Bilskalle Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Må ha vinterhjul til kjerra. En E30. Hva er best å bruke av dimensjoner og slikt til vinterhjul? Er det dumt med brede hjul? Har kommet over no 7.5x16" som jeg kunne brukt. Men hvordan dekk bør en ha? Vil det fungere fint med f.eks 205/55/16? Og hva er lurest av pigger og piggfritt. Selv tror jeg pigger med tanke på at dette er en bakhjulstrekker, men ønsker å høre andres meninger og erfaringer. -Krissa Siter Bil er livet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sirdude Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Må ha vinterhjul til kjerra. En E30. Hva er best å bruke av dimensjoner og slikt til vinterhjul? Er det dumt med brede hjul? Har kommet over no 7.5x16" som jeg kunne brukt. Men hvordan dekk bør en ha? Vil det fungere fint med f.eks 205/55/16? Og hva er lurest av pigger og piggfritt. Selv tror jeg pigger med tanke på at dette er en bakhjulstrekker, men ønsker å høre andres meninger og erfaringer. -Krissa Altså.... brede dekk er en ulempe ja... Smale dekk sitter best på vinterføre.. di "skjærer" seg ned i snø å is på en måte, mens brede flyter...... pigg eller ikke pigg er smak å behag vill jeg si... Her i Stavanger er d så si bare 2 dager vinter pr år, mens bor man i feks nordland så ville jeg ha hatt piggdekk... åe.. e har piggfri.... kjørte 2 år me sommerdekk før e fant ut atte det kanskje va sikkerthetsmessig lurt å ha vinterdekk.. 185/65/14... funker fint Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solid Audio Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 Breie dekk har større gripeflate, men flyter letter oppå hvis det er slaps og våt snø. På is og snø er breie dekk best. Jeg hadde kjøpt Continental eller Nokian. Ikke mere en 195 på den tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 Breie dekk har større gripeflate, men flyter letter oppå hvis det er slaps og våt snø. På is og snø er breie dekk best. Jeg hadde kjøpt Continental eller Nokian. Ikke mere en 195 på den tror jeg. Det er netopp på snø man ikke skal ha breie dekk...... Jeg hadde nokian hakkapelitta 4 på gamlebilen, dem var helt sinnsyke. Skal kjøpe helt like til bimmern. Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solid Audio Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 Våt snø og slaps skal man ha tynne dekk. Vanlig tørr snå er det viktig å ha mye gripe flate... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 Våt snø og slaps skal man ha tynne dekk. Vanlig tørr snå er det viktig å ha mye gripe flate... Hvis du sier det så.... Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilskalle Skrevet August 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 Ingen bombe at det er delte meninger her.. men ok. jeg har no 7x17 felger her, som jeg bruker på sommerhjula nå. De er litt korroderte og jævlige, så jeg tenkte å bruke dem som vinterhjul. Men hvordan er det egentlig med 17" vinterhjul? har funnet no 205/45/17 vinterdekk, men hvordan det er å kjøre med, er en annen sak.. -Krissa Siter Bil er livet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg