Gå til innhold

Senkesett: Lesjefjørs B+G (B&G) Bra/dårlig ?

Ranger emnet


AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Har hørt diverse rykter om at Lesjefjørs B+G eller B&G fjærene er ganske dårlige.. At dem har lett for å knekke og slikt..

 

Har nå Lesjefjørs på ene 240en min, der står det ingenting om B+G på esken..

Dem funker fint..

 

Er det noe forskjell på disse to? eller er det forskjell i det hele tatt ?

 

Bestilte meg nye fjærer fra eiker i dag, til den nye volvoen.

 

Få alt dere vet om disse.. bra og dårlig :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt diverse rykter om at Lesjefjørs B+G eller B&G fjærene er ganske dårlige.. At dem har lett for å knekke og slikt..

 

Har nå Lesjefjørs på ene 240en min, der står det ingenting om B+G på esken..

Dem funker fint..

 

Er det noe forskjell på disse to? eller er det forskjell i det hele tatt ?

 

Bestilte meg nye fjærer fra eiker i dag, til den nye volvoen.

 

Få alt dere vet om disse.. bra og dårlig :)

 

Har B+G(B&G) på bilen min (dog IKKE en volvo:-)) gjorde bilen min stiv men blir mjuk med en gang du putter inn mer enn 1 ekstra person=Subbe..

Ble også lavere bak enn foran, men du får vel hva du betaler for

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lesjöfors er laget av b&g.

det jeg hørte, var at lesjöfors var de beste senkefjærene du får kjøpt til 240.

mine er stive og fine.

 

subbing har ikke noe direkte med fjærer å gjøre, men heller det at du ikke har plass til dekkene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er ikke fare for at dem kommer til å gynge no fryktelig ?

 

Dem jeg har på andre volvoen er stive som bare det.. Og fungerer ypperlig..

Men er redd for at disse ikke skal være like bra..

 

Bør jeg egentlig være det ?

 

EDIT:

En kompis har B+G fjærer og Monroe Reflex støtdempere.. Den er ikke stabil på veien for en halv en! Det er så og si like gyngete som med orginal fjærer..

Skal ikke monroe reflex dempere gjøre bilen en del stivere en vanlig da ? :hvaskjera

 

Er litt skeptisk til disse B+G alacocaina

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er ikke fare for at dem kommer til å gynge no fryktelig ?

 

Dem jeg har på andre volvoen er stive som bare det.. Og fungerer ypperlig..

Men er redd for at disse ikke skal være like bra..

 

Bør jeg egentlig være det ?

 

EDIT:

En kompis har B+G fjærer og Monroe Reflex støtdempere.. Den er ikke stabil på veien for en halv en! Det er så og si like gyngete som med orginal fjærer..

Skal ikke monroe reflex dempere gjøre bilen en del stivere en vanlig da ? :hvaskjera

 

Er litt skeptisk til disse B+G alacocaina

du må ha gode dempere!!

fjærer med dårlige dempere vil gynge, uansett..

 

demperen skal presse fjæren tilbake i sin opprinnelige form.

en oljedemper er treg i begge retninger.

en gassdemper vil presse den kjapt tilbake!

 

men, dempere, foringer, fjærer, HJULSTILLING, dekk, etc. har VELDIG mye å si, hver for seg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ha gode dempere!!

fjærer med dårlige dempere vil gynge, uansett..

 

demperen skal presse fjæren tilbake i sin opprinnelige form.

en oljedemper er treg i begge retninger.

en gassdemper vil presse den kjapt tilbake!

 

men, dempere, foringer, fjærer, HJULSTILLING, dekk, etc. har VELDIG mye å si, hver for seg!!

 

Så jeg burde ikke være redd for å montere dem på prosjekt bilen som forventes å få et bra resultat på understellet? Med gule koni sport...

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, eller mine het bare lesjöfors..

men det er jo samme..

 

45mm senker de..

min er stivest fremme, men det er nok pga. stabstaget fremme..

 

Hvor mange forskjellige sett får man fra lesjefjørs til 240 egentlig ?

Jeg har er fra BCB på ene volvoen, og den er stiv og fin.. Det står det kun lowering springs so lesjefjørs certified på..

 

Men er B+G og vanlig lesjefjørs det samme?

Senker alle sammen like mye ?

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange forskjellige sett får man fra lesjefjørs til 240 egentlig ?

Jeg har er fra BCB på ene volvoen, og den er stiv og fin.. Det står det kun lowering springs so lesjefjørs certified på..

 

Men er B+G og vanlig lesjefjørs det samme?

Senker alle sammen like mye ?

jeg vet ikke.

men du har både 30mm og 40mm

de setter seg 5mm.. det gjør alle fjærer!!

 

men god helg folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt diverse rykter om at Lesjefjørs B+G eller B&G fjærene er ganske dårlige.. At dem har lett for å knekke og slikt..

 

Har nå Lesjefjørs på ene 240en min, der står det ingenting om B+G på esken..

Dem funker fint..

 

Er det noe forskjell på disse to? eller er det forskjell i det hele tatt ?

 

Bestilte meg nye fjærer fra eiker i dag, til den nye volvoen.

 

Få alt dere vet om disse.. bra og dårlig :)

 

Jeg kjøpte fjærer fra eiker for noen uker siden, det er ikke B&G eller Lesjefjørs (husker ikke hva de het) men specs'a (antal runder, tråddiameter osv) er så godt som de samme.

Har ikke skilter på bilen så jeg hvet ikke hvordan de er å kjøre med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte fjærer fra eiker for noen uker siden, det er ikke B&G eller Lesjefjørs (husker ikke hva de het) men specs'a (antal runder, tråddiameter osv) er så godt som de samme.

Har ikke skilter på bilen så jeg hvet ikke hvordan de er å kjøre med...

 

?????????

 

Hmmm.... Hva kan det være da ?

 

Har ikke du testa noe som helst ? Kjenner den stiv ut når du "hopper" på fangeren og trykker den ned da ?

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår