Gå til innhold

Reodor F: Chevy Van - Nothing beats cubic inches

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Ja jeg bøyer meg i støvet Reodor! :respect Du er en mann av klasse og stil. Det er morsomt å lese innleggene dine. Ikke bare sitter mannen inne med kunnskaper, men han er tydligvis gal nok til å gjennomføre noe sånt som dette, på en bra måte.

 

Ser virkelig frem til å lese videre her nå.

(Er BTW første prosjekt tråden jeg har bokmerket) hehe

 

Respekt mann!

-I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE-

 

*1998 Ford Scoprio 2.3 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 619
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja jeg bøyer meg i støvet Reodor! :respect Du er en mann av klasse og stil. Det er morsomt å lese innleggene dine. Ikke bare sitter mannen inne med kunnskaper, men han er tydligvis gal nok til å gjennomføre noe sånt som dette, på en bra måte.

 

Ser virkelig frem til å lese videre her nå.

(Er BTW første prosjekt tråden jeg har bokmerket) hehe

 

Respekt mann!

 

Takk skal du ha Herr Ford :)

 

Jeg har stor tro på at dette vil bli bra. Det eneste store spørsmålet er egentlig valg av drivverk. Svensken Svempa som driver med ombygging av Scania får jo tak i Allison automatkasser som takler dreiemomentet fra en trimmet Scania-åtter (og det er like mye eller mer enn det er i leopardmotoren), så girkasser finnes. Men jeg regner med at prisen er drøy for en sykkelreparatør som meg :D

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett denne tråden før nå, jeg. Men nå skjønner jeg hvorfor du er slik en Leo 1-forkjemper, Reodor; det skyldes at du ikke har fått tilgang på en Leo 2-motor (enda)! Hehe :)

 

Den er jo dobbelt så brutal som Leo 1, så jeg undret meg litt over hvorfor du så hardnakket påstod at Leo 1 var så mye bedre, men nå forstår jeg hvorfor.

 

Uansett er det alldeles sinnssykt prosjekt :-) Har ikke fått med meg hva slags kjøretøy du har tenkt å stappe treskeverket inn i, men siden motoren stammer fra et militært kjøretøy, hadde det ikke vært flaut å montere den i et annet militært kjøretøy, da. En MB 290 P er jo ombygd for å tåle en del vekt, så hvis du plukker av pansringa og alle andre dikkedarier og måker motoren inn baki, går det vel akkurat greit med vekta, skulle man tro. Ikke mange om har sett eller hørt om en Geländewagen med Leo-motor :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett denne tråden før nå, jeg. Men nå skjønner jeg hvorfor du er slik en Leo 1-forkjemper, Reodor; det skyldes at du ikke har fått tilgang på en Leo 2-motor (enda)! Hehe :)

 

Den er jo dobbelt så brutal som Leo 1, så jeg undret meg litt over hvorfor du så hardnakket påstod at Leo 1 var så mye bedre, men nå forstår jeg hvorfor.

 

Uansett er det alldeles sinnssykt prosjekt :-) Har ikke fått med meg hva slags kjøretøy du har tenkt å stappe treskeverket inn i, men siden motoren stammer fra et militært kjøretøy, hadde det ikke vært flaut å montere den i et annet militært kjøretøy, da. En MB 290 P er jo ombygd for å tåle en del vekt, så hvis du plukker av pansringa og alle andre dikkedarier og måker motoren inn baki, går det vel akkurat greit med vekta, skulle man tro. Ikke mange om har sett eller hørt om en Geländewagen med Leo-motor :)

 

Men en Geländewagen har ikke noe å gjøre i Lillestrøm 4 juli. Motoren skal inn i en Chevy G30 :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til motoren har jeg skaffet et kolonnelyskors ("rappet" fra hekken på en Leo1) som skal monteres bak på vanen:

 

DSCN1211.jpg

 

 

Videre har jeg skaffet standard NATO hjelpestartkontakt med tilhørende startkabler. Da kan jeg gi og motta startstrøm til andre militære kjøretøyer med tilsvarende kontakt:

 

DSCN1210.jpg

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite svinghjul må jeg si.. :p

 

Vet ikke om du har nevnt det, men hvordan blir det med clutch? Eller skal du ha automatgirkasse type hjullaster o.l?

 

Svinghjul er oppskrytt vet du. Bare se på Formel 1 :D

 

Jeg vil nesten for enhver pris unngå manuell kasse. Det blir enten konverter og automatkasse eller hydrostatisk drift.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nesten for enhver pris unngå manuell kasse. Det blir enten konverter og automatkasse eller hydrostatisk drift.

Hva??!! Ikke sekvensiell kasse...??!!

 

 

 

:D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva??!! Ikke sekvensiell kasse...??!!

 

 

 

:D

 

Hvorfor unngå manuellkasse egentlig? Se bort fra dreiemoment osv er det jo ikke da lettere å montere manuell kontra automat/hydrostatisk drift?

 

Lyden folkens, lyden!

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår