Gå til innhold

Reodor F: Chevy Van - Nothing beats cubic inches

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

  • Svar 619
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oj Oj, Nå har jeg lest hele posten, Og dette er SINNSYKT RÅTT! Håper dette her blir gjennomført. For dette kan ikke bli annet enn bra!!

 

Jeg så forresten på lokomotivet ditt. Det var da et sjarmtroll av de mer sjeldne. Ikke det at jeg har sett så mye lokomototiver, men det kan ikke være mange som har et sånt leketøy.

 

Fortsett med denne vanen, så gruser du alle 4. juli.

 

Det er ingen tvil om at prosjektet blir gjennomført. Både motor og bil har kostet meg hver sin månedslønn og jeg er ferdig med pratmakerfasen. Det er verdt å bruke litt ekstra tid på å finne et passende drivverk, men jeg har som nevnt ei hjullastergirkasse på hånden. Problemet er bare at de skal ha 50 000 kroner for den. Må bli ferdig med Volvoen før jeg går på en slik kostnad...

 

Men du Reodor... Du er klar over at du ikke trenger mer enn en Chevrolet Nubira for å komme inn på 4th of july-arrangementet på Lillestrøm... *hint-hint*

 

Ryktene sier at politiet vil avvise Korea-Chevyene, men det hadde vært kult med en retrostylet Matiz :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lokomotivet, hva er NSBs navn på det? Kan det stemme at det er samme type lokomotiv som er i den ene Olsenbanden-filmen?

 

Det heter Skd 206 og er ganske riktig av samme type som ble benyttet i filmen Olsenbanden og Dynamitt-Harry på sporet. Det veier mellom 8 og 9,6 tonn avhengig av "årsmodell" og ballastering og er 6 meter mellom bufferne. Med andre ord en søt liten sak :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror bare å få plass til en slik grommotor i en koreabil blir vanskelig...

 

Motoren veier 2 tonn. Matizen veier 1 tonn? Joda... :sombrero:

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har du planer om å starte byggingen prosjektet? Blir bilen 4wd eller rwd?

 

Så fort jeg blir ferdig med Volvoen. Og det håper jeg å bli i sommer. Vanen blir nok bare rwd, men dersom jeg benytter hjulasterdrivverk så har jeg mulighet til å bygge om til 4wd med ganske enkle tilleggshåndgrep.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Detta her e jo heilt utrulig :-D

 

Aldri høyrt om nåke lignande før, så detta komme te bli heilt sjukt :)

 

Håpa du finne ut løysing på drivverk og sånt, så du kan komma i gong me detta, mildt sagt monsterbygge av enorme dimmensjona :-D

 

Hehe, jo takk du :)

 

Jeg forsker for tiden litt på hydrostatisk drift igjen. Det finnes flere løsninger, der gjelder bare å velge en av de. Og i tillegg komme over passende deler på bruktmarkedet. Drivverket fra ei mobilkran burde funke.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kjekt når man skal dra campingvogn detta.

 

Dette blir ei reinspikka show-vogn, så noen campingvogn vil den nok aldri slepe på. Selv om den sikkert hadde maktet litt med sine 2860 Nm...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår