Gå til innhold

forsterket foringer

Ranger emnet

volvo264

Anbefalte innlegg

skal bytte ut alt av foringer på mitt nykommende prosjekt med tiden..

ka foringer som er best å mest anbefalt å kjøpe å sette på bilen..

foringer som holder mange år..

har hørt so mykje med deisse foringane, so eg bejynder å bli litt usikker på ka som bør kjøpes å ikkje kjøpes

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Nylonforinger på momentstagene bak på min... Blir veldig stiv.. men de bråker mye... Når jeg kjører over humper o.l. blir det mye "klonking" baki dær!

oki, i see..so nylon foringer er ikkje so verst i grunnen?

kor du for kjøpt andre foringer enn superflex foringer?

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bytta ut alle foringene med superflex foringer fra BCB på min.

Ble veldig fast og fin den, blir jo litt "klonking" men det må man tåle...

okidoki..mulig eg satser på superflex foringer eg også..

men har desse foringane lang holdbarhet?

tenker då også med litt herjing en gong i blant :D

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superflex er ikke nylon!!

Superflex er laget av Polyurethane!

Nylon er ikke å anbefale på gatebiler.

In racing, where rules allow, and even on the road, bushes with virtually no compliance (such as hard nylatron, PTFE, nylon, needle roller, or rose joints) have been used. This practice can cause serious loss of refinement due to noise transmission into the car, not to mention the extra stress it places on the other components. Even a slight impact might result in a broken or bent suspension arm. Some after-market solid bushes restrict articulation to a single axis where inappropriate, thereby imposing potentially-dangerous limitations of movement.

SuperFlex polyurethane suspension bushes are a much safer alternative, giving good location, and a degree of protective compliance on impact. In fact, many advantages without the disadvantages.

Unlike rubber, SuperFlex polyurethane bushes will not perish. They are also inherently resistant to deterioration and swelling, even when in regular contact with oil, greases, waxes, and most other chemicals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider