Gå til innhold

Min nye Volvo 240 GLE (Prosjekt)

Ranger emnet

AlpejoHn

Anbefalte innlegg

• Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...

"Du tar gjengestanga og bender den, OK? Saken er biff!"

JA!

I dag kom endelig den siste pakken fra USA, som har vært savnet i over 3 måneder nå!

Den innhåldt resten av el vindua, heisene osv.

De har nå blitt montert fremme, og funker SUPER DUPER fint! Går så lett att d :thumb Har lakka speila (el speil) og montert, funker fett dem også!

Så har jeg vaska dashen den var så full i sand å dritt, så måtte vaske den så skitten ikke satt seg fast ;)

Da tok jeg like greit å lakka listene på dashen også samme farge som bilen, synes det bli stilig jeg! :) Dere som ikke liker det trenger ikke si noe:)

Foringene er ferdige, må hentes, mangler kun de 2 i bak aksling. Den må leveres først. Så da er understellet på vei også snart.:)

Men har noen viktigere ting å få orden på;) Har oppkjøyring 12 september:D:D:D:D:D Klarte teorien på torsdag, med 5 feil :P (som noen kanskje har fått med seg mista jeg lappen i feb. pga litt høy fart. 1 km over grensa for å miste den:respect ) Og så må jeg bytte forstillinga på 740en, "skeiv" og bytter da til poly foringer der og. Samt alle nye kule ledd. :thumb

Etter dette blir det 240 understell :D Mangler kun stabstag fremme og bake i større versjon, + just. panhard stag. Så er vel understellet komplett ferdig. Innvendig må el vindu inn bak, og dørtrekk monteres fremme og lakke noen håndtak svarte bak. Litt små pjask. Driver å små plukker litt på motoren å, men den tar jeg i hovudsak til slutt. :fatality:

Bilder:

DSC00206.jpg

DSC00208.jpg

DSC00209.jpg

Ny vaksa dash ;)

DSC00210.jpg

Me lakka lister på..

DSC00211.jpg

DSC00214.jpg

Så snart lappen og 740en er i boks, så jeg har bil å kjøre med, så blir understellet ferdig :) Men intil da, blir det små ting som blir gjort ;) hehe

Ser!

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...
Oppdatering her?:)

Hellu!

Beklager, men har vært svært lite liv her i det siste.. men har samla opp en del arbeidsvilje, og foringene er klar.. so skal ta å bjynde nå å sette sammen :) må få den på veien snart nå, er skikkelig gira på å kjøre 240 igjen!!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bra vettu :)

Det håper vi :)

Men jeg har et lite problem med valg av motor..

Klarer ikke å bestemme meg for 230FK med en del hk, eller en V8 med en del hk.. :S Har lyst på begge deler.. men mest V8 siden det knapt eksisterer 240en med v8 rundt her.. Så da burde det passe veldig fint..

Men er det å finne en bra en også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider