Gå til innhold

Reodor F: Chevy Van - Nothing beats cubic inches

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

  • Svar 619
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg "mistet" camo bagg, berett, kongemerke og litt annet ymse.

de spurte hvordan, jeg spurte hvor mye.

 

Beret er vel såvidt jeg vet odel og eie-utstyr, så jeg håper ikke du betalte mye for den...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken utveksling må du kjøre med da?

Det er vel ikke så mye RPM den klarer?

 

Jeg planlegger å benytte original bakakselutveksling. Toppfarten ønsker jeg å holde under 100 km/t av hensyn til tyngdepunktet, så selv om motoren når rødstripa ved 2200 omdr/min så bekymrer ikke det meg nevneverdig. Dessuten er det grenser for hvor fort det er forsvarlig å kjøre ned storgata i Lillestrøm 4 juli :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du skal ha motor og alt det bak i lasterommet, hvordan gjør du det da med kobling av girkasse og bakstell? Motoren fremst, så girkasse og rett på bakaksling eller..?

 

Hvis du gjør det på den måten, hvordan skal du da få til å styre girkassen?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du skal ha motor og alt det bak i lasterommet, hvordan gjør du det da med kobling av girkasse og bakstell? Motoren fremst, så girkasse og rett på bakaksling eller..?

 

Hvis du gjør det på den måten, hvordan skal du da få til å styre girkassen?

 

Dersom jeg velger automatkasse fra en hjullaster blir plasseringen av drivverket slik:

prinsippskisse.gif

 

Dersom jeg velger hydrostatisk drift står jeg enda friere til å plassere drivverket, men det blir nok ikke så langt unna figuren over uansett. Bortsett fra at jeg vil plassere "oljemotoren" omtrent der hvor girkassa sitter på en vanlig van, med mellomaksel bakover.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg velger automatkasse fra en hjullaster blir plasseringen av drivverket slik:

prinsippskisse.gif

Den skissen passer også bra til "båten" jeg har i bakhagan... Tenkte å sette opp på samme måten. Men jeg tror fordelingskassa di må bli tøffere enn min...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg velger automatkasse fra en hjullaster blir plasseringen av drivverket slik:

prinsippskisse.gif

 

Dersom jeg velger hydrostatisk drift står jeg enda friere til å plassere drivverket, men det blir nok ikke så langt unna figuren over uansett. Bortsett fra at jeg vil plassere "oljemotoren" omtrent der hvor girkassa sitter på en vanlig van, med mellomaksel bakover.

 

Men forholdet motor/bil ble vel litt feil her.

Det er jo såvidt motoren skrenser seg veg inn i bakrommet.

Gleder meg til å se at du sveiser H bjelker i gulvet så ikke Chevyen kneler.:drive2

Jeg kommer til å høre gispet fra folk fra Lillestrøm og hjem når du lukker opp bakdøra og de ser rett inn i en massiv dreimoments klump.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men forholdet motor/bil ble vel litt feil her.

Det er jo såvidt motoren skrenser seg veg inn i bakrommet.

Gleder meg til å se at du sveiser H bjelker i gulvet så ikke Chevyen kneler.:drive2

 

Skissen er opprinnelig tegnet til en Mercedes 708 men er uansett ikke skalariktig. Det er først de senere år alle andre enn amerikanske biler ble bortvist fra 4juli-cruisingen av politiet, så jeg måtte endre planene litt... Gulvet skal forsterkes med noen lavtbyggende langsgående H, I eller U-bjelker og muligens noen tverrgående, men utover det så satser jeg på den ekstraordnære amerikanske byggekvaliteten...

 

Jeg kommer til å høre gispet fra folk fra Lillestrøm og hjem når du lukker opp bakdøra og de ser rett inn i en massiv dreimoments klump.

 

Vi får tro de har gispet før det. De to bakre sidevinduene skal erstattes med sjalusier for eksosutblås. Det gir to "endestusser" på 145x45 cm. Vi får tro den gir lyd fra seg. Dessuten sitter du ikke hjemme den dagen. Du er tilstede...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får tro de har gispet før det. De to bakre sidevinduene skal erstattes med sjalusier for eksosutblås. Det gir to "endestusser" på 145x45 cm. Vi får tro den gir lyd fra seg. Dessuten sitter du ikke hjemme den dagen. Du er tilstede...
Da får jeg spasere bort når vinduene hos meg begynner å klirre og tapeten krøller seg...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller ikke du er hjemme denne dagen...
...fordi bråket/symfonien har jaget meg bort i Leca's bomberom i avventning slutten på krigen?

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår