Gå til innhold

Turbo problemer, olje under turboen.

Ranger emnet


Mew

Anbefalte innlegg

Har et lite problem med en 00' Saab 9-5 2.3t, bilen hadde turbo bytte for ANDRE gang (!!) i mai pga. turbo havari. Bilens olje nivå sank drastisk da den hadde turbo havari. Så er bilen nå kjørt 4000 km. siden mai og nå mangla 1 l. olje. Heist opp bilen for å se etter lekasjer. Ser at det er litt olje søl på turboen, også henger den noen dråper olje under turboen.

 

Noen som veit hvor probleme kan ligge?

 

På forhånd takk.

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saab sa jo fra om det at man ikke puler en kald turbo motor, men det gjør man jo ikke uansett med en kald motor. Men de sa at bilen ikke trengte å gå på tomgang 0.5-1 min ved parkering :hvaskjera

De babla også noe om at de måtte ta fra hverandre ditt og datt for å rense det, mulig det er dette dere snakker om..

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomgang på minuttvis etter snill kjøring, er ikke nødvendig på noen turbo biler som helst.. la den roe seg i 5-10 sek, å stopp den... Har du kjørt hardt, så må du kjøre rolig siste 5minuttene, for å kjøle ned saker og ting.. Det er mye bedre enn tomgangs kjøring over lengre tid..

Tomgang skaper lite luft gjennomstrømning vettu!

 

 

Om du har tett oljeretur så ryker turbo snart igjen.. Samme med olje tilførsel, og faktisk også veivhus/toppdeksel ventilasjon..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja kjører med kompressor uansett jeg, er ikke min bil, men jeg skal si ifra:P

 

Hvordan kan jeg finne ut om oljereturen er tett?

ta av trykk røret på toppen av turboen, ta av røret som går fra turbo til motor, på motorsiden.

da skulle du hatt litt diesel og kansje noe og presse dieselen igjennomoljekanalene/turboen. kansje en pumpe fa vindusspyler eller lignende...?

det vil rense det meste ;) men kommer det ikke ut noe kan du skru av røret under turboen å se om det er tett.

er turboen tett kommer det ikke ut noe, og da er det bare å la pumpen/dieselen renne/presse seg igjennom.

 

mvh stig

1986 bmw 318i

1987 Ford Escort xr3i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår