Gå til innhold

Spm angående senking og felger på vw golf/vento

Ranger emnet

Machagen

Anbefalte innlegg

bare et par spm: går det med 17/205/40 på en 60/40 golf/vento uten noen form forarbeid i hjulbuene? dette er med fjærer og dempere.

går det med karbonpanser fra en vw golf på en vw vento?

Og hvordan bygger man om fra vento lykter til golf lykter på en vento

|Teamsideways|[CREW]

`90 Vw Golf -Solgt-

`96 Honda Civic -Solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare et par spm: går det med 17/205/40 på en 60/40 golf/vento uten noen form forarbeid i hjulbuene? dette er med fjærer og dempere.

går det med karbonpanser fra en vw golf på en vw vento?

Og hvordan bygger man om fra vento lykter til golf lykter på en vento

veit ikkje om senkinga men for å få golf front på ein vento så må man skifte lykter, frontseksjon til lyktana, panser må og sikkert skiftast men om skjermana må skiftast da veit eg ikkje

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17" med 205/40 dekk går bra uten noe valsing,

I allefall såfremt impresset holder seg rundt 35+-(3).

Carbonpanser til golf passer også på vento. For og bygge om til ventofront på golf trenger man i allefall lyktene, og panseret, ( frontramma er det noen som mener man må bytte også, men det er jeg ikke helt sikker på om trengs når man skal bygge om fra ventofront til golffront ) Sideskjermer trenger du ikke og bytte i allefall..

Ta deg en tur på vwvortex.com og søk litt i golf/jetta III arkivet så finner du sikkert noen konkrete svar..

Lykke til !

Ps: hvor fant du carbonpanser til golf ? realcar.se ?

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiller meg en smule scheptisch til at det blir plass til de nevnte hjula uten valsing. Det kommer, som nevnt, an på felgenes ET, men også ikke minst på hvor stivt understellet er. Med Ikea-vannseng-dempere som tillater 5-6 cm fjæringsvei butter det rimelig greit bak...

For å bygge om til Golf-front trenger du grill, panser og lista under grillen (denne følger som regel med når du kjøper emblemløs grill). Personlig ville jeg heller bygd andre veien. Eller kjørt med Vento-panser på Golffront. Da får bilen et såkalt "müder" (søvnig)-Blick:)

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant som du sier med senk böhser onkäl, men når man har senket 60mm foran må man ha kortere dempere,

Kjørte selv med supersport gewinde og 60/40 en gang, men nå har jeg 85-80mm og da er det behov med valsing. Dette er på 205/40-17 med 7,5" bred felg og ET35.

Som forsåvidt er samme oppsettet som da jeg kjørte 60/40.

Har du stive/korte dempere og 60-40 tror jeg ikke du skal få no store problemer med subbing

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiller meg en smule scheptisch til at det blir plass til de nevnte hjula uten valsing. Det kommer, som nevnt, an på felgenes ET, men også ikke minst på hvor stivt understellet er. Med Ikea-vannseng-dempere som tillater 5-6 cm fjæringsvei butter det rimelig greit bak...

For å bygge om til Golf-front trenger du grill, panser og lista under grillen (denne følger som regel med når du kjøper emblemløs grill). Personlig ville jeg heller bygd andre veien. Eller kjørt med Vento-panser på Golffront. Da får bilen et såkalt "müder" (søvnig)-Blick:)

er litt full når jg skriver dette da men... yodude yodude

tor det er som du sier, tenker meg ganske stive demper men er ikke sikker på hvilken merke jeg skal ha, holder på med to biler fortiden. en jetta som bruks bil og en vento som skal np showfhinish stil.. har avtale med et stylingfirma og et lakkfirma... må bare sjekke litt rundt delene før jeg kjøper de først. på venton skal det krome 17 eller 18 på noe rundt 60 senkt.. er ikke sikker enda., skal skrive mer når jeg er fyllesjuk.. hehe på søndag.. takk for god tilbake mld... fortsettt og poste her m,ed tip og triks.. gjærne fargeforslag

|Teamsideways|[CREW]

`90 Vw Golf -Solgt-

`96 Honda Civic -Solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant som du sier med senk böhser onkäl, men når man har senket 60mm foran må man ha kortere dempere,

Det har du rett i. Men kortere dempere er ikke nødvendigvis stive dempere. F.eks. finnes det et nederlandsk merke som produserer dempere som man kun med en del velvilje og maksimal positivitet greier å beskrive som stive.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har senket Vento'n min 60/40 med fjærer fra JP. Demperne er fra Bilstein til VR6. Jeg har 16" felger med inpress 37 og 205/45 16, noe som skal tilsvare 205/40 17 om jeg ikke husker feil, å det hjulene tar ikke i noe på bilen.

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider