Gå til innhold

Reodor F: Chevy Van - Nothing beats cubic inches

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

  • Svar 619
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor unngå manuellkasse egentlig? Se bort fra dreiemoment osv er det jo ikke da lettere å montere manuell kontra automat/hydrostatisk drift?

 

 

Tenke litt etter da...

 

MYE greier å få montert en maulell kasse, med chluts greier og pedal, overføringer..

Enklere med en Automat...:thumb

 

Men ... Ett kanon prosjekt detta...

 

Gleder oss til avslutningen og kjøring..:disco

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Bead :)

 

I tillegg er jo stridsvogna automatgearet, og da ville det jo høres pussig ut hvis jeg kommer dundrende med mellomgass, dobbeltclutch og alt det derre der :D

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Bead :)

 

I tillegg er jo stridsvogna automatgearet, og da ville det jo høres pussig ut hvis jeg kommer dundrende med mellomgass, dobbeltclutch og alt det derre der :D

 

Du har vel et poeng der også, men så er det vel kanskje en mulighet for at hele opplegget vil høres noe "pussig" ut når det kommer dundrende? :biker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det forresten man starter disse motorene? Er det vanlig "nøkkel"start eller går det på luft slik som større maskiner?

 

Helt vanlig startmotor (samme som på biler, bare litt forsterka ;)

 

Leopardmotor_hjemme_03.jpg

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Da er jeg med ja.. :) Hadde regna med at siden du er en sånn "hobbyprofessor" hadde du anskaffa deg motor med mer avansert teknikk enn som så... :)

 

Uansett. Har troen på det prosjektet her. Ser for meg at det kommer til å ta helt av 4.juli. :D

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre

 

er det ohc på den?

og hva er borringa?

ang fjæring hvorfor ikke bare montere buss sete og nyrebelte

og drite i fjæring?

 

tøft prosjekt, håper du får start på kraft verket ditt.

 

Det er ikke ohv. Det er 2 kamaksler (1 for hver sylinderrad), men de er plassert nede i blokka. Dog er det 4-ventilteknikk.

 

motorgjennomskaaretsvinghjulsiden.jpg

 

Borringa er på 165 mm. Slaget er på 175 mm

 

Fjæring er ikke noe problem. Med de eksisterende bladfjærene, ett sett hjelpefjærer og kanskje etpar luftbelger i tillegg så bør det ikke være noe problem med to og et halvt tonn baki der.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikkje 36 volt det går i på leo?

 

og det hadde overaska meg viss det ikkje var støtstenger på den tassen..

 

24 volt. 8 stk 100 ampere 12 volt batterier, koblet halvveis i serie og halvveis i paralell. Det blir 24 volt og 400 ampere.

 

På bildene nedenfor vises en delvis demontert motor:

 

Leopardmotor5.jpg

 

Leomotor14.jpg

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår