Gå til innhold

Min nye Volvo 240 GLE (Prosjekt)

Ranger emnet

AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Litt info om utstyr jeg har planer om i denne bilen:

-Elektriske vinduer (fram og bak) Har noen fine på vei fra USA :)

-Elektriske speil (Også på vei fra USA, + et par i garasjen)

-Elektrisk takluke med ORGINAL bryter for 240 (Bilde) Legg ekstra godt merke til bryteren ;)

Ellers så får jeg snart noe deler fra USA..

-Komplett turbo instrumenter (de små) Turbo trykk, Volt og 5 bar oljeT. + klokke:D

-Turbo spylerveske tank

-El vindu (som nevnt over)

-El speil (også nevnt over)

-Et turbo merke

-Enda en el takluke motor (har nå 2 stk til overs:P)

Vurderte elektrisk antenne, men vet ikke helt om jeg gidder bry meg om det.

Blir vertfall mye elektrisk her :) Foresten så er de dørhåndtaka til el vindua svarte :D Jallefall fremme, er ikke sikker på hvordan det blei bak. Han skulle se om han fant noen svarte bak også.

Fikk også 2 pakker fra USA i dag, der var den el takluka med bryter, også dekselet over motoren! Lurer på og ta avstøping av dekselet, er ikke så enkelt å få tak i ;) Og et svart midtarmlen, med 2 koppe holdere fremme og 2 bake :) Og så fikk jeg et Turbo merke, til bakluka, og et lite til grillen, + et Intercooler merke :)

Dekselet over motoren i taket:

DEkseltakluike.JPG

Turbo Intercooler :)

Bilde 004.jpg

Merket som skal i grillen:

turbogrillm.jpg

Midtarmlenet:

miodtel.jpg

Skal prøve å få inn takluke motoren i morra (fredag)

Har foresten levert inn delene i understellet til forings bytte i dag, så får vel forhåpentlig vis dem tilbake, så jeg får bilen ned på hjul ijen :)

Skal se om jeg får inn noen bilder av montering av takluke motoren også.

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nåke frammgang??

mykje kjekke USA pakka må ej sei :P

Ja, går litt sakte nu, venta på å få igjen "understelle" frå verksted.. Drive å skal presse foringa, men går so helveta treigt!

Håpe på å få enda en pakke frå usa i morga (onsdag) elle en gong i dinne veka.. Mne ekje sikker.. Veldi snart vertfall :P d e vel den største leveringa hittil ;)

Då kan det skje litt meir.. Har også bestilt komplett pakningsett til motoren, og noe små shit fra pedersens-racing.

Når jeg får igjen foringene snart håper jeg, skal bilen på hjul igjen.. Og inn i garasja og ut med bakruta og taket, for å lakke svart..

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, går litt sakte nu, venta på å få igjen "understelle" frå verksted.. Drive å skal presse foringa, men går so helveta treigt!

Håpe på å få enda en pakke frå usa i morga (onsdag) elle en gong i dinne veka.. Mne ekje sikker.. Veldi snart vertfall :P d e vel den største leveringa hittil ;)

Då kan det skje litt meir.. Har også bestilt komplett pakningsett til motoren, og noe små shit fra pedersens-racing.

Når jeg får igjen foringene snart håper jeg, skal bilen på hjul igjen.. Og inn i garasja og ut med bakruta og taket, for å lakke svart..

Mvh.

ska gji dej helvetes treig ej tæ ej å anne nor ej he tida ej... so de so... kan sikkert komm å hente noke foringa til forstillinga i morga...

Volvo 242 Dl 81 mod

Volvo 240 Gle 86 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

volvo_240_glt:

Ei å anna, va nåken so ha vår der nede for ikkje lenge sia, då hakje d sjett nåke.. hehe.. Venta litt til ej til alt e ferdi. :P

//TCCW:

Vet ikke hvor den har vært rustbehandla nei, tenkte å ta det på hos en lokal "antirusthall".. Hvordan det?

Ekren:

Takk takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Stilt pga ny bil kjøp, + fiksing av "kone-bilen". Så har litt mye å gjør for tiden, så går litt sakte, og tenkte jeg skulle roe litt ned med bilen fremmover, og helder spare litt penger først, men full stopp blir det ikke..

Bare jeg får pakke nr 2 frå usa så skal ledn nette til el vindu og speil inn, og så setene, og det er jo store fremskritt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som virkelig hadde trua på deg og den bilen....!;) hehe

hehe!

Ikke fortvil! Ting skjer, men litt sakte for tiden.. har ennå ikke fått den siste pakkken med elvindu fra usa..

DEn står på vent en liten stund fremmover, men ordner seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har en liten overaskelse på lur :P

Enjoy?

Har endelig fått inn skinn sete i bilen, men mangler dørtrekk på fremm dørene, men det får bare stå til.

BILDER:

forrstooool.JPG

forstol t5.JPG

skinn2222.JPG

skinnetten.JPG

Fikk også inn midtarmlenet med koppeholdere fremme og bak ;)

midtarmlune.JPG

Håper dette bygger opp i håpet om at jeg kommer til å bli ferdig da :P Ferdig skal jeg bli uansett om jeg må holde på til jeg blir 80 år ;)

Edit:

Har også fått ferdig alle ledninger under teppe, til el vindu fremme og bake, alt er ferdi kobla, men tror jeg kutter ut el vindu bak, er litt mindre å holde styr på kan du si. Men alle ledninger ligger klart. Har fått lagt ledninger til elektriske speil, samt borra og montert bryterene på midtkonsolen, ved håndbremsen. :cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ReVolvolution

Ja jo, ser jo bedre ut nå enn det gjorde da jeg var oppom å henta bilen.. Fine seter.. Nå fikk jammenmeg lyst å bytte ut de beige-skinnsetene :P Gleder meg til å se ferdig resultat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider