Gå til innhold

Min nye Volvo 240 GLE (Prosjekt)

Ranger emnet

AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Hei,

Da har jeg også endelig fått meg et prosjekt :popcorn

Her kommer til å komme en del bilder fremmover, men vil nåk ta litt tid mellom hver gang, siden pengene kommer litt sakte inn ;)

Bilen er en Volvo 240 GLE 1983 mod.

Kjøpte denne bilen i Narvik, tok tog fra Åndalsnes til Dombås, og videre til Trondheim, deretter Fauske. Buss fra Fauske til Narvik hvor vi møtte selgeren(Veldig hyggelig fyr!)

Denne er litt spesiell, Volvo importerte den (fra sverige tror jeg) som demonstrasjons bil, med masse utstyr. Bilen rullet 5000 km da den ble solgt til en gammel mann (ikke så gammel da, hehe) som har hatt den helt til han som solgte den til meg, kjøpte den. Og solgte den videre i underkant av en måned etter. Da hadde han nesten ikke brukt den.

Den har gått 280777 km, og går som en klokke! Bortsett fra at oljen og plugger må skiftes og CO må også justeres.

Bilen er utstyrt med sentrallås, tak luke, full Defa oppvarming, M46 gear kasse, bak aksling med antispinn;) stor turteller med orginal liten klokke, elektrisk bagasjeluke opner, knapp vedsiden av cluch for skifting av radio kanal (orginalt utstyr) og en "hi-tech" Radio/kassett spiller. Følgte også med nesten nye vinterdekk. Minimalt med rust, kun bak i hjulbrønnen (bilde) på begge sider, er ikke rustet hull. Under er den strøken, å litt overflate rust nede på begge fram skjermer. Orginale volvo setetrekk som har vært på siden bilen var ny. B23E motor og cruis kontroll av den nye typen som holder farten i motbakker. Har også en servo som er lett som en fjær :) Orginalt opplagt ledninger til grøftelys og tusenmetere gjort på et volvo verksted :)

Bilen er svært strøken, og skulle vært på EU i Juni, men den tar jeg igjen når jeg er ferdig med den.

Planer:

-Fikse det som er av rust (Så og si ingenting:D)

-Understell: Senkesett (Bestilt), Gule Koni Sport støtdempere, Orginale volvo spacere bak, og noen stab-stag her og der(får se hva jeg finner ut) og muligens noen bedre foringer.

-Lakke den mørk lilla met.

-Bross "styling" med spredere

-Ny motor, B230FK mest sansynelig

Og litt små ting som "86-speil" og elektriske vindushevere og slikt små utstyr.

Bilder:

1111111.JPG

222222222.JPG

33333333333.JPG

Fin pyntelist :)

44444444444.JPG

Alt inn i bilen skal skiftes til svart

555555555.JPG

66666666.JPG

Orginale setetrekk som har stått på siden bilen var NY :D

7777777.JPG

GLE :pray

888888888.JPG

999999999.JPG

Her har jeg rydda i de ledningene som var :) Her skal det holdes ryddig!

100000.JPG

Liiitt rust, er litt mindre på andre siden

111000.JPG

Fint og ryddig bagasjerom

12666.JPG

Kom seg med hvite blink :) Skal ha på sida også, men må bytte skjermer eller lage nye hull. Alt etter hva jeg gjør før lakkering.

1333333.JPG

topp.jpg

Heldig med toppen også ;)

Bak aksling.JPG

Men ENDA mer heldig med bakakslingen yodude Gleder meg til vinteren :D

Flere bilder vil komme, må bare vær tolmodig :)

Tar gjerne i mot kommentarer/forslag, dem som har noe svært negatift kan holde det for seg selv. Men tåler litt kritikk :boxing

NB: Fremtidige bilder blir ikke så store. Var kun for å få med ekstra detaljer på de første og viktigste bildene.

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ser utrolig bra ut kult med så mye utstyr orginalt!

Lang kjøret tur?

Narvik er 2 timer unda hvor jeg bor!

Takk takk :) Mer utstyr skal det bli ;)

Ja, ganske lang tur. Dro fra narvik kl hal 5 om dagen, og var vel hjemme på hareid på søndag kl hal 8 tror jeg det var.. Turen ble nåk godt over 120 mil :)

Men det var en fin tur da :)

Glemte å si at jeg betalte 5000 kr for denne hellothere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempegreier.

Men hadde vært fint om du kunne ha forminsket de bildene dine.

640x380 holder lenge lenge

Ja, jeg vet det, trodde ikke dem blei så store.

Skal huske å ta mindre bilder videre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5000 det er jo et kupp

går vel godt med den motoren dær?

Går ganske godt ja, drar fryktelig bra når man tar av, og girer.. Ligger du i 4 eller 5 gear i 60, og gasser på, da kjenner du kor den drar fremmover..

Vurderer å få tak i et grenrør, da blir den nåk enda mer hissig :)

Men planen er jo å få tak i en 230FK i sverge. Han som solgte bilen har kontakter, og han kunne godt skaffe en billig en sa han!

Glemte også å si at jeg fikk med en komplett 740 B230F motor, og en USA front. Men dem må han sende til meg. Skal få ordna det snart.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5000 ??? hva gjorde du for å få den så billig?

Meeget pent utgangspunkt :)

Lykke til vidre med prosjektet. jeg følger med :)

mvh Erik

Takk takk :)

Tingen er at han skulle ha 6, men så skulle jeg få den for 5 om jeg bestemte meg raskt.. + at jeg reiste så langt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider