Gå til innhold

Reodor F: Chevy Van - Nothing beats cubic inches

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Vanen skal ikke bli noe jeg krysser kontinenter med, så toppfarten er ikke så viktig. Men om den hadde gjort 62 km/t akkurat som Leoparden så hadde det vært fint :)

 

hadde vært kult å sett bilen på cruisinga til sommern ja!! :D

---------------------------------------------------

Min prosjekt tråd :

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=164951

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 619
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Følger spent med her Reodor, får bare passe deg så du ikke får Blodstrupmoen på besøk i vognskjulet....

 

Vi har alarmsystem mot biltjuver. Fella står klar den...

 

En liten BJ hos formannen i Allison, så er dette i boks :)

 

Jeg krysser fingrene for høy kvinneandel i styret...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde vært kult å sett bilen på cruisinga til sommern ja!! :D

 

Det spørs, men dukker det opp en arabisk oljemilliard, så kan det bli fortgang. Uten slike stimuli så blir det nok fort 2009 før jeg setter nøkkelen i og fyrer opp første gang. Leverte forresten inn skiltene på vanen i dag. Det er litt lettere å begynne ribbingen når den ikke lenger er en bruks-/nyttebil.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Men aller først må vi få fyret den vi har.

 

I dag var jeg så heldig å få tak i et splitter nytt oljefilter til motoren. Disse vokser ikke på trær og Mann Hummel tillater ikke import og salg utenom det militære forsyningssystemet.

 

Dette filteret gjør meg i stand til å starte motoren etter bytte av olje og filter. Jeg ønsker nemlig å prøvestarte den før jeg putter den i vanen.

 

Men altså, her er filteret:

 

DSCN1625.jpg

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K&N lager på mål...så ikke kast de gamle filtrene.. :)

 

En nyttig saksopplysning Turboed1. Det gjør ikke minst min venn Hugo (http://www.armydays.no) lykkelig. Han har en hel Leopard og sliter litt med deletilgangen for å si det mildt :D

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nyttig saksopplysning Turboed1. Det gjør ikke minst min venn Hugo (http://www.armydays.no) lykkelig. Han har en hel Leopard og sliter litt med deletilgangen for å si det mildt :D
Siden du sleit sånn med å få motoren,så lurer jeg på hva han har måttet gjort for å få hele vogna...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du sleit sånn med å få motoren,så lurer jeg på hva han har måttet gjort for å få hele vogna...

 

Han kjøpte den av det belgiske Forsvaret. Tror de har sluttet med den praksisen for å si det slik :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kjøpte den av det belgiske Forsvaret. Tror de har sluttet med den praksisen for å si det slik :)
Mistenker at NATO med Onkel Sam ikke likte at de kunne gå til feil hender.. Logisk nok. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenker at NATO med Onkel Sam ikke likte at de kunne gå til feil hender.. Logisk nok. :)

 

Den er jo forskriftsmessig demilitarisert, så noen stor risiko er vel ikke det. Her til lands er det snarere et spørsmål om at Forsvaret ikke på noen som helst måte ønsker å ta ansvaret for bruken av utstyret, og i tillegg kan jo misbruk føre til at Forsvaret får redusert sitt omdømme. Dessuten har de en forpliktelse ovenfor leverandøren av utstyret ved at de faktisk har kjøpt all dokumentasjon og kompetanse og at de dermed har lovet å ikke viderebefordre den til tredjepart.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår