsekraftforsterkeren setter du bare på plass igjen!

Radiator : Den som stod der kan brukes , men en fra Volvo 240 er veldig greit

til den motoren , den passer fint!Finn en vifte fra en Fiesta eller lignende som du setter forran radiatoren , bruk 4# ledning til sikring/bryter i dashen!

Få på gearkassa FØR du setter fast motoren.

Du må ha en returslange til bensintanken .

Motorfestene lager/sveiser du selv , finn egnede gummioppheng på Biltema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsekraftforsterkeren setter du bare på plass igjen!

Radiator : Den som stod der kan brukes , men en fra Volvo 240 er veldig greit

til den motoren , den passer fint!Finn en vifte fra en Fiesta eller lignende som du setter forran radiatoren , bruk 4# ledning til sikring/bryter i dashen!

Få på gearkassa FØR du setter fast motoren.

Du må ha en returslange til bensintanken .

Motorfestene lager/sveiser du selv , finn egnede gummioppheng på Biltema.

 

Vil den passe der den sto, fikk høre at den ikke ville det så, dumt å ta den bort men jaja skal jo alt ut av den så..

Vil det ikke bli lite med den 1300 radiatoren?

Ja skal se om vi ikke bytter bensintank får den mitt i bilen bake.

Ja skal få fikset motorfesten så tar vi på girkassa og fikser det. Må vell flytte girstang åpningen 7cm eller noe.

 

Kommer mer i kveld..

2001 BMW 316I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

argh..no har vi dratt ned til garasjen mange ganger nå, vi har sett på motoren og lurt på hvordan i gammel-erik vi skal få ned den motoren.

Vi har jo funnet ut at vi skulle bruke de orginale motorfestene fra escort 1.3 litern, men hvordan skal vi finne ut at girkassen står rett ? at det ikke blir noe skeive greier på girkassen, for den må vel være bra på millimetern?

Viking_Mo for http://www.latskap.net & Støytn Drifters.

 

Privat : 96 Volvo 850 T5

Jobb : 08 Volvo XC 70 Taxi ver.

Garasjen: 91 Volvo 245 230FT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir rått detta her... digger gamle escorter...

 

 

heahe nice sveise maske :respect

 

 

hehe..ja den maska trengte vi, hørte det smalt godt i hjelmen når vi holdte på. fine varme biter kom flygende:)

Viking_Mo for http://www.latskap.net & Støytn Drifters.

 

Privat : 96 Volvo 850 T5

Jobb : 08 Volvo XC 70 Taxi ver.

Garasjen: 91 Volvo 245 230FT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

argh..no har vi dratt ned til garasjen mange ganger nå, vi har sett på motoren og lurt på hvordan i gammel-erik vi skal få ned den motoren.

Vi har jo funnet ut at vi skulle bruke de orginale motorfestene fra escort 1.3 litern, men hvordan skal vi finne ut at girkassen står rett ? at det ikke blir noe skeive greier på girkassen, for den må vel være bra på millimetern?

 

Få gearstanga midt i hullet.

Motoren skal stå i senter av bilen ,sikt på toppdekselet !

Legg merke til at motorfestene ikke er like brede.

Du har to kryss på mellomaxlingen så det trenger ikke være 100% !

Den "stolpen" forran radiatoren skjærer du bort , slik at du får mye bedre plass til en propell! hellothere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få gearstanga midt i hullet.

Motoren skal stå i senter av bilen ,sikt på toppdekselet !

Legg merke til at motorfestene ikke er like brede.

Du har to kryss på mellomaxlingen så det trenger ikke være 100% !

Den "stolpen" forran radiatoren skjærer du bort , slik at du får mye bedre plass til en propell! hellothere

 

 

AHH !!!! Takk:) :) happyhappy

Viking_Mo for http://www.latskap.net & Støytn Drifters.

 

Privat : 96 Volvo 850 T5

Jobb : 08 Volvo XC 70 Taxi ver.

Garasjen: 91 Volvo 245 230FT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår