Gå til innhold

Reodor F: Chevy Van - Nothing beats cubic inches

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

skal du kjøre bilen på prøve skilter? eller

 

Vil tro det. Bilen har ett hovedformål, og det er å spre frykt i Lillestrøms gater 4 juli. Det burde holde med prøveskilter da... :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 619
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:thumb Rått prosjekt.

 

Har du tengt til å kjøre men denne på bane i tillegg til "hevnen på 4. juli cruisingen i Lillestrøm"?

isåfall blir det vel litt problemer med utveksling på girkassa i forhold til hastigheten på bane med automatkasse fra hjullaster eller et hydrostatisk drivverk som du vurderer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flesvik: En powershift-girkasse (=hjullasterkasse) har meget lang "range", men på en hjullaster er utvekslingen i akslingene såpass høy at farten alikevel blir lav.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sinnsykt rått prosjekt, som jeg vil følge videre!

Men denna hydrostatdriften. Leste på linken en eller annen posta oppi her at det var beregna på maks 20mph?

Gjelder det kun den det var linka til, eller hvordan fungerer hydrostatisk med "litt" mer fart?

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avz : Sitat:

Opprinnelig skrevet av Somme

når regner du med å begynne å tilpasse ting?:P eller sette motoren i bilen?

 

Ikke før jeg har gjort meg ferdig med Volvoen. Den utgjør en såpass stor kostnad at jeg må fullføre den før jeg starter for alvor med Leopardmotoren. I 2008 er jeg nok på god vei tenker jeg. Nå undersøker jeg kun hvilke drivverksalternativer som finnes. Det står fortsatt mellom automatkasse fra hjullaster og et hydrostatisk drivverk fra et egnet kjøretøy

 

sitat slutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sinnsykt rått prosjekt, som jeg vil følge videre!

Men denna hydrostatdriften. Leste på linken en eller annen posta oppi her at det var beregna på maks 20mph?

Gjelder det kun den det var linka til, eller hvordan fungerer hydrostatisk med "litt" mer fart?

 

John Deere har hydrostatdrift i noen traktorer med topphastighet på 40 og 50 km/t

 

I et såpass "lett" kjøretøy som det felgen bygger, kan han ha litt mer agressiv sluttutveksling og oppnå høyere hastighet.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være tro mot stridsvogna motoren kommer fra bør jeg vel legge meg på en topphastighet på 62 km/t :)

 

Men bakhjula kommer nok til å snurre ett par runder bare man klinker den i gir. Og da mener jeg når resten av kjerra står dønn stille.

Er jo moment til å dra Color Fantasy langt opp på land!!

 

Du burde kanskje plante noen gedigne H bjelker i fronten så du kan fleske ned noen furu legger også da.... alla leo 1/2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde kanskje plante noen gedigne H bjelker i fronten så du kan fleske ned noen furu legger også da.... alla leo 1/2.
Nå vil jeg hevde at det gir uttrykket "off-road-kapabilitet" en noen annen mening.. ;)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil jeg hevde at det gir uttrykket "off-road-kapabilitet" en noen annen mening.. ;)

 

Ja Reodor får blande inn noen 4x4 karer i prosjektet sitt.

Så senest ett bilde av en West coast bygd pick up som hadde bakkeklaring nok til å kjøre over sinsen trikken.

Med tanke på vekta på denne vogna kan nok dette bli den nye vingle petter.

Men jeg tviler på at stål felgen skal bruke denne doningen i de norske skoger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Her var det sykt mye MORRO lesestoff :D

 

*sitter bare og gliser*

 

Blir no sykt spessielt og kjøre da?? :p

 

Og topphastihet? :)

 

Får håpe det blir litt mer enn 1/10 av det Volvoen han bygger kommer opp i.

Hvis topphastigheten blir lav og kjedelig kan han jo bruke den som røykmaskin på diverse lokale diskotek på romerike.

 

(Røyk maskin til leie!!! Trenger stor plass og god ventilasjon!!)

 

Hørselen driter jo alle i alikevel!:oohh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj Oj, Nå har jeg lest hele posten, Og dette er SINNSYKT RÅTT! Håper dette her blir gjennomført. For dette kan ikke bli annet enn bra!!

 

Jeg så forresten på lokomotivet ditt. Det var da et sjarmtroll av de mer sjeldne. Ikke det at jeg har sett så mye lokomototiver, men det kan ikke være mange som har et sånt leketøy.

 

Fortsett med denne vanen, så gruser du alle 4. juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår