Gå til innhold

Priser: Lakkering

CoilOver

Anbefalte innlegg

Var hos en billakkerer i går for å sjekke pris på lakkering av min P11. Priser:

Utvendig lakkering: 29.000 kr inkl. forarbeid, lakk, lakkering og mva. Det var oppført pris i den boken han tok frem.

Lakkering både innvendig (innvendig vil si under panseret, bagasjelokket, dørkarmene) og utvendig : 40.000 kr inkl. forarbeid, lakk, lakkering og mva.

:hvaskjera

Ok, så jeg spurte deretter hvor mye det ville koste å få lakkert dørene (både oppe og nede), begge forskjermene og panseret. 18.000 kr inkl. forarbeid, lakk, lakkering og mva.

For å lakkere hele bilen skulle det gå med 3 arbeidsdager (800 kr timen). Er det rart en velger å få jobben gjort s*host*va....rt*host* en annen plass? 40.000 kr?! Ser det ut som jeg ønsker å bruke 40% av bilens verdi til noe sånt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei, jeg spurte ikke fordi jeg har lest så mange tråder her på forumet om akkurat forarbeid. De fleste rådet en til å la billakkeren gjøre alt forarbeidet, slik at resulatet blir best mulig. Sikkert mange delte meninger om det, men jeg kan ikke ta sjansen på at mitt eventuelle dårlige forarbeid, sørger for at jeg må ha bilen lakkert 2 ganger.

Jeg nevte til billakkeren, hva hvis jeg demonterte støtfangerene og sånt selv, men han sa at det tok ikke så langt tid for ham uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han en super duper lakkerer eller hva.... Du har jo en hvitt bil, lakken skal da koste mye mye mindre enn andre lakkfarger siden det er BARE en farge og at han slipper å blande. Jeg skal si deg om du undersøker litt så får du lakkert bilen din til halve prisen.

BILEN MIN: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86456

K&N innsats filter selges!

Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komplett utvendig hel lakkering med alt arbeid og utstyr, ligger vel på rundt 25000. Var hvertfall det når jeg hørt på den lokal bilopprettings sjappa her.

Hvor lokalt sjekka du? Ringte litt rundt i anedning panseret mitt her om dagen.. prisene sprika noe enormt... fra 3000 inkl mva til 6500 eksl mva...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lokalt sjekka du? Ringte litt rundt i anedning panseret mitt her om dagen.. prisene sprika noe enormt... fra 3000 inkl mva til 6500 eksl mva...

Det var ei karosseri sjappe ute med sørlandsparken. Husker ikke navnet, men det ligger inn til høyre ved den første av de tre rundkjøringene, også inn til venstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka med en kompis som jobber på Møller Bilskade, de skulle ha 25000. Har også hørt på del lakering av fangeren min, det skulle Sandvika Biloppretting ha 2200 for..

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takserte de bilen før du fikk pris?? Prisene på lakkering varierer etter hvor mye grunnarbeid som må til.. småbulker, grove riper o.l. Jeg betalte 25k for lakkering på min for snart 2 år siden, men da kjenner jeg både oppretteren og lakkereren personlig. Da jeg spurte hva det ville kostet om jeg ikke fikk noe rabatter, fikk jeg til svar ca 40-45k

How mutch do you know about yourself, if you've never been in a fight

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er veldig få som (legg merke til tror) hellakkerer bilen sin og betaler full pris. Sikkert det yrke med mest svartejobb :) Er vel nesten bare forsikringsselskapene som ønsker moms på jobben tenker jeg.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider