Gå til innhold

Min nye Volvo 240 GLE (Prosjekt)

Ranger emnet

AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Med mindre det er sommer ;)

Og ta i såfall tog oppover :D

Hadde en fin tur vi :) men fy flate så øde det var i sverge over grensa ved narvik !!!!!!!!!!!!!!! fylte full tank på hver bensinstasjon vi kom til.. var jo 40 mil mellom hvær by.. køpte ei jerrykanne og fylte opp også :D

jerrykanne faktisk, haha.. da snakker vi litt avstand!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Med mindre det er sommer ;)

Og ta i såfall tog oppover :D

Hadde en fin tur vi :) men fy flate så øde det var i sverge over grensa ved narvik !!!!!!!!!!!!!!! fylte full tank på hver bensinstasjon vi kom til.. var jo 40 mil mellom hvær by.. køpte ei jerrykanne og fylte opp også :D

du kjørte med andre ord mot kiruna i sverige...=)

har selv vært der, og det er en pussig vei å kjøre... kjører mil på mil på mil, uten ett eneste hus å se (eller folk for den slags skyld...) og plutselig kommer du til kiruna, ett tettsted (småby...) langt inne i øde-land...

en ting skal dem ha når vi var der, da var veiene helt topp innover der, og fatter`n fikk testa topp-farta på den franske vaffel-kjerra si (les: citroen xantia) for første gang...! hehe... men må passe på å fylle bensin når man er på tur innover der, for man kan ikke regne med at det er bensin-stasjoner langs veien der med det første...!=)

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Kan jo komme med en liten oppdatering kanskje :)

Har kommet frem til, at jeg beholder orginal fargen, siden den er ganske fin i lakken, bortsett fra noen riper på taket som jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med (tar i mot forslag med stor takk:))

Lekte litt i photoshop i går, og endte opp med dette bildet:

Blaa vogna mi1.JPG

Å vis noen lurer, JA jeg er ekspert i photoshop:D

Men suns den tok seg ganske fint ut jeg.. Tar i mot alle slags meninger og tips til forbedring eller endring :)

Mer kommer hellothere

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Servo har jeg orginalt ja ;)

Skifte ratt skal jeg..

Noen som har et ROMA ratt tilsalgs ? hellothere

Da er det greit..

Jeg ville også ha hvite blinkers, men orka ikke nye skjermer eller lage hull, så jeg bare sota dem.. Men jeg tror det passer bedre på min hvite enn din blå..

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis med ny bil!

du gjorde et røverkjøp!!!

ser ut som forrige eier har vært flink å passe på den :)

Takk for det! :)

Gammel mann vet du :) Helt siden volvo solgte den for 150 tusen :D (Da han kjøpte den)

Røverkjøp var det ja, liker slike kjøp :D

Flytt over interiør og el-vindu frå Grønne volvoen no so e ditta en jævli tøff bil ditta....!!

Tenkte ej skulle prøve å ta minst muli frå den.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Liten oppdatering:

Nå har det vært stilt her en stund, har holdt på å oppgradere anlegget så mesteparten av pengene har gått til det. Men er nesten ferdig med det.

Og da var det bilen for fult :)

Og By the way! Changes of planes!

Nye planer blir noe slikt:

B23E gått 280 tusen = utgangspunkt

-Overhale hele motoren

-Porte og plane toppen

-Grenrør og effektanlegg

-Powerfilter, bedre tendplugger, og en sort av ny tending (luminition om noen har hørt om den? Erfaringer??) Skulle ha 2-3% eff økning.. Men tenkte det er greit å ha med siden det er viktig å ha bra gnist ;)

Videre blir det en bedre kam (tror det står K kam på nå i følge katalogen til KG trimning)

Og det var vel egentlig det jeg kommer på nå, ellers så er vel planene ganske like for karoseriet og slikt.. Tror jeg skal droppe bross styling og helder ha den orginal, orker ikke å begynde å lakke og slikt.

En stykk komplett orginal bak del til bross styling selges! Gul.

Kom med bud eller spm. på PM :)

Hold ut folkens.. går litt sakte i begyndelsen men det regner jeg med det gjør med alle ;) Er i det stille hvor jeg ikke helt vet hvor jeg skal begynde. men blir nåk på motoren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kommet så "langt" at jeg har fått skiftet dashbord til svart :)

Så mye penere ut nå en det gjorde.. og bytta ut bussrattet med et såkaldt "servoratt" ;)

Resten skal skiftes ut også, og lakkes svart.

biletenummerfemmat.jpg

bildetnummerettan.jpg

Har ikke bilde av hele dashen komplet for øyeblikket.. men kan legge opp senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider