Gå til innhold

Billån?

Ranger emnet

DumpValve

Anbefalte innlegg

For en tid tilbake var det en (u)skreven regel om at bilen ikke skulle være mer enn 12 år når den var ferdig nedbetalt. Dvs at om du kjøper en bil som er 10 år gammel, hadde du 2 år på å betale ned bilen.

vet ikke om dette gjelder lenger.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elcon har en regel om at bilen ikke må være eldre enn 15 år når den er nedbetalt. De fleste finansinstitusjoner har samme regel. Men de bruker skjønn fra tid til annen mtp. på hvilken bil.

Sånn var det ja... Blanda litt, husker jeg kom borti regelen når jeg skulle finansiere en bil som var 12 år gammel...

Men, som du sier, de bruker skjønn også ja.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen for deg er AS Financiering:) Der sitter det en kar med god peiling på bil,verdi osv De har ingen grense på bilens alder, de ser ann type bil først. Spurte faktisk om finans på bl.a gtr i fjor og det gikk fint. Litt egenkapital er ofte en fordel men ikke no krav. Husker ikke nummeret, men de holder til i oscars gate i oslo. Lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater sånne teite regler...

"Drømmen" min er en strøken bmw 525 E34, Regner med at jeg må ut med litt over 100 for å få en pen en. Men i banken så nekter dem å gi meg lån fordi den er for gammel. Jeg stiller med en god del egenkaptial, og har fast jobb i off.sektor så det skulle ikke være noe problem, men neida..

Er vel et ledd i det prosjektet med å fornye bilparken i norge...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider