DumpValve Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Hei.. Jeg lurer på hvodan det er mulig å få lån til en Mazda 323 Gtr 1993 Mod..135k Har sjekka med mange banker og finans selskap,men de mener bilen er for gammel.. Noen som kan hjelpe meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Kommer veldig an på hvor mye du har i egenkapital. Og om du har fast jobb. Beste er om noen kan stille kausjon for deg. Og for guds skyld ikke lån andre steder enn i banken... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Så lenge du har egenkapital så skal det gå greit, tok et lite billån når eg kjøpte min GT-R for 1 år siden. Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 For en tid tilbake var det en (u)skreven regel om at bilen ikke skulle være mer enn 12 år når den var ferdig nedbetalt. Dvs at om du kjøper en bil som er 10 år gammel, hadde du 2 år på å betale ned bilen. vet ikke om dette gjelder lenger. Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Elcon har en regel om at bilen ikke må være eldre enn 15 år når den er nedbetalt. De fleste finansinstitusjoner har samme regel. Men de bruker skjønn fra tid til annen mtp. på hvilken bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Elcon har en regel om at bilen ikke må være eldre enn 15 år når den er nedbetalt. De fleste finansinstitusjoner har samme regel. Men de bruker skjønn fra tid til annen mtp. på hvilken bil. Sånn var det ja... Blanda litt, husker jeg kom borti regelen når jeg skulle finansiere en bil som var 12 år gammel... Men, som du sier, de bruker skjønn også ja. Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Løsningen for deg er AS Financiering:) Der sitter det en kar med god peiling på bil,verdi osv De har ingen grense på bilens alder, de ser ann type bil først. Spurte faktisk om finans på bl.a gtr i fjor og det gikk fint. Litt egenkapital er ofte en fordel men ikke no krav. Husker ikke nummeret, men de holder til i oscars gate i oslo. Lykke til;) Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Hater sånne teite regler... "Drømmen" min er en strøken bmw 525 E34, Regner med at jeg må ut med litt over 100 for å få en pen en. Men i banken så nekter dem å gi meg lån fordi den er for gammel. Jeg stiller med en god del egenkaptial, og har fast jobb i off.sektor så det skulle ikke være noe problem, men neida.. Er vel et ledd i det prosjektet med å fornye bilparken i norge... Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 Er vel et ledd i det prosjektet med å fornye bilparken i norge... Njaa, spørs vel om problemet er at banken ikke ser en gammel bil som noen god sikerhet for et lån, da bilens faktiske verdi blir mer diffus jo eldre den blir. Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg