Gå til innhold

ulyd i bilen,A3 TQ 2000modell

Ranger emnet

speedUP

Anbefalte innlegg

Hei

Har en ulyd i bilen når jeg kjøre over dumper(klok klok) hadde bilen hos audi for en uke siden og de bytte no stasj i forstillingen eller no sånt. Lyden blei borte i en uke for så å komme tilbake.

Noen andre her som har/har hatt samme problemet?

Hilsen bekymret A3 eier.

André

Prosjekt A3 starter så snart stylingen kommer :)

Herved fotgjenger :(

A3 TQ solgt

http://www.vwaudi-club.no/?s=car&car=5742

(206 solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme lyden jeg også. Var foringene til stabstaget framme. Mener det kosta 1300 å få bytta det.

Det var dette de sa de gjorde på bilen min for en uke siden også,og det var ikke no lyd intill nylig. får vel bare stikke innom de en gang til å se om de kan fikse det skikkelig denne gangen.

takker for svar

André

A3 TQ solgt

(206 solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dette de sa de gjorde på bilen min for en uke siden også,og det var ikke no lyd intill nylig. får vel bare stikke innom de en gang til å se om de kan fikse det skikkelig denne gangen.

takker for svar

André

Jeg har og opplevd dette på min '98 A3.

Hadde den hos audisentrum for 2 mnd. siden, og det viste seg å være svært slitt fjærbenslagre. Få sjekket disse.

Jeg byttet støtdempere og fjærbenslagre og ulydene har er nesten borte, men fortsatt er noen små klunkelyder når jeg kjører i lav fart på humpete vei og de mente at resterende lyder måtte komme fra foringene på stab.stag, men at disse ikke var teknisk sett nødvendig å bytte ennå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humm

Virker som at dette er en svakhet på disse bilene, skal ha bilen på verksted på mandag igjen. Håper de klarer å fikse det skikkelig da, ufattelig irriterende å høre på ihvertfall.

Men men, det blir vel sikkert bra :)

André

A3 TQ solgt

(206 solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte en sånn rar lyd i en bil jeg prøvde også og det viste seg og være en skjøt på eksosen som var løs så den laget en slags knirke/ule lyd når jeg kjørte over humpler.. hadde ikke i minne filleste fantasier trodd det var dette siden lyden hørtes ut som den kom fra godt fremme i bilen ett sted.. forstilling osv.. men god mulig dette er helt på jordet i ditt tilfelle da :peace:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for mange svar

Har vært en tur på verksted idag og fått konstatert at stabstaget foran må byttes, så jeg håper det går "knirkefritt" :)

A

Bytte hele staget, og ikke bare foringene?

Det hørtes da litt voldsomt ut? (forøvrig; foringene inkl nye bøyler og skruer koster en hundrelapp og byttes på en time eller to, selv med en del tommeltotter - been there done that)

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider