CumsteR Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Hallo! Er så mange som har den vanlige "Dumpe Luft" lyden. Vil ha noe som kvitrer (Audi S1/ Toyota Supra) Mange som prater på att den lyden kommer av for liten dump og luften som ikke kommer ut er impelleren som staller. Men er jo mange orginale biler som har den lyden! Og de kjører vel omtrent aldri på mer en 0.9bar og 200hk eller no.... HKS SSQ HKS Racing Blow Off Valve GReddy Type S GReddy Type R Baily MotorSport Dobbel Piston Valve Lurer på om noen har noen av de ventilene som er nevnt over som kan si hva slags lyd de lager? MVH EspenK Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_turbo Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 Greddy Type S har en utrolig fet lyd, syns hvertfall jeg.. litt sånn plystring..(kommer ann på trykket, men med 0,9 bar går det vel bra). HKS SSQ har en lyd som er HEEELT rå! dessuten er det ingen andre som har den! vet ikke helt hvordan lyd det er i den på 0,9 bar, men hvis du bare er ute etter kvittre lyden kan du jo bytte til en wastegate som kvittrer litt mer.. Siter 1997 Audi A3 1,6 1986 Audi 200 Turbo Quattro-x- 1989 Ford sierra Dohc-x- 1988 Nissan Sunny 1,3-x- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsYcHo Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 Kan du forklare meg hvordan en wastegate kvitrer?:wonder Siter Audi Coupe 2.3 Quattro x:Ford Sierra Cosworth 4*4 92mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sea_West Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 Koste meg i går med "dump" lyden og motorlyden til pedern på rudskogen i går. Noen som kan fortelle meg hvor denne "dump" lyden hannes kommer fra? Hørt noen som har sagt at det ikke kommer fra noen dump men at lufta blir pressa ut luftfilteret istede? men om det er fra en dump. åssen??? Siter "Oversteer is best cause you don't see the tree that kills you" -Richard Hammond. - BMW E30 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 Blir ofte sånn hvis du kjører med 'for' stram ventil. Grunnen til at det låter sånn på Pedern sin kan være fordi den er stillt ganske stramt og turboen hans flytter så mye luft at den åpner-lukke-åpner-lukker veldig fort. Vil du ha mer kvittring(ala Divisjon 1 biler, WRC biler) får du koble ut dump-ventilen så lufta slår tilbake til kompressorhuset og presser seg forbi skovlene igjen. Ikke så sparsomt for turboen såklart. Hvis du klarer å få wastegaten til å kvittre Morten_turbo skal du få bilen min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet August 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 Blir ofte sånn hvis du kjører med 'for' stram ventil.Grunnen til at det låter sånn på Pedern sin kan være fordi den er stillt ganske stramt og turboen hans flytter så mye luft at den åpner-lukke-åpner-lukker veldig fort. Vil du ha mer kvittring(ala Divisjon 1 biler, WRC biler) får du koble ut dump-ventilen så lufta slår tilbake til kompressorhuset og presser seg forbi skovlene igjen. Ikke så sparsomt for turboen såklart. Fult klar over det... Hvis du leser øverste innlegg... Trenger ikke flere forklaringer på det... Noen som har lydopptak av HKS SSQ eller lignende? Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg