Gå til innhold

Min nye Volvo 240 GLE (Prosjekt)

Ranger emnet

AlpejoHn

Anbefalte innlegg

den er vel i reel markedsverdi verdt 15 - 20k?

hva er planene fremover da?

Mvh Erik

Vet at da volvo solgte den, da tok dem 150 tusen for den!!!! :)

Planene.. lakk mørkelilla, senka, felgene som står på den grønne volvoen min, nyere speil.. el vindu og slikt..

koni dempere, FK motor, og litt slike ting.. skal bli en fin bruksbil me bross styling..

Er ikke 100 klar for hva planene er.. men noe slikt som dette :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ok.interiøret skal forbli som det er?

eller skal du modifisere en del der også?

Mvh Erik

Har en plan om å få tak i skinn interiør, å bytte alle delene inni til svart.. å rulle tak trekket svart.. Alt svart med andre ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, jeg har et komplett del skinn interiør fra 740n liggende.

ellers høres prosjektet ditt meget pent ut :)

følger intresert med vidre :)

Mvh Erik

Ja, kjekt at folk følger med :)

Hmm.. stoler fra 740 passer vel ikke inn i 240 birthday

Har du bilde av dem da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må modde litt på sete ramma du allerede har, men de passer de :)

litt jobb, men det er vel morro?

kan se om jeg får tatt et bilde eller 4 etter jobb i morgen? er hjemme kl 20 ca. ellers kommer bildene på søndag. setene er meget pene.

sender bilder på PM. eller skal jeg ta de her?

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må modde litt på sete ramma du allerede har, men de passer de :)

litt jobb, men det er vel morro?

kan se om jeg får tatt et bilde eller 4 etter jobb i morgen? er hjemme kl 20 ca. ellers kommer bildene på søndag. setene er meget pene.

sender bilder på PM. eller skal jeg ta de her?

Mvh Erik

Send på PM du..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-var denna det var snakk om ja.... har jo kruskontroll og det hele jo... trodde det var en glt med en gang jeg... hva slags motor er det forresten?

Det står en B23E motor med 136 hk :) å 405 topp ;)

Men suns ikke den går så bra for å ha 136 hk da :hvaskjera

Men pluggene er dårlige, og CO må justeres.. kan det ha litt å si ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-har sikkert noe å si.. en kamerat av meg hadde 740gle med b23e med 530-topp. motoren hadde gått rett i overkant av 300000 og brukte ikke olje i det hele tatt, selvom han kjørte som faen.. bilen/motoren gikk som et olja lyn.. blei mektig forbauset da jeg satt på. Det er sjukeste originale 740'n uten turbo jeg har sitti i hittill.. må inrømme at sjåføren utgjør en del.. men denne gikk virkelig bra !!! :popcorn

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-har sikkert noe å si.. en kamerat av meg hadde 740gle med b23e med 530-topp. motoren hadde gått rett i overkant av 300000 og brukte ikke olje i det hele tatt, selvom han kjørte som faen.. bilen/motoren gikk som et olja lyn.. blei mektig forbauset da jeg satt på. Det er sjukeste originale 740'n uten turbo jeg har sitti i hittill.. må inrømme at sjåføren utgjør en del.. men denne gikk virkelig bra !!! :popcorn

Hmm.. Ja, han som jeg kjøpte den av sa at for ikke så lenge siden tror jeg det var, hadde volvo tatt prøver på motoren, komp test å slikt.. å konstantert med at motoren var som ny!

Men den bruker pittelitt olje tror jeg..Skal bare skifte ventiltetningene tror jeg.. men skal jo ha ny motor uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte du fra Narvik til Hareid?!

jesus.. jeg kjørte fra Steinkjer til Mo jeg, tur retur.. det var den værste bilturen jeg har vært med på.. skulle bytte bil med en.. kom fram.. bilen var ett dass.. dro...

tror jeg så ca. 5 personer mellom Grong og Mosjøen! queen mother of all snøstorm's over Korgen og jeg hadde Sommerdekk og R-Sport dempere, Veigrep? nei.. ikke hørt om... :drive2

så.. reis IKKE til Nordland.. man får traumer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte du fra Narvik til Hareid?!

jesus.. jeg kjørte fra Steinkjer til Mo jeg, tur retur.. det var den værste bilturen jeg har vært med på.. skulle bytte bil med en.. kom fram.. bilen var ett dass.. dro...

tror jeg så ca. 5 personer mellom Grong og Mosjøen! queen mother of all snøstorm's over Korgen og jeg hadde Sommerdekk og R-Sport dempere, Veigrep? nei.. ikke hørt om... :drive2

så.. reis IKKE til Nordland.. man får traumer...

Med mindre det er sommer ;)

Og ta i såfall tog oppover :D

Hadde en fin tur vi :) men fy flate så øde det var i sverge over grensa ved narvik !!!!!!!!!!!!!!! fylte full tank på hver bensinstasjon vi kom til.. var jo 40 mil mellom hvær by.. køpte ei jerrykanne og fylte opp også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider